• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

saluma

Post vaak
Ik ben voorzichtig aan begonnen met het opknappen van mijn Kadett.

Gisteren tussen de buien door de bstuurdersstoel eruit gehaald en de vloerbedekking omhoog gehaald.Reden:de auto beslaat sneller dan normaal.dus dat houd in,vocht in de auto!

De isolatiemat was behoorlijk vochtig en bijna doorweekt.

Ik heb een paar oude kranten eronder gedaan,het vocht laten opzuigen en weer ververst.Nadat ik een stapeltje kranten gebruikt had,de mat omhoog gehouden en de verffohn er een halve dag in gezet.

Deuren dicht en de ramen op een kiertje.En ja hoor,hij besloeg gelijk weer.Maar na mate het warmer werd in de auto,werden de beslagen ruiten weer helderder.

Het gedeelte waar je met je voeten zit,wil het ook wel eens rotten en zelfs doorrotten.Helemaal gaaf.Geen spatje roest op de bodem!!!

Ondertussen de achterbumper verwijdert,om te zien hoe de toestand daar was.

geen roest,helemaal niets.Alleen op het bekende plekje,de lekbak,zit toch een gat.Niet groot,maar toch.........

Nu ben ik flink aan het 'hamsteren' geslagen en heb ondertussen spiksplinter nieuwe buitenspiegels aangeschaft,een complete slotenset en nog meer van dat soort kleine dingen.

Ook een andere hoedenplank zonder speakers heb ik op de kop getikt!

De bestuurdersstoel had een vieze vlek en die schoongemaakt met die Dasty ontvetter.De stoel kwam er als nieuw onderuit.Deze kon vannacht mooi binnen in huis drogen.

Vandaag ga ik verder met de Opel.De spatlappen op de achterbumper ga ik monteren,de stoel gaat er weer in en misschien als ik er aa toe kom,alle lampjes in het dashboard vervangen.

Morgen moet hij even naar de dealer om de auto uit te lezen,want het managmentlampje blijft branden.

Hier alvast wat foto's van gisteren.

OpelKadett031.jpg

OpelKadett029.jpg

OpelKadett033.jpg

OpelKadett028.jpg

groetjes Marcel.

ok, zal eens kijke. Op mijn type plaatje staat ook CH33...dus de mijne zou dan ook voor de zwitserse markt zijn....Heb wat gegevens die gelijk waren aan die van jou opgeschreven en de rest opgezocht.....paar weet ik er niet

Mijn komt uit '86 maar is een '87 model....en heb een afwijkende overbrengen (3.94:1). maar zal heb binnenkort wel een mailtje sturen..vragen of hij de onbrekende gegevens kan geven en natuur een foto van auto en typeplaatje........

Maar wil hij proberen om alle kadettjes die er nog zijn op een site te krijgen om zo te kijken hoeveel er nog zijn? Zou wel mooi zijn als dat zou lukken.

ok, zal eens kijke. Op mijn type plaatje staat ook CH33...dus de mijne zou dan ook voor de zwitserse markt zijn....Heb wat gegevens die gelijk waren aan die van jou opgeschreven en de rest opgezocht.....paar weet ik er niet

Mijn komt uit '86 maar is een '87 model....en heb een afwijkende overbrengen (3.94:1). maar zal heb binnenkort wel een mailtje sturen..vragen of hij de onbrekende gegevens kan geven en natuur een foto van auto en typeplaatje........

Maar wil hij proberen om alle kadettjes die er nog zijn op een site te krijgen om zo te kijken hoeveel er nog zijn? Zou wel mooi zijn als dat zou lukken.

Raluph,

ik ben daar zelf niet achter gekomen,maar die Duitse jongen schijnt er veel verstand van te hebben wat de nummers betreft.

Je zou natuurlijk hem een e-mail kunnen sturen met een foto van je Kadett en het typeplaatje en vragen of hij hem op z'n site wil zetten.

Neem aan dat hij dat wel wilt doen,want ze zoeken foto's van de Kadetts.

Dit geld natuurlijk ook van andere hier op het forum.

Laat maar eens zien hoe, wij Nederlanders over deze machtige wagen denken!

Tot nu toe ben ik de eerste Nederlander op zijn site.

hier zijn e-mail adres:

Teeerminator@aol.com

Lijkt me heel leuk als ik jullie daar ook zie staan.

gr Marcel.

Raluph,

ik ben daar zelf niet achter gekomen,maar die Duitse jongen schijnt er veel verstand van te hebben wat de nummers betreft.

Je zou natuurlijk hem een e-mail kunnen sturen met een foto van je Kadett en het typeplaatje en vragen of hij hem op z'n site wil zetten.

Neem aan dat hij dat wel wilt doen,want ze zoeken foto's van de Kadetts.

Dit geld natuurlijk ook van andere hier op het forum.

Laat maar eens zien hoe, wij Nederlanders over deze machtige wagen denken!

Tot nu toe ben ik de eerste Nederlander op zijn site.

hier zijn e-mail adres:

Teeerminator@aol.com

Lijkt me heel leuk als ik jullie daar ook zie staan.

gr Marcel.

Saluma, sommige letters/nummers zie ik bij de lijst met codes er niet bij staan, hoe ben jij achter die betekenis gekomen, zoals CH33 en 5: dat is uit antwerpen komt......

Saluma, sommige letters/nummers zie ik bij de lijst met codes er niet bij staan, hoe ben jij achter die betekenis gekomen, zoals CH33 en 5: dat is uit antwerpen komt......

Was er ook erg blij mee dat ik het zag,dat de bodem (in mijn ogen) gaaf is.

Helaas heb ik geen garage tot m'n beschikking,ik zal alles buiten moeten doen,dus afhankelijk van het weer.

Als 'ontsnapping'aan het slechte weer zou ik bij ons op de zaak in de loods kunnen staan,maar die staat nu een beetje vol.

Wel zijn we van plan om er een gedeelte bij te nemen,en dan ben ik er als de kippen bij om te vragen aan m'n baas of de Kadett in de winter binnen mag staan.

Is even afwachten dus.

Leuk werk allemaal hoor,om een auto op te knappen.In die zin,naar wat in mijn vermogen ligt.

Was er ook erg blij mee dat ik het zag,dat de bodem (in mijn ogen) gaaf is.

Helaas heb ik geen garage tot m'n beschikking,ik zal alles buiten moeten doen,dus afhankelijk van het weer.

Als 'ontsnapping'aan het slechte weer zou ik bij ons op de zaak in de loods kunnen staan,maar die staat nu een beetje vol.

Wel zijn we van plan om er een gedeelte bij te nemen,en dan ben ik er als de kippen bij om te vragen aan m'n baas of de Kadett in de winter binnen mag staan.

Is even afwachten dus.

Leuk werk allemaal hoor,om een auto op te knappen.In die zin,naar wat in mijn vermogen ligt.

Je kunt m ook zelf uitlezen.

Stekker eruit halen, A en B doorverbinden met een koperdraadje en dan t knipperen van de lampjes tellen. Eerste serie knipperen niet mee tellen. Dan bij de tweede bijvoorbeeld 1 keer lang 3 keer kort is code 13 of 2 keer lang 6 keer kort is 26.Dus lang is t eerste getal,kort t tweede. De code's staan in de vraagbaak. Die koop je 1 keer en daar heb je vervolgens nog heel veel aan !!

Zo spaar je weer wat centjes t.o.v. naar de dealer gaan en die kun je weer in je dettje stoppen ;)

Mooi ding trouwens. Hou m in ere !!!

Grtzz Patrick

Je kunt m ook zelf uitlezen.

Stekker eruit halen, A en B doorverbinden met een koperdraadje en dan t knipperen van de lampjes tellen. Eerste serie knipperen niet mee tellen. Dan bij de tweede bijvoorbeeld 1 keer lang 3 keer kort is code 13 of 2 keer lang 6 keer kort is 26.Dus lang is t eerste getal,kort t tweede. De code's staan in de vraagbaak. Die koop je 1 keer en daar heb je vervolgens nog heel veel aan !!

Zo spaar je weer wat centjes t.o.v. naar de dealer gaan en die kun je weer in je dettje stoppen ;)

Mooi ding trouwens. Hou m in ere !!!

Grtzz Patrick

@Patrick

hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.

Onder het dashboard?Of in de motorruimte?

groetjes Marcel.

@Patrick

hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.

groetjes Marcel.

Langs je rembekrachtiger en reservoir voor je ruitenvloeistof. Is een rechthoekige stekker met ribbels erop.Hier staat aan de ene kant 95 en de andere 98 nl de octaangehaltes. Deze verbind je door op de stekker aan de motorzijde zeg maar

Langs je rembekrachtiger en reservoir voor je ruitenvloeistof. Is een rechthoekige stekker met ribbels erop.Hier staat aan de ene kant 95 en de andere 98 nl de octaangehaltes. Deze verbind je door op de stekker aan de motorzijde zeg maar

ziet er netjes uit zo moet k zeggen

mijne was ook vochtig vorig jaar dus had t hele interieur er uit getrokken om te drogen (was zomer rond de 30 graden)

toen met een gieter er langs om lekjes te zoeken en gevonden

nu is de mijne ook vochtig maar dit kan komen omdat je de laatste tijd veel sneeuw hebt gehad en dit mee neemt in de auto

verder wel mooi dat je bodem nog gaaf is dat zie je niet veel

ziet er netjes uit zo moet k zeggen

mijne was ook vochtig vorig jaar dus had t hele interieur er uit getrokken om te drogen (was zomer rond de 30 graden)

toen met een gieter er langs om lekjes te zoeken en gevonden

nu is de mijne ook vochtig maar dit kan komen omdat je de laatste tijd veel sneeuw hebt gehad en dit mee neemt in de auto

verder wel mooi dat je bodem nog gaaf is dat zie je niet veel

Mooi ding inderdaad!

Ik heb zelf een schakelaartje achter op mijn dashboard gemaakt waarmee ik hem in een handomdraai in diagnose mode kan zetten. Komt altijd wel een keer van pas!:agent

Lekbakje kun je ook eens van binnenuit bekijken door die luikjes in de panelen van je kofferbak. Even met een zaklampje er in schijnen...

Mooi ding inderdaad!

Ik heb zelf een schakelaartje achter op mijn dashboard gemaakt waarmee ik hem in een handomdraai in diagnose mode kan zetten. Komt altijd wel een keer van pas!:agent

Lekbakje kun je ook eens van binnenuit bekijken door die luikjes in de panelen van je kofferbak. Even met een zaklampje er in schijnen...

[rquote=1843178&tid=140616&author=saluma]@Patrick

groetjes Marcel.[/rquote]

Hallo, ik ben Rik en ik wil je ook even helpen.

Maakt niet uit zo zijn wij allemaal begonnen !!!

De BLAUWE stekker moet hem zijn:

6ifm89.jpg

En deze is wat dichterbij genomen...

23r93k1.jpg

Groet, Rik

Terug
Naar boven