• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Leuk project hoor.

kwam gister in Leidschendam een Kneiterharde Kadett-E1 (1985) tegen op de parkeerplaats.

helaas geen fototoestel bij me.

gewoon geen SPATJE roest kunnen ontdekken.

en er waren ook geen nieuwe randen en dorpels in gelast..

Willem

Jojonopel dat ga ik zeker doen!!!!!Als ik dat soort dingen toch los heb,dan is het de moeite waard om daar aandacht aan te schenken.

Dankjewel voor de tip!!!!!!!

gr Marcel.

[rquote=1873321&tid=140616&author=wim-v6]Leuk project hoor.

kwam gister in Leidschendam een Kneiterharde Kadett-E1 (1985) tegen op de parkeerplaats.

Willem[/rquote]

Hoi Willem,

gaaf he,dat er zoiets nog rondrijdt.Ik vraag me wel eens af hoe dat kan.Productief goed gemaakt,of is het mazzel hebben of gewoon goed onderhoud?

Ik doe wat er in mijn vermogen ligt.Meer kan ik niet doen.Mocht er grotere dingen aan een auto moeten gebeuren,ben ik aangewezen op proffesionele mensen.

Vindt het heerlijk om te doen,het geeft me een kick om zoiets ouds proberen op de weg te houden,en helemaal zo'n E Kadett!

wordt vervolgt.

groetjes Marcel.

Leuk project hoor.

Willem

[rquote=1873321&tid=140616&author=wim-v6]Leuk project hoor.

Willem[/rquote]

Hoi Willem,

gaaf he,dat er zoiets nog rondrijdt.Ik vraag me wel eens af hoe dat kan.Productief goed gemaakt,of is het mazzel hebben of gewoon goed onderhoud?

Ik doe wat er in mijn vermogen ligt.Meer kan ik niet doen.Mocht er grotere dingen aan een auto moeten gebeuren,ben ik aangewezen op proffesionele mensen.

Vindt het heerlijk om te doen,het geeft me een kick om zoiets ouds proberen op de weg te houden,en helemaal zo'n E Kadett!

wordt vervolgt.

groetjes Marcel.

haha, ik denk de kadett lang in een schuur gestaan heeft, droog en verwarmd.

aan de lak is goed te zien dat die HEEL oud is.

willem

haha, ik denk de kadett lang in een schuur gestaan heeft, droog en verwarmd.

aan de lak is goed te zien dat die HEEL oud is.

willem

Ey Marcel,

Lekker bezig hoor! Wat knapt een Kadettje daar van op he? Met een beetje schoonmaken! Goed bezig hoor! ;)

Ik ga binnekort met de voorbumper weer verder (tectyleren) en met het hemeltje verder! Daarna volgt de achterkant wat ik verder helemaal ga schoonmaken en verzinken en tectyleren.

Groeten,

Kevin

Ey Marcel,

Lekker bezig hoor! Wat knapt een Kadettje daar van op he? Met een beetje schoonmaken! Goed bezig hoor! ;)

Ik ga binnekort met de voorbumper weer verder (tectyleren) en met het hemeltje verder! Daarna volgt de achterkant wat ik verder helemaal ga schoonmaken en verzinken en tectyleren.

Groeten,

Kevin

hee Kevin,

hij knapt daar zeker van op.Geeft je echt een kick als zo'n oud wagentje er mooi en netjes uit ziet.En helemaal als je niet echt van alle markten thuis bent.

Maar dat maakt niet.Je bent goed voor een wagen dus hij zal ook goed zijn voor jou!!!!!!

Ik wens je uiteraard veel plezier met jou Kadett.Ook die zal er zeker van opknappen.

succes en hou ons op de hoogte!

groetjes Marcel.

hee Kevin,

hij knapt daar zeker van op.Geeft je echt een kick als zo'n oud wagentje er mooi en netjes uit ziet.En helemaal als je niet echt van alle markten thuis bent.

Maar dat maakt niet.Je bent goed voor een wagen dus hij zal ook goed zijn voor jou!!!!!!

Ik wens je uiteraard veel plezier met jou Kadett.Ook die zal er zeker van opknappen.

succes en hou ons op de hoogte!

groetjes Marcel.

Gisteren weer lekker bezig geweest met de Kadett.

De motorruimte is nu heel mooi schoon en nu was de binnenzijde van de motorkap aan de beurt.

Een en al bagger!!!

Een kwastje ingedoopt in wasbenzine gebruikt om het in te smeren en zo even laten inweken.Daarna met een doekje afgenomen en daar kwam een strakke kap tevoorschijn.Ook nu weer geen spatje roest!

Vandaag even de kap lekker in de wax gezet en hij glimt nu net als de buitenkant.

Nu ik toch bezig was,even het paravent losgehaald en daaronder de boel schoongemaakt en in de Tectyl gespote,met zo'n spuitbus met een slangetje.

Ook inderdaad even de as van de aanjager gesmeert en de 'benen' van de ruitenwissers.

Ook heugelijk nieuws dit weekend.

We hebben onze andere auto.

De Astra heeft ons handen vol geld gekost om een niet oplosbaar probleem op te lossen.

Er staat nu een Volvo V40 voor de Kadett.Moet eerlijk zeggen dat het best heel lekker rijdt.

Toevallig ook een roodmetalice kleur.

Van de week even een afspraak maken bij de dealer om de Kadett te laten keuren.

Ik ben benieuwd of hij zijn 24 ste jaar in kan gaan.

Ik ga er vanuit van wel.

Hier wat foto's van de motorkap en de Volvo.

groetjes Marcel.

OpelKadett081.jpg

OpelKadett082.jpg

VolvoV40maart2011011.jpg

VolvoV40maart2011008.jpg

VolvoV40maart2011001.jpg

@saluma wrote:hmmmmm

kleine tegenslag met de Kadett.

De accu is overleden!totaal geen tikje meer.De lampen branden wel,maar dan houd het ook op.Zelfs de code van de radio moet ik opnieuw invoeren.

Het volgende struikelblok is het contactslot.

Met veel pijn en moeite heb ik het hele slot in zijn totaliteit weggehaald.Nu moet de 'nieuwe ' er weer op.

Maar ik zit met dat boutje!

Kom er bijna niet bij.

Kan ik de schroefdraad niet wegboren en dan met een bout en moer het slot vast zetten?Ik wil wel een slotmoer gebruiken.

Graag jullie mening.

gr Marcel.

Het nieuwe slot zit erin en niet met de bovenstaande methode.Ik heb het op een andere,betere manier gedaan en hij gaat de komende 100 jaar niet meer los.

Nu alleen ff langs de dealer voor een accu en ik ben weer klaar!

groetjes Marcel.

Gisteren weer lekker bezig geweest met de Kadett.

De motorruimte is nu heel mooi schoon en nu was de binnenzijde van de motorkap aan de beurt.

Een en al bagger!!!

Een kwastje ingedoopt in wasbenzine gebruikt om het in te smeren en zo even laten inweken.Daarna met een doekje afgenomen en daar kwam een strakke kap tevoorschijn.Ook nu weer geen spatje roest!

Vandaag even de kap lekker in de wax gezet en hij glimt nu net als de buitenkant.

Nu ik toch bezig was,even het paravent losgehaald en daaronder de boel schoongemaakt en in de Tectyl gespote,met zo'n spuitbus met een slangetje.

Ook inderdaad even de as van de aanjager gesmeert en de 'benen' van de ruitenwissers.

Ook heugelijk nieuws dit weekend.

We hebben onze andere auto.

De Astra heeft ons handen vol geld gekost om een niet oplosbaar probleem op te lossen.

Er staat nu een Volvo V40 voor de Kadett.Moet eerlijk zeggen dat het best heel lekker rijdt.

Toevallig ook een roodmetalice kleur.

Van de week even een afspraak maken bij de dealer om de Kadett te laten keuren.

Ik ben benieuwd of hij zijn 24 ste jaar in kan gaan.

Ik ga er vanuit van wel.

Hier wat foto's van de motorkap en de Volvo.

groetjes Marcel.

OpelKadett081.jpg

OpelKadett082.jpg

VolvoV40maart2011011.jpg

VolvoV40maart2011008.jpg

VolvoV40maart2011001.jpg

@saluma wrote:hmmmmm

kleine tegenslag met de Kadett.

De accu is overleden!totaal geen tikje meer.De lampen branden wel,maar dan houd het ook op.Zelfs de code van de radio moet ik opnieuw invoeren.

Het volgende struikelblok is het contactslot.

Met veel pijn en moeite heb ik het hele slot in zijn totaliteit weggehaald.Nu moet de 'nieuwe ' er weer op.

Maar ik zit met dat boutje!

Kom er bijna niet bij.

Kan ik de schroefdraad niet wegboren en dan met een bout en moer het slot vast zetten?Ik wil wel een slotmoer gebruiken.

Graag jullie mening.

gr Marcel.

Het nieuwe slot zit erin en niet met de bovenstaande methode.Ik heb het op een andere,betere manier gedaan en hij gaat de komende 100 jaar niet meer los.

Nu alleen ff langs de dealer voor een accu en ik ben weer klaar!

groetjes Marcel.

Zo,hehe,weer een heerlijk weekend achter de rug!

Zaterdag heb ik de plastic kuipen losgehaald bij de voorwielen.

De onderste parkerschroef van het spatbord losgehaald en de bagger weggehaald.Droog geblazen,en daarna met carrosoriekit de boel weer in elkaar gezet.Flink in de Tectyl gezet,zodat het weer een tijd mee kan.Tevens voorspatlappen gemonteerd.

Vandaag ben ik begonnen met het leeghalen van het interieur.De bedoeling is alles na te kijken voor roest.

Roest heb ik gevonden!

Aan allebei de zijkanten,bij de achterbank,zit wat roest op de kokerbalk.

Aan de passagierszijde zit een deukje aan de buitenkant,wat doorgedrukt is naar binnen.

Aan de bstuurderszijde zit wat vliegroest.

Dat is dus allemaal goed te behandelen.

Afijn,alle onderdelen liggen op zolder.Die kan ik mooi schoonmaken voordat het er weer in komt.

Ook heb ik de sloten rondom vervangen en het raammechanisme gesmeerd.

Twee lampjes van het dashboard waren ook aan vervanging toe.Weer mooi helder licht in de duisternis.

Tot slot heb ik maar een startonderbreker gemaakt.Geeft ff een lekkerder gevoel.

Genoeg tekst,tijd voor plaatjes............

gr Marcel.

OpelKadett083.jpg

OpelKadett084.jpg

OpelKadett090.jpg

OpelKadett091.jpg

OpelKadett085.jpg

OpelKadett087.jpg

Zo,hehe,weer een heerlijk weekend achter de rug!

Zaterdag heb ik de plastic kuipen losgehaald bij de voorwielen.

De onderste parkerschroef van het spatbord losgehaald en de bagger weggehaald.Droog geblazen,en daarna met carrosoriekit de boel weer in elkaar gezet.Flink in de Tectyl gezet,zodat het weer een tijd mee kan.Tevens voorspatlappen gemonteerd.

Vandaag ben ik begonnen met het leeghalen van het interieur.De bedoeling is alles na te kijken voor roest.

Roest heb ik gevonden!

Aan allebei de zijkanten,bij de achterbank,zit wat roest op de kokerbalk.

Aan de passagierszijde zit een deukje aan de buitenkant,wat doorgedrukt is naar binnen.

Aan de bstuurderszijde zit wat vliegroest.

Dat is dus allemaal goed te behandelen.

Afijn,alle onderdelen liggen op zolder.Die kan ik mooi schoonmaken voordat het er weer in komt.

Ook heb ik de sloten rondom vervangen en het raammechanisme gesmeerd.

Twee lampjes van het dashboard waren ook aan vervanging toe.Weer mooi helder licht in de duisternis.

Tot slot heb ik maar een startonderbreker gemaakt.Geeft ff een lekkerder gevoel.

Genoeg tekst,tijd voor plaatjes............

gr Marcel.

OpelKadett083.jpg

OpelKadett084.jpg

OpelKadett090.jpg

OpelKadett091.jpg

OpelKadett085.jpg

OpelKadett087.jpg

Lekker bezig Marc!! ;) Goed dat je nog wat roest hebt gevonden! Kan het in iedergeval ook niet meer uitbreiden! :D

Morgen ga ik weer lekker aan de slag met de kadett! Dan gaat de gehele achterkant (onderkant) eraan geloven! Gaat ik helemaal schoon maken + roestwerend behandelen! :D

Uiteraard komen daar weer foto's van!

Succes verder!

Groet,

Kevin

Lekker bezig Marc!! ;) Goed dat je nog wat roest hebt gevonden! Kan het in iedergeval ook niet meer uitbreiden! :D

Morgen ga ik weer lekker aan de slag met de kadett! Dan gaat de gehele achterkant (onderkant) eraan geloven! Gaat ik helemaal schoon maken + roestwerend behandelen! :D

Uiteraard komen daar weer foto's van!

Succes verder!

Groet,

Kevin

Kevin,

Tja,aan de ene kant ben ik blij met de roest,maar aan de andere kant niet hahahaha.

Misschien dat ik vanmiddag de rest eruit ga halen.Even kijken hoe m'n lichamelijke conditie is na een dag hard werken in de bouw.

Jij pakt het ook lekker aan.Gelijk maar even de onderzijde aanpakken.Doe je dat gewoon voor de deur?

Succes en hou hem tussen de lijntjes!!!!!!!!!!!!

gr Marcel.

Terug
Naar boven