• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Hele goeie tip die ga ik zeker toepassen :thumb

heb de voorschermen van mn astra er nog niet af gehad

met onze corsa kwam ik er zonder lasapparaat niet weg :D

@trashmetal wrote:Hele goeie tip die ga ik zeker toepassen :thumb

Zo gek veel werk is het niet om de spatborden er vanaf te halen.Even natuurlijk wel de volgorde handhaven.

Misschien zitten ze bij een F ook gekit,waar je motorkap overheen valt.Dus niet raar opkijken als het scherm blijft zitten terwijl je alle schroeven verwijderd heb.

Is zeker de moeite waard.

@trashmetal wrote:Hele goeie tip die ga ik zeker toepassen :thumb

Zo gek veel werk is het niet om de spatborden er vanaf te halen.Even natuurlijk wel de volgorde handhaven.

Misschien zitten ze bij een F ook gekit,waar je motorkap overheen valt.Dus niet raar opkijken als het scherm blijft zitten terwijl je alle schroeven verwijderd heb.

Is zeker de moeite waard.

Heb al een tijdje ff geen tijd om met de Kadett verder te gaan.Hij staat nu nog steeds zonder het rechterspatbord onder de carport.Maar dat geeft niet,want het is natuurlijk wel een hobby! Is een beetje hectisch op het werk.

Gisteren kwam mijn bestelling aan van Conrad.Ik heb een endoscoop bestelt zodat ik onder andere in de kokerbalken kan koekeloeren.Ben heel benieuwd wat ik tegen ga komen.

123322_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Maar ook voor andere doeleinden heel praktisch natuurlijk.

Wordt vervolgd.

Heb al een tijdje ff geen tijd om met de Kadett verder te gaan.Hij staat nu nog steeds zonder het rechterspatbord onder de carport.Maar dat geeft niet,want het is natuurlijk wel een hobby! Is een beetje hectisch op het werk.

Gisteren kwam mijn bestelling aan van Conrad.Ik heb een endoscoop bestelt zodat ik onder andere in de kokerbalken kan koekeloeren.Ben heel benieuwd wat ik tegen ga komen.

123322_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Maar ook voor andere doeleinden heel praktisch natuurlijk.

Wordt vervolgd.

@saluma wrote:Natuurlijk heb ik de link voor je.

Persoonlijk vindt ik het heel erg handig.Hoeft niet perse voor de auto,maar ook voor in huis.Kijken wat er achter je koelkast gebeurt,of in het riool.Het cameraatje is waterdicht en je kunt er zelfs mee in je motorblok kijken.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...transportkoffer-Sonde-98-mm-Sondelengte-88-cm" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Marcel

Deze ga ik ook bestellen !

bedankt Marcel :thumb

Rik ;)

@saluma wrote:Natuurlijk heb ik de link voor je.

Persoonlijk vindt ik het heel erg handig.Hoeft niet perse voor de auto,maar ook voor in huis.Kijken wat er achter je koelkast gebeurt,of in het riool.Het cameraatje is waterdicht en je kunt er zelfs mee in je motorblok kijken.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...transportkoffer-Sonde-98-mm-Sondelengte-88-cm" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Marcel

Deze ga ik ook bestellen !

bedankt Marcel :thumb

Rik ;)

Super Rik.Hier ga je geen spijt van krijgen.Het is wel even wennen hoe je met de camera om moet gaan.Je bent gauw geneigt om het beeldschermpje te bewegen,terwijl je eigenlijk de camera zelf moet bewegen.

Maar het zal wel gaan natuurlijk.

gr Marcel

Vandaag de Kadett even naar een schadeherstelbedrijf gebracht die ook spotrepair doet.

Ze gaan op hun gemak de auto bekijken en gaan dan aan de slag.Van de week hoor ik meer.

In iedergeval gaan ze het rechterportier aanpakken en een klein gedeelte van het achterscherm.

Ook een lelijke pit oven m'n voorruit en op de motorkap.

Ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.

groetjes Marcel

Super Rik.Hier ga je geen spijt van krijgen.Het is wel even wennen hoe je met de camera om moet gaan.Je bent gauw geneigt om het beeldschermpje te bewegen,terwijl je eigenlijk de camera zelf moet bewegen.

Maar het zal wel gaan natuurlijk.

gr Marcel

Vandaag de Kadett even naar een schadeherstelbedrijf gebracht die ook spotrepair doet.

Ze gaan op hun gemak de auto bekijken en gaan dan aan de slag.Van de week hoor ik meer.

In iedergeval gaan ze het rechterportier aanpakken en een klein gedeelte van het achterscherm.

Ook een lelijke pit oven m'n voorruit en op de motorkap.

Ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.

groetjes Marcel

Wat gaan ze precies doen dan ?

Roestschade herstellen ?

Preventieve controle ?

In elk geval doe je het goed :thumb

(je hebt mijn foto's gezien, die kant moet het niet op gaan)

Rik ;)

Wat gaan ze precies doen dan ?

Roestschade herstellen ?

Preventieve controle ?

In elk geval doe je het goed :thumb

(je hebt mijn foto's gezien, die kant moet het niet op gaan)

Rik ;)

Hoi Rik,

nee het zal niet zijn als wat jij heb.(je zal wel behoorlijk geschrokken zijn natuurlijk)

Er zitten een aantal pitten in de deur en het achterscherm.Ik had in Dronten bijna een prijs gewonnen,maar ze dropen denk ik af op de winkelwagenpitten in het portier.

Zelf vindt ik het ook geen gezicht.

Spuiten is duurder en je ziet dan duidelijk (kleur)verschil. Spotrepair is een alternatief voor het spuiten.

Ben erg nieuwsgierig.

Eind van de week kan ik hem weer ophalen.

Hoi Rik,

nee het zal niet zijn als wat jij heb.(je zal wel behoorlijk geschrokken zijn natuurlijk)

Er zitten een aantal pitten in de deur en het achterscherm.Ik had in Dronten bijna een prijs gewonnen,maar ze dropen denk ik af op de winkelwagenpitten in het portier.

Zelf vindt ik het ook geen gezicht.

Spuiten is duurder en je ziet dan duidelijk (kleur)verschil. Spotrepair is een alternatief voor het spuiten.

Ben erg nieuwsgierig.

Eind van de week kan ik hem weer ophalen.

Terug
Naar boven