• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie

Bedankt voor je berichtje.

De City wordt Black Cherry Pearl Candy gespoten op een zwarte primer.

k7jihkcbl9c4o0c90c0bgkj6sjjyrsia.jpg

9hy80qt0es3sjqdasxxftrkast63tfq2.jpg

Afgelopen zaterdag de motor eruit gelepeld.

Nu nog poetsen en kan het lassen beginnen.

bf47qxvouvmz0d9hnddqzb8ombnhvwum.jpg

Geen half werk zie ik.

Nog veel te lassen ?

Zijn de assen en voorste wieldraagarmen nog goed ?

Word heftig kleurtje voor een Kadett. Hoevel lagen lak komt er op ?

Helaas heeft deze ook op de bekende plekken roest, gelukkig minder dan ik had verwacht.

Er gaan nieuwe wielranden achter in en uiteindes van de onder dorpels gaan er nieuw in tevens ook een nieuw voorscherm maar deze heb ik van glasvezel gekocht dus dat hoef ik niet te lassen.

De voor en achter assen zijn goed, hebben net een revisie gehad.

Er gaan 3 lagen zwarte primer op en 3 lagen basecoat met 1 sluitlaag en daarna 2 lagen blanke lak.

En alle accenten worden goud kleurig.

Lekker jaren 80 :yahoo:

<p style="text-align: left;">THX.... het is gedurfd maar ben overtuigd dat de combo samen met geblindeerde ramen straks echt gaaf lijkt.</p>

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat straks. Zal denk best gaaf worden. Mijn Kadettje was eerst ook rood en ooit oranje en weer opnieuw rood geweest. Ik heb hem zelf kristallblau laten spuiten. Beetje soft kleurtje.

z9wvn98y0icae09u3wh60nnbmxaqi0nm.jpg

Het begint al ergens op te lijken.

De koplamphouders zijn gelast en gaan er binnenkort op. Daarna de wielkasten achter.

Dan kan eindelijk het schuren en plamuren gaan beginnen.

Dat is aardig grondig werk, niet echt meer een rijdende restauratie haha. Wel mooi om te zien. Erg fijn dat je van die hal gebruik kan maken en een aantal van de faciliteiten zoals een spuitcabine. Dat gaat vast een prachtige auto worden.

Terug
Naar boven