• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!!

Halo ik ben nieuw hier! ik vind het een geweldige forum ik heb veel kunnen bijleren hier!

paar maanden geleden ben ik met een project begonnen, c20xe motor in een kadett d overzetten! alles is vrij goed en volgens t boekje verlopen!

gisteren was het dan de moment van de waarheid doet ie of doet ie het niet! ik probeerde te starten maar het aanzwengellen vd motor ging heel traag! dus ja ik had al vermoden dat de originele (1.2l) batterij gewoon ni sterk genoeg was 44ah! dus ik heb even de batterij van ons moe geleend vd 1.8l met 86ah! maar de motor deed gewoon hetzelfde!!!! :o

nu mijn vraag is... moet ik nog eens proberen met een zwaarder batterij??? of ligt het probleem ergens anders??? te hoge compressie??? de motor zelf heb ik tweedehands gekocht en de kerel zei tegen mij dat hij die motor draaiend uit wagen gehaald heeft (niet letterlijk bedoeld), maar het heeft wel 1 jaar stilgelegen!

laat maar iets weten, en ik zorg ondertussen voor een paar mooie plaatjes van mijne dettje d! :)

heb je de motor met de hand al eens rond gedraait?

als dit heel zwaar gaat dan krijgt je accu het ook niet meer geregeld denk ik.

idd slechte massa verbinding, het is nu inorde! :wors

nu zit ik met een vraag! ik moet nu de toevoer en de retour benzine leidingen aansluiten maar welk is het nu toevoer??? is dat links (aan een soort overdrukventieltje) of rechts (aan de kant van hoofdremcilinder)???

en dan heb ik nog 1 vraagje! ik heb een benzinetank van de gte en ik heb op de forum gelezen dat benzinepomp intern ingebouwd is! maar ik heb alleen aan de onderkant een vlotter gezien voor de rest niets van electrische aansluitingen gevonden! Moet ik dan een aparte benzine pompje halen? zoja welk type/merk???

aanvoer is bakzijde, retour is waar de drukregelaar zit.

en als ie dan niet start, moet je ze omdraaien:afro

Hier zijn er paar plaatjes!

DSC00641.jpg

DSC00633.jpg

hier kan je zien die vlotter!

DSC00638.jpg

alles wat je ziet uitsteken of loshangen! daar komt nog een verandering in hoor! eerst motor laten draaien en dan de rest!

alleen ecu kabel lijkt mij wat kort (vorige eigenaar heeft ingekort), ik zou het echt niet weten waar ik de computer moet hangen!! hebben jullie een idee?

bij een d-kadett gte tank zit geen pomp in de tank,die zit extern aan de chasis balk bevestigd achter het rechter achterwiel.

het is eigenlijk het zelvde als een e-kadett gsi!

succes!

Halo bedankt voor reacties, maar ik denk dat ik hier met een echt probleem zit!

er zit dus koelwater in de uitlaat en in de carter :cry !! wss is het een koppakking!? Maar kan er iemand zeggen hoe je dat best oplost?? ik heb gezein dat je het kan oplossen door een externe leiding aanleggen en het gescheurde deel afsluiten!? of door het persen van een buis in een gescheurd gedeelte! is het gemakelijk om zelf te doen??? Kan er iemand dan uitleggen stap voor stap AUB!

:cool:

hmmmm...

ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.

Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.

kijk ook es naar die draden daar achter de accu.. ik weet niet hoe het aangesloten is.. maar ziet er aardig storingsgevoelig uit..

origineel gepost door mayhem

wat heb je gedaan met die slang vanaf the thermostaat huis?!?!

dat vroeg ik mij eigenlijk ook nog af.. en die olie koeler ? die kun je beter achter de grill plaatsen toch of heeft het een rede dat ie daar zit ?

Ohjah.. wat je kvs betreft.. ik zie dat je het ori kvs tankje van een D kadett gebruikt hebt.. bij een XE heb je nog een extra pijpje nodig deraan.. voor de ontluchting.. ik weet niet hoe je het pijpje bij het inlaat spruitstuk afgedicht hebt ?

Zo op de foto's te zien heb je schijven achter, maar als ik het goed zie zitten de restdrukventielen door de trommels nog aan je hoofdremcilinder.

Maar eerst maar eens je koelvloeistofsysteem op orde maken en kijken waar dat water in de uitlaat en olie vandaan komt.

Maar als er KVS op de zuigers stond toen je heb probeerde te starten, wat waarschijnlijk dan ook de oorzaak is van het moeilijke ronddraaien van de motor..... :cry

Ik zou in ieder geval 'm rond laten draaien zonder bougies. Als er dan water uit de bougiegaten spuit, dan kan je wel eens pech hebben....

origineel gepost door GlennGSI

dat vroeg ik mij eigenlijk ook nog af.. en die olie koeler ? die kun je beter achter de grill plaatsen toch of heeft het een rede dat ie daar zit ?

Ohjah.. wat je kvs betreft.. ik zie dat je het ori kvs tankje van een D kadett gebruikt hebt.. bij een XE heb je nog een extra pijpje nodig deraan.. voor de ontluchting.. ik weet niet hoe je het pijpje bij het inlaat spruitstuk afgedicht hebt ?

die slang is maar voorlopig, een snelle oplossing ;) ! de bedoeling is dat ik de motor eerst aan de praat krijg en dan alles netjes op zijn plaats zet!zoals die olie koeler! maar ik heb een vraag... geraakt die echt tot achter de grill? onder de carter onderdoor vermoed ik dan??? eigenlijk was ik wel van plan om thermostat van de oliefilterhuis uitvijzen en een gewoon rechtstreeks door verbinden, ik heb bij Mtech gezien dat ze zoiets verkopen voor 9 eur

zou ik het doen????

origineel gepost door CommoCruiser

hmmmm...

ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.

Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.

:o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?

als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!

origineel gepost door DETTD

origineel gepost door GlennGSI

die slang is maar voorlopig, een snelle oplossing ;) ! de bedoeling is dat ik de motor eerst aan de praat krijg en dan alles netjes op zijn plaats zet!zoals die olie koeler! maar ik heb een vraag... geraakt die echt tot achter de grill? onder de carter onderdoor vermoed ik dan??? eigenlijk was ik wel van plan om thermostat van de oliefilterhuis uitvijzen en een gewoon rechtstreeks door verbinden, ik heb bij Mtech gezien dat ze zoiets verkopen voor 9 eur

zou ik het doen????

langs de chassis balk op.. dan kom je bij de grill in de buurt uit.

Je kunt em idd ook weglaten

origineel gepost door sw16v

Wat voor brandstoftank gebruik jij?

GTE tank staat in zen tekst.. vind em er wel vaag uitzien

kmoet wel zeggen, de kadett ziet er goed uit

Terug
Naar boven