• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett e 13s stotert een klein beetje bij het rijden

hallo mijn kadett e heb ik al veel aan vernieuwt. maar trekt niet goed op en stotert een beetje bij het rijden deze is een 13s ohc met carburatie wat kan dit zijn :wtf

hij is van 1988 en wat bedoelt u met de contactpunten ontsteking is volledig vernieuwt en luchtdarmen ook benzine leidingen zijn nog heel goed

ja dat klopt en dit is allemaal nieuw de onsteking vandaag een nieuwe gsi voorbumper gekocht was van een zaak dat stopte met alles echt nieuw in de plastiek nu zoek ik enkel de linkse en rechtse stootranden en de grill als hier iemand deze heeft hoor ik het graag

Computer voor de ontsteking zelfs, net als mijn 16SV.

De ontsteking zelf is zelfs uitwisselbaar.

Dat weet ik toevallig omdat ik mijn kapotte ontsteking had weggegeven zodat iemand die helemaal stilgevallen was, toch naar huis kon sputteren.

Sputteren kan heel goed aan de ontsteking zelf liggen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

hey ik heb deze al een paar keer na gezien ontsteking is perfect maar 3xsete bougies gekocht en er komt geen kleurtje op zo als wit is te weinig benzine en koffie met melk is perfect zwart is te veel benzine maar bij mij komt er geen kleur op en zelfs de garage weet het niet wat dit kan zijn wie kan mij nog helpen :wtf

Je ziet er verder dus niets aan.

In de ontsteking zit een Hall gever. Deze geeft vaak problemen, waardoor deze gaat sputteren.

In de verdeelkap zit ook een zwart kastje, dat is de ontstekings module.

Ook deze gaat wel eens kapot.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven