• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c vooras verstevigen

jermir

Post vaak
hallo , heb dus een set gekocht om de vooras te verstevigen maar vraag me af wat de beste manier van lassen is.

weet dat je hem niet helemaal door moet lassen maar om de zoveel cm een rupsje moet leggen.

maar vraag me bij onderstaande afbeelding af of je nou al die gaatjes dicht moet lassen aan de vooras of dat je deze ook met rupsjes moet vastlassen.

wie o wie heeft er ervaring mee en heeft tips?

75_1.jpg

dat zou il wel dicht maken wand anders gaat er zand en vuil tussen ziten is ook niet echt goed

ik heb ook zoon set voor mijnen maar die heeft dat niet

dat zou il wel dicht maken wand anders gaat er zand en vuil tussen ziten is ook niet echt goed

ik heb ook zoon set voor mijnen maar die heeft dat niet

Als ik de kwaliteit zo zie van dat ding, levert dat geen enkele bijdrage aan de stevigheid. Echt zinloos.

Als ik de kwaliteit zo zie van dat ding, levert dat geen enkele bijdrage aan de stevigheid. Echt zinloos.

In mijn plaatjes waren zelfs geen gaatjes maar ik heb ze erin gemaakt om op de vooras te gaan lassen.

Ik heb mij ook gebaseerd op foto's van op het internet

en dan maar zo gedaan. Het is ook moeilijk de onderste rand

te lassen omdat hij in het gootje zit.

Ivan

In mijn plaatjes waren zelfs geen gaatjes maar ik heb ze erin gemaakt om op de vooras te gaan lassen.

Ik heb mij ook gebaseerd op foto's van op het internet

en dan maar zo gedaan. Het is ook moeilijk de onderste rand

te lassen omdat hij in het gootje zit.

Ivan

dit is een plaatje die ik van internet heb. mijn set is ongv 4 mm dik ongv. oogt in elk geval wel stevig. maar zal de gaatjes in elk geval vollassen. zal we foto's posten als het erop zit.

dit is een plaatje die ik van internet heb. mijn set is ongv 4 mm dik ongv. oogt in elk geval wel stevig. maar zal de gaatjes in elk geval vollassen. zal we foto's posten als het erop zit.

hey heb je die set gekocht via mp bij iemand in waalre ?

wil ook zo'n set aanschaffen omdat ik een 1.2 as heb en er een 20xe met webers in komt :thumbup

mvg.arno

hey heb je die set gekocht via mp bij iemand in waalre ?

wil ook zo'n set aanschaffen omdat ik een 1.2 as heb en er een 20xe met webers in komt :thumbup

mvg.arno

Om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe en dat is ondertussen 5j met een 1.2 vooras gereden met de 20 xe erin zonder problemen. Ik gebruik hem uiteraard niet voor dagelijks gebruik maar enkel voor de klimwedstrijden.

Regelmatig contolleer ik de ophanging en heb nog geen enkele kogel moeten vervangen en heb geen last van een

slappe vooras.

Versterken is altijd beter maar ik denk dat dit echt voor het zwaardere rally werk bedoeld is.

Ik heb er ook eentje gemaakt voor men GTE om toch maar origineel te zijn.

Ivan

Om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe en dat is ondertussen 5j met een 1.2 vooras gereden met de 20 xe erin zonder problemen. Ik gebruik hem uiteraard niet voor dagelijks gebruik maar enkel voor de klimwedstrijden.

Regelmatig contolleer ik de ophanging en heb nog geen enkele kogel moeten vervangen en heb geen last van een

slappe vooras.

Versterken is altijd beter maar ik denk dat dit echt voor het zwaardere rally werk bedoeld is.

Ik heb er ook eentje gemaakt voor men GTE om toch maar origineel te zijn.

Ivan

nee heb hem daar niet vandaan maar van epytec.

spul van mp komt ook daarvandaan of hij gebruikt in elk geval de foto`s ervan

nee heb hem daar niet vandaan maar van epytec.

spul van mp komt ook daarvandaan of hij gebruikt in elk geval de foto`s ervan

Terug
Naar boven