• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E '86 van Piele

Gisteren op Assen er ff omheen gelopen.

Leuk ding man :D Heb 3 fototjes gemaakt maar ben nog steeds mn kabeltje van de telefoon kwijt.

Is die nu achter ook al goed verlaagd? want leek wel zo.

Hij stond wel een beetje zielig alleen achter in tussen de polyjappen

[rquote=1902122&tid=111910&author=Fearless]Gisteren op Assen er ff omheen gelopen.

Leuk ding man :D Heb 3 fototjes gemaakt maar ben nog steeds mn kabeltje van de telefoon kwijt.

Hij stond wel een beetje zielig alleen achter in tussen de polyjappen [/rquote]

Hahaha!!

Jah, leuke was dat we het plekkie net voor een stel skylines en sylvias wegkaapte!

Zijn toch maar ergens anders gaan staan :P

Moet wel alvast ff een mooi stekkie bedenken voor DAF..

Opel-forum stekkie niet eens een goed idee...??

Voor heb ik nog eens een 3 a 4cm omlaag gekregen door de progressie er tussen uit te halen en met kleinere bump-stops.

Achter nog last-minute mn best gedaan, maar blijkt dat verlaagde Corsa veren niet genoeg zijn voor een dett..

Ben bang dat als ik ze verslijp, dat ze er net zo hard weer tussenweg springen, omdat ze dan een trechtervorm krijgen.

Mischien een idee om het dan op de D-kadett manier te

passen...?

Maar stuiteren als een malle nu :P

Maar laat die foto's maar komen :D

1268690859_6_Rl3a.jpeg

1268754190_6_9l8z_1.jpeg

1268692836_6_1JeA.jpeg

1268694504_6_I7cu.jpeg

Save the fuel economy ;)

1268700065_6_i_P6.jpeg

[rquote=1902261&tid=111910&author=GlennGSI]heeeeeel goed bezig !!!! ziet er echt fakking super uit !!![/rquote]

Ja knappert he, mooi hoedje ook! :D;)

Tnx goos, heb je nog zien rijden in de psaat toen je de tunnel uit kwam!

Riep je nog nog van boven :P

Dikke bak heur, ook nog errug zitten twijfelen om een US te kopen :o

[rquote=1902253&tid=111910&author=Piele][rquote=1902122&tid=111910&author=Fearless]Gisteren op Assen er ff omheen gelopen.

Hij stond wel een beetje zielig alleen achter in tussen de polyjappen [/rquote]

Hahaha!!

Jah, leuke was dat we het plekkie net voor een stel skylines en sylvias wegkaapte!

Zijn toch maar ergens anders gaan staan :P

Moet wel alvast ff een mooi stekkie bedenken voor DAF..

Opel-forum stekkie niet eens een goed idee...??

Voor heb ik nog eens een 3 a 4cm omlaag gekregen door de progressie er tussen uit te halen en met kleinere bump-stops.

Achter nog last-minute mn best gedaan, maar blijkt dat verlaagde Corsa veren niet genoeg zijn voor een dett..

Ben bang dat als ik ze verslijp, dat ze er net zo hard weer tussenweg springen, omdat ze dan een trechtervorm krijgen.

Mischien een idee om het dan op de D-kadett manier te

passen...?

Maar stuiteren als een malle nu :P

Maar laat die foto's maar komen :D

1268690859_6_Rl3a.jpeg

1268754190_6_9l8z_1.jpeg

1268692836_6_1JeA.jpeg

1268694504_6_I7cu.jpeg

Save the fuel economy ;)

1268700065_6_i_P6.jpeg

[/rquote]

so de knetters das wel laag zo:o bumpsop gehalveerd ja heb je er wel uitsparingen in gemaakt in de onderkant net als de bumpstop orgineel anders gat hij dadelijk naar de klote.trekt hij de olie er uit of drukt hij de kering kapot.

als je nu de 80 serie banden vervangt voor 60 scheelt je dat ook nog een cm of 4 a 5 ligt hij helemaal aan de grond

achterkant schroefset van een corsa er onder en schrapen.

rijd het zo nog wel goed of raak je nu alles onderweg:wors:wors

Jup :D

Maar ga niet lager!

Hangt nu volgens mij al op de bumpstops, zal ze zo even inspecteren en terug draaien ;)

Maar achter gaat niet werken he.

Bij een corsa schroefset krijg je ook losse schokkers en veren, dan zou ik het moeten doen met vw schroefpoten!

Zo... Nu ff bezig met de BBS'en ;)

[rquote=1902409&tid=111910&author=Piele]Jup :D

Maar ga niet lager!

Hangt nu volgens mij al op de bumpstops, zal ze zo even inspecteren en terug draaien ;)

Bij een corsa schroefset krijg je ook losse schokkers en veren, dan zou ik het moeten doen met vw schroefpoten!

Zo... Nu ff bezig met de BBS'en ;)[/rquote]

nou je kunt toch de veren van ene corsa gebruiken je had al -40 er onder een een schroefset van een tigra kan achter tot -80 misschien zonder schroefhuls -90 en meer gewicht van de kadett -100:P

[rquote=1902414&tid=111910&author=pipo][rquote=1902409&tid=111910&author=Piele]Jup :D

Maar ga niet lager!

Zo... Nu ff bezig met de BBS'en ;)[/rquote]

Haha!

nou je kunt toch de veren van ene corsa gebruiken je had al -40 er onder een een schroefset van een tigra kan achter tot -80 misschien zonder schroefhuls -90 en meer gewicht van de kadett -100:P[/rquote]

Ja hoopte ook dat dat zo zou werken..

Maar helaas...

Veren komen bij een kadett dichter bij het scharnierpunt, dus is de berlaging minimaal..

Je hebt het zelf gezien, corsa -40 komt ongeveer op -50 a -60 uit.

Heb er nu al klemmen tussen zitten, maar maakt bijna geen verschil.

sow de knetters vet zeg. maar nou zal die wel gewoon wat harder zijn of niet.niergordel omdoen.

en staat hij nu op zijn laagst??

[rquote=1902478&tid=111910&author=pipo]sow de knetters vet zeg. maar nou zal die wel gewoon wat harder zijn of niet.niergordel omdoen.

en staat hij nu op zijn laagst??[/rquote]

Hij staat nu "theoretisch" op het laagst ;)

En dat harder klopt helemaal, stuitert alle kanten op, is bijna niet comfortabel meer.. bijna niet... :P

MAAAAARRR!! (:P)

Denk dat ik met die Bonrath veerschoteltjes al een stukje verder kom en anders moeten de turrets maar verhoogd worden :D

Maar denk dat het er met spacers ook al anders uit ziet heur.

We gaan weer is experimenteren :wub

[rquote=1902552&tid=111910&author=custom]Dat ziet er verdomt lekker uit zeg.![/rquote]

jij kunt er ook hebben ahahahaah. heb nog wat uit zitten pluizen en kan nog kortere dempers hebben voor voor maar dan moet ik andere toplagers hebben.dan zijn de toplagers van de kadett niet geschikt. en dan kan er nog 4 cm van af worden gesnoept.maarja deze set ligt al lekker laag en kan nog een stuk omhoog.doe je dat met die andere dan moet je laag blijven rijden hahaha

Laag rijden is geen probleem, het probleem is wel dat ik met mijn 20 seh, nu al over de grond schraap met mijn uitlaat bij inrijden garage en woonerven... en die korte hoge drempeltjes op woon erven durf ik niet overheen want dan hangt ie vast, net als op d euitlijnbrug bij mijn garage... Maar als ik er "normale" maat bandne onder doe, is dit al een eind opgelost hoor..

Ik zou hem voor iet slager willen hebben zodat hij gelijk hangt (nu iets achterover) maar wie weet met d etijd als mijn kit gekeurd is en ik een bergje geld vind ;)

ik heb nog een paar foto's voor je peter:D

29032011293.jpg

29032011287.jpg

hier nog 1 waar mijn vec opstaat en jou kadett op de achtergrond

29032011281.jpg

jammer dat we zijn vergeten om een paar foto's te maken dat ze naast elkaar staan

[rquote=1903497&tid=111910&author=bastiaan1981]ik nog een paar foto's voor je peter:D

29032011293.jpg

29032011287.jpg

hier nog 1 waar mijn vec opstaat en jou kadett op de achtergrond

29032011281.jpg

jammer dat we zijn vergeten om een paar foto's te maken dat ze naast elkaar staan[/rquote]

hij is super dik:thumbup

maar als je met 13 inch 175 50 rij dan is het een echte schraper haahah

Ik raak idd nu alles al, en dit is nog maar een 1300!!! :S:S:S :P

Maar dat was wel het thema he; skapen.. :P

Vandaag is van 1 Turbo de rand ge'unipolt, alleen voor het idee even, moeten toch even opnieuw gepolijst en afgedraaid worden..

Voor:

1270791319_6_VB2e.jpeg

Na:

1270790719_6_OTeA.jpeg

Terug
Naar boven