• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett D 1.3 berlina>>> kadett D 2.0 8V berlina OP

origineel gepost door corsaagsi

Lekker bezig! Zo'n Lexmaul vind ik ook geen kleine update! :o

geen kleine update?? hoezo niet? het is maar 1 onderdeel :P

he jens ,

jij ging toch toch voor de old school look??

hier op aan met die lexmaul:jerry

gaat strax super staan bij je "nwe" blok

hoe staat het daar mee ??

grtz

vind je het niet meer "old school" eruit zien dan??

lexmaul is toch ook al een "cult" item aan het worden?:jerry

de vorderingen gaan langzaam, ik hoop dat ik aankomende week minimaal de krukas terug kan monteren.

ik wou het afgelopen week al doen zoals je weet, maar toen heb ik het redelijk druk gehad met andere dingen.

maar de planning zoals hoe hij er nu voorstaat is dat ik in september kan gaan rijden. (er zit wel een lekkere zomervakantie van 3 weken tussendoor)

nu nog eventjes veel verf en opknap werk doen aan de onderdelen. en volgende week gereedschap bestellen, zodat ik met goed gereedschap m'n blok kan dichtbouwen.

ik hou het hier en op het dkadett forum op de hoogte met updates wanneer het kan :D

grtz jens

lekker inlaatje, schuren wordt nog een hele klus.

Kan je hem niet laten stralen bij jou in de buurt?

Scheelt een stuk handenarbeid:D

origineel gepost door Fearless

lekker inlaatje, schuren wordt nog een hele klus.

Kan je hem niet laten stralen bij jou in de buurt?

Scheelt een stuk handenarbeid:D

dat heb ik gister inderdaad ook ondervonden.... het schuren gaat echt kut :swear

die lak is er gewoon niet vanaf te krijgen!:puke

dus ik ga inderdaad maar even op zoek naar iemand die hem voor mij kan stralen....

maar het is inderdaad een lekker inlaatje, ben er ook erg blij mee! elke keer als ik de schuur in loop wordt ik blij :jerry

grtz

stralen zal ook lastig worden denk ik, omdat het een soort poedercoating is volgens mij wat erop zit, hetzelfde wat wel eens op de 16V opel kleppendeksel L zit, heb dit namelijk zelf ook proberen te stralen maar gaat moeizaam.

suc6 met het verdere project!

origineel gepost door voederbiet

stralen zal ook lastig worden denk ik, omdat het een soort poedercoating is volgens mij wat erop zit, hetzelfde wat wel eens op de 16V opel kleppendeksel L zit, heb dit namelijk zelf ook proberen te stralen maar gaat moeizaam.

suc6 met het verdere project!

hoe heb jij dit toen opgelost???

ik zat er ook al aan te denken om het heel grof op te schuren en dan er overheen te spuiten.... is natuurlijk niet helemaal zoals hoe het hoort.

maar als ik dat doe ben ik zo bang dat ik hem verpest qua kleur...

jens,

stralen moet lukken.

die van mij is weliswaar een 16v maar is gestraald en gespoten.

het stralen hebben wij laten doen bij iemand van de marine

via via zegmaar.

inlaat had ook wat oxydatie maar kwam als nieuw terug.

aan de weg naar hellevoet zat ook een straal bedrijf.

het moet dus gewoon gaan lukken.

theun

origineel gepost door theunm

jens,

stralen moet lukken.

die van mij is weliswaar een 16v maar is gestraald en gespoten.

het stralen hebben wij laten doen bij iemand van de marine

via via zegmaar.

inlaat had ook wat oxydatie maar kwam als nieuw terug.

aan de weg naar hellevoet zat ook een straal bedrijf.

het moet dus gewoon gaan lukken.

theun

weet je toevallig hoe dat bedrijf heet aan de weg naar helevoet? dat is namelijk redelijk dichtbij.... zou wel mooi zijn!

hey jens

als je hem straalt / spuit /schuurt /en weer spuit wordt hij zo:

2009diverse038.jpg

alleen dan in jou kleur

grtz

huh veranderd hij in een 16V inlaat als ik hem heb gespoten?? :jerry

ziet er netjes uit! is dat de jouwe??

als het goed is wordt hij binnenkort gestraald en gecoat door iemand hier op het forum :D

grtz

nee jens deze is voor m'n broer

was bedoeld als voor en na voorbeeld maarja........

wij hebben hem laten stralen en zelf gespoten

grtz

bij de handje!!!!!!!!!

gheheheheh kon het even niet laten sorry :P

ziet er zeker netjes uit!

de mijne wil ik hoogglans zwart, zo wordt de rest van "gekleurde" motor onderdelen ook.

en als het goed is ga ik hem binnenkort laten stralen en dan laten coaten, er moet nog even een datum worden afgesproken met diegene.

ik hou je wel op de hoogte! en als hij af is (de hele D) kom ik wel een keertje showen :D

zo het is weer een hele tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst maar ik heb gelukkig niet stil gezeten!

ik ben sinds de laatste update heel eigenwijs verder gaan schuren aan m'n lexmaul inlaat als het niet zou lukken zou ik het alsnog laten doen, maar ik ben blij met het eindresultaat (hij hoeft alleen nog een laagje blanke lak)

SNC00411.jpg

de oliepomp heeft ook een goede schoonmaakbeurt gehad, lekker een tijdje laten weken in reinigingsmiddel een beetje poetsen met een spons en het pompje is weer mooi schoon...

zowel de buitenkant als de binnenkant is schoon en ontdaan van verbrande olieresten...

voor:

SNC00433.jpg

na:

SNC00437.jpg

het gasklephuis is ook lekker opgefrist, alles lekker schoongemaakt en gepoetst

SNC00435.jpg

het nokkenashuis en kleppendeksel zijn ook even onder handen genomen. die hebben net als de rest van de onderdelen een goede schoonmaakbeurt gehad met een super schoonmaak middel! schrobben is niet nodig, alles bruist er vanzelf af king:

voor:

SNC00443.jpg

tijdens (lekker bruisen):

SNC00446.jpg

na:

SNC00447.jpg

dit was het wel weer zo'n beetje... op 1 dingetje na: de zuigers zijn ook weer terug gemonteerd in het blok, alleen daar zijn geen foto's van. die komen de volgende keer weer :D

grtz jens

nee daar had ik nog niet eens aan gedacht :P het is industriële reiniger voor de transport sector staat er op de jerrycan...

schijnt in vrachtwagen wasstraten te zitten maar dan heel erg verdunt....

ik heb het lekker puur gebruikt :D

grtz jens

Terug
Naar boven