• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett digidash ombouwen voor astra f

Hey,

Daar was ik dan.

Tankinhoud van de teller blijft hetzelfde qua model... zoals syl zegt. OP=OP :)

Maar ok, even voor Wes... zal voor jou vandaag óók even bezig. (qua foto's)

Dus heb nog even geduld, zal even op zolder kijken wat ik nog heb.

Ik heb nog wel 1 complete liggen, das mijn eerste die ik heb gemaakt.. en heb nog allemaal half/half dashes.

Ik zal daar even foto's van gaan maken voor je.

BTW.... Wil je dash zoals die van Oenatje, of zoals ik heb. 1 voordeel.... je hoeft niks te solderen aan het dash zelf :)

Groeten Eric

Nou.. En bedankt... Héééééle zolder afgezocht :)

Maar gevonden.

stap voor stap foto's gemaakt.

Stap 1

-Men neemt een astra/calibra/vectra a tellerunit.

-Wip/breek het plastic front eraf, dit zijn 4 clipjes.

-snij met een stanley mesje het plexiglas er voorzichtig uit... (met nadruk op voorzichtig)

DSC00836-1.jpg

Stap 2

-Men neemt een digitale teller van kadett E, dit kunnen 2 soorten zijn. met 'haak' of met 'ronde' toerenteller.

-Schroef aan de achterzijde alle schroefjes los en haal het witte gedeelte los van de voorzijde.

-Leg de rest van de teller op de kop en schroef de bovenste printplaat los, vergeet niet de stekker los te maken.

-Schroef nu de km/dag teller los en haal de rest van het frontje af.

-Eventueel het plexiglas voorzichtig lossnijden met en stanley mesje.

DSC00841.jpg

DSC00832.jpg

Stap 3

-Pak je Uber dremel en snij de complete zijkant van de digitale teller eraf tot je een 'vlak' gedeelte overhoud.

Stap 4

-Deze stap ligt eraan wat voor teller je wilt.

1-Wil je een digidash met de standaard lampjes (Zoals Oenatje)

2-Wil je een complete digitale teller overtoveren naar Astra.. (zoals ik)

(1 heb ik nooit gedaan, ivm het compleet oversolderen en méér werk)

(2 gebruik je de stekkers van de digidash en soldeer/clip je om naar bestaande bedrading.

Heb hier een foto van stap 4-1 (zoals Oenatje dus)

DSC00843.jpg

(Ik heb voor de volgende stap malletjes gemaakt van aluminium)

Hier stap 4-2

Plak, kit etc het digi gedeelte achter het astra gedeelte, ik heb het helemaal ingesmeerd met Polyesterhars

DSC00845.jpg

DSC00846.jpg

Voor een beter resultaat kan je het lekker insmeren met plamuur en hééel fijn bijwerken, in kleur spuiten.

DSC00831-1.jpg

Dit is mijn nieuwe teller

(probeerde er een tribal in te verwerken)

DSC00830.jpg

Dit is er een die heb gemaakt voor vectra B

(voor iemand gemakt, waar ik nooit meer wat van heb gehoord

Hoop dat je hier iets aan hebt, heb helaas mijn dremel nog niet gevonden, dus kan je op dit moment niet echt laten zien hoe en wat.

Groeten Eric

bedankt is nogal wat werk he!het schijnt dat je hiervoor al frontjes kan kopen!!maar wat kost t me als ik jou dit laat doen?zorg zelf voor de klokken dan!!mvg wes

bedankt is nogal wat werk he!het schijnt dat je hiervoor al frontjes kan kopen!!maar wat kost t me als ik jou dit laat doen?zorg zelf voor de klokken dan!!mvg wes

Hey, ligt eraan welke je wilt.

Wil je digi op mijn of oenatje manier... :)

Ik wil het best doen, maar dan moet je me 2 frontjes opsturen. en eventueel samen met

-Blik fijn plamuur

-2comp. lijm

-Spuitbus vuller

-Spuitbus 'kleur'

-Spuitbus blanke lak.

en een xtraatje voor de energie en tijd die ik er in moet steken :)

Groeten Eric

kun je hem mij ook maken? Dan haal je je zelf de spullen stuur ik enkel de 2 fronts op en krijg je de spullen betaald en je extraatje. Het afwerk spuiten doe ik dan zelf. Als hij maar in elkaar zit en netjes strak. Op de manier van oenatje dan. Aansluiten lukt mezelf wel.

Stuur me anders maar een u2u.

Groeten Twan

Ok,

Voor diegene die een dash omgebouwd willen hebben.

Stuur me dan maar even PM

Let wel...

Kost je sowiezo

-Frontje Astra/Vectra/Calibra Teller

-Frontje Digitale teller

-Lijm - 8,40

-Plamuur 16,50

+ eventueel spuitkosten, mocht diegene dat willen...

Heb nu voor Impy een Oenatje-way dash bijna klaar.

Groeten Eric

vind persoonlijk de oenaat versie mooier, zo word de mijne ook, alleen dat front is niet goed inelkaar gezet. Binnenkort ga ik hier weer mee aan de slag. Hij is al wel gesoldeert aan de achterkant :D

is ook een manier om hem niet te solderen. Wellicht niet zo super mooi maar hij werkt. En je ziet het toch niet als die erin zit:P

groeten Twan

Ben er nog voor aan het kijken. Maar het is iets van de stekker voor het digidash parallel aansluiten op de huidige stekkers. Middels 2 kabels aan elkaar te solderen. (zie het als die blauwe klipjes wat je over een kabel kunt zetten).

Dit wordt dus aan je kabelboom in de auto gesoldeerd (kleur op kleur).

Als ik mijn dash binnen heb ga ik hiermee aan de slag en laat ik het hier wel eventjes weten.

groeten Twan

hallo ericje,heb beide manieren bekeken en wil t graag zo maken dat de onderste lampjes vd astra blijf behouden.snap t wel allemaal maar een vraag moet je dingen anders doen op monteren met de lamjes vd astra kwa aansluiten ofzo mvg wes

onderste stuk van de achterkant van je astra dash moet je ook eraf zagen/slijpen en dat ook 1 geheel laten worden dus dat stuk waar je lampjes in zitten.

Groeten Twan

hoe zit het dan met dat plastic aan de achterkant voor de stroom neem ik die van de astra of de kadett dan? is eerste keer dus heb even wat hulp nodig gr wes

als het goed is, is bij de astra de printplaat (plastic wat jij bedoelt) apart van de onderste rij lampjes en van de wijzerklokken. Deze van de wijzerklokken gebruik je dus van de kadett (digidash gedeelte) en de onderste lampjes zijn van de astra dus ook een aparte printplaat van de astra. Ben ergens aan het zoeken, oenatje had ergens een hele handleiding hiervan al. Vind hem alleen eventjes nergens meer.

Groeten Twan

Terug
Naar boven