• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett C1 Coupe '74

origineel gepost door Rob

origineel gepost door DennisKadett

Mooi Kadettje dit! De ronde koplampen staan sowieso beter.

Waarom heb je eigenlijk geen tijdklok tussen je tellers? Is dit niet standaard bij zo'n tellerset? Heb ik namelijk wel.

BTW mooie Insignia op de achtergrondking:

Tijdklok maak ik er nog in (zit in mijn huidige klokkenset wel, daar zet ik hem van over).

De Insignia is van m'n ouders, moet nog steeds op een zonnige dag even een foto maken van alle auto's die bij ons voor de deur staan nl;

- Insignia van m'n ouders

- Corsa B van m'n zusje

- Combo C van m'n vader

- Combo B van vriend van m'n zusje

- Astra H GTC van mij

- Kadett C van mij

- Honda CBR 600-F van m'n zusje.

:jerry:jerry:wtf

Volgens mij zie ik de Corsa, Combo C en de Astra ook al op de foto staan, dus alleen de Combo B nog:jerry, die past op de plek van die Twingo:jerry

origineel gepost door CoupeetjeJr

zijn hoodpins apk afkeur?

of je moet er rubberen flapjes voor maken

Zijn geen apk afkeur. Staat niks over vermeld! Had het er laatst nog over met mijn buurman. Die rijdt een B kadett met hoodpins (kap was een keer opengewaaid, dat gebeurd nu niet meer! :D) en zei ook dat het afkeur was, of dat het afgedekt moest worden. Maar hij is apk keurmeester en zei dat er niks over vermeld stond.

Mooie kadett overigens. Ronde lampjes staan hem goed hoor. Shiftlight vindt ik persoonlijk wat minder bij zo'n bakkie. Beter dan een mooi klein lampje wegwerken in het dash zodat het niet opvalt.

origineel gepost door Vipertjegts

origineel gepost door CoupeetjeJr

zijn hoodpins apk afkeur?

of je moet er rubberen flapjes voor maken

Zijn geen apk afkeur. Staat niks over vermeld! Had het er laatst nog over met mijn buurman. Die rijdt een B kadett met hoodpins (kap was een keer opengewaaid, dat gebeurd nu niet meer! :D) en zei ook dat het afkeur was, of dat het afgedekt moest worden. Maar hij is apk keurmeester en zei dat er niks over vermeld stond.

Mooie kadett overigens. Ronde lampjes staan hem goed hoor. Shiftlight vindt ik persoonlijk wat minder bij zo'n bakkie. Beter dan een mooi klein lampje wegwerken in het dash zodat het niet opvalt.

Wat betreft de hoodpins; je mag voor de keuring geen uitstekende delen aan de auto hebben die letsel aan een voetganger/fietser aan kunnen brengen bij een aanrijding. Zit opzich ook wel wat in, moet er niet aan denken om met m'n rug er even lekker overheen te glijden...

Shiftlight is ook nog niet zeker of ik die wel ga monteren.

Zo, afgelopen weekend eindelijk weer wat kunnen doen aan de Kadett (na bijna een jaar...). Ik heb de kuipjes er inmiddels in zitten. Vanochtend de auto weggebracht voor de APK, nu maar duimen dat hij daar doorheen komt. Last minute nog even 2 gordelbevestigingsboutjes op de sloop gehaald een een nieuw uitlaatrubber geplaatst.

Vanmiddag een keuringsupdate, daarna morgen een aantal foto-tjes.

Groet Rob

Terug
Naar boven