• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett combo ombouw 13n>18e tank vraag

markkie

Post weinig
Ben opzoek naar iemand die al een keer een ombouw heeft gedaan van een kadett combo.

Heb een aantal vragen:

Kan ik de huidige tank laten zitten?? Of moet ik deze ombouwen/vervangen? Is de tank van een b combo het zelfde?

En waar kan ik de externe brandstofpomp het beste plaatsen?

Ben nu aan het puzzelen met de bedrading van de motor...

Grt Mark

de 1.8e is injectie, en je zal de tank denk ik kunnen laten zitten, wel zal je de pomp in de tank zelf moeten vervangen voor de 1.8e pomp en wellicht dikkere leidingen toevoer en retour.

of een l-jetronic pomp van Bosch (van een ascona) naast de tank plaatsen.

Ik ben in mijn Seat Trans campertje zo'n pomp gebruikt om de injectie werkend te krijgen, zonder uberhaupt de tank te vervangen. Retourleiding is wel nodig.

Er zitten standaard 2 leidingen onder de auto. Neem aan dat ik die gewoon kan gebruiken.

Je hoort wel eens dat als je een carbtank gebruikt dat je dan een benzine probleem krijgt als je in lange bochten zit.

En op de plek waar de pomp van een e kadett gsi hangt zit een gedeelte van de bladveer. Misschien heeft iemand een andere plek om m makkelijker weg te hangen??

Grt Mark

Bedrading is het grootste gedeelte al klaar. Is inderdaad veel kleur op kleur. Heb de 13n boom laten liggen voor de startmotor dynamo enz

Alleen van de computer nog en moet nog een brandstofpomp relais hebben van een 18e. En voor het digitale dashboard moet ik nog wat draden trekken, pulsgever oliedruk en toerenteller.

Dat plezier moet helaas nog even wachten :???: Heb nog wat laswerk te doen en hij staat niet overdekt dus moet wachten op beter weer.... Maar ben binnenkort 3 weken vrij moet dan toch wel een paar dagen droog zijn :hmmz

Grt Mark

Terug
Naar boven