• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c sedan '74 Verkocht !, Astra f '94 gekocht

[rquote=1866276&tid=139212&author=Mad Max]remklauwen van een GT zijn zeker niet hetzelfde? ik heb ze niet meer nodig, heb nu volvo 4 pots..[/rquote]

ik zou het niet weten :angel

remklauwen opel gt passen zijn het zelfde als van en c kadett 1600 zul je allen effe grotere schijven moeten nemen van een c kadett 1600 of ascona 2,0 of ook van die gt.

maar volvo klauwen dan heb je ook andere schijven geventileerde:hmmz

remklauwen opel gt passen zijn het zelfde als van en c kadett 1600 zul je allen effe grotere schijven moeten nemen van een c kadett 1600 of ascona 2,0 of ook van die gt.

maar volvo klauwen dan heb je ook andere schijven geventileerde:hmmz

[rquote=1866887&tid=139212&author=pipo]remklauwen opel gt passen zijn het zelfde als van en c kadett 1600 zul je allen effe grotere schijven moeten nemen van een c kadett 1600 of ascona 2,0 of ook van die gt.

maar volvo klauwen dan heb je ook andere schijven geventileerde:hmmz[/rquote]

Ja is een bekende conversie. Met een beetje boren en draaien passen er 262 mm geventileerde schijven van een honda prelude op.. 21 mm dik..

[rquote=1866887&tid=139212&author=pipo]remklauwen opel gt passen zijn het zelfde als van en c kadett 1600 zul je allen effe grotere schijven moeten nemen van een c kadett 1600 of ascona 2,0 of ook van die gt.

maar volvo klauwen dan heb je ook andere schijven geventileerde:hmmz[/rquote]

Ja is een bekende conversie. Met een beetje boren en draaien passen er 262 mm geventileerde schijven van een honda prelude op.. 21 mm dik..

[rquote=1866934&tid=139212&author=petrolhead]en 1600 schijven passen zonder moeite op een 1200 as ? [/rquote]

jep past zeker opel is net lego

kijk maar naar de naam.draai hem om en maak van de g een p

:thumbup

[rquote=1866934&tid=139212&author=petrolhead]en 1600 schijven passen zonder moeite op een 1200 as ? [/rquote]

jep past zeker opel is net lego

kijk maar naar de naam.draai hem om en maak van de g een p

:thumbup

zo vandaag de wielremcilinders vervangen, blijkbaar staat de auto al zo lang stil dat de remmen vastgeroest zijn haha...

maar met beetje geduld kom ik er wel...

maar nu wilde ik ook alvast de remklauwen loshalen zodat de nieuwe er zo op kunnen...

alleen nu heb ik een probleem krijg het achterste deel van de klauw ( waar de slang op zit ) met geen mogelijkheid los ...iemand tips ?

en verder zoek ik nog een goeie kachelradiateur.

en zit te denken om lpg eruit te gooien .... vind het een enorme rotzooi onder de motorkap en daar kan ik niet tegen ... bovendien is de kofferbak al redelijk vol door die tank...

en ten derde het kost me snelheid haha maar dat meer door het gewicht ...

en ten vierde heb niet echt zin om de gasleidingen aan te leggen ... bovendien als er straks ( over jaartje ofzo) een dikker blok in komt te liggen heb ik niet echt zin om op gas te rijden ...

dan betaal ik maar wat meer bij het tanken.

zo vandaag de wielremcilinders vervangen, blijkbaar staat de auto al zo lang stil dat de remmen vastgeroest zijn haha...

maar nu wilde ik ook alvast de remklauwen loshalen zodat de nieuwe er zo op kunnen...

alleen nu heb ik een probleem krijg het achterste deel van de klauw ( waar de slang op zit ) met geen mogelijkheid los ...iemand tips ?

en zit te denken om lpg eruit te gooien .... vind het een enorme rotzooi onder de motorkap en daar kan ik niet tegen ... bovendien is de kofferbak al redelijk vol door die tank...

en ten vierde heb niet echt zin om de gasleidingen aan te leggen ... bovendien als er straks ( over jaartje ofzo) een dikker blok in komt te liggen heb ik niet echt zin om op gas te rijden ...

dan betaal ik maar wat meer bij het tanken.

[rquote=1870665&tid=139212&author=petrolhead]zo vandaag de wielremcilinders vervangen, blijkbaar staat de auto al zo lang stil dat de remmen vastgeroest zijn haha...

dan betaal ik maar wat meer bij het tanken.[/rquote]

kachel radiateurtjes zijn er toch genoeg heb er zat liggen voor 2 tientjes heb je hem kompleet met kunststofhuis.

als gas op kentken is zou ik het er gewoon in laten zitten.

en dan nog een c kadett is te licht op de achteras de lpg tank verzwaard dat mooi en als je dan bij die dikke motor de kop flink laat vlakken dan denk ik dat er maar weinig zijn die het zelfde op bezine hebben je bijhouden.

mijn station is op lpg met een gevlakte kop snelle nok en licht vliegwiel was hij sneller dan een maat van mij met een 2400 orgineel en dan in een c kadett op benzine.terwijl ik dan ook nog wat zooi in de auto had liggen:angel

[rquote=1870665&tid=139212&author=petrolhead]zo vandaag de wielremcilinders vervangen, blijkbaar staat de auto al zo lang stil dat de remmen vastgeroest zijn haha...

dan betaal ik maar wat meer bij het tanken.[/rquote]

kachel radiateurtjes zijn er toch genoeg heb er zat liggen voor 2 tientjes heb je hem kompleet met kunststofhuis.

als gas op kentken is zou ik het er gewoon in laten zitten.

en dan nog een c kadett is te licht op de achteras de lpg tank verzwaard dat mooi en als je dan bij die dikke motor de kop flink laat vlakken dan denk ik dat er maar weinig zijn die het zelfde op bezine hebben je bijhouden.

mijn station is op lpg met een gevlakte kop snelle nok en licht vliegwiel was hij sneller dan een maat van mij met een 2400 orgineel en dan in een c kadett op benzine.terwijl ik dan ook nog wat zooi in de auto had liggen:angel

Lekker bezig daar in het zuiden. Ik last toevallig het stuk over de veren omdat ik voor mijn Ascona 40mm zocht en heb nu contact met een Frans van improve-tuning die een set veren 40mm voor 83 euro inclusief verzending thuis kan laten komen. Wellicht nog interessant voor anderen ?

Lekker bezig daar in het zuiden. Ik last toevallig het stuk over de veren omdat ik voor mijn Ascona 40mm zocht en heb nu contact met een Frans van improve-tuning die een set veren 40mm voor 83 euro inclusief verzending thuis kan laten komen. Wellicht nog interessant voor anderen ?

das niet duur nee. prijzen hier zijn in januari weer omhoog gegaan.heb hier nog een setje -60 veren liggen nieuw voor manta ascona en dat kost 110 euro

Terug
Naar boven