• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

[rquote=1843178&tid=140616&author=saluma]@Patrick

hmmmmmmm klinkt stom,maar waar zit die stekker?Zo ver ben ik nog niet met de techniek van de Opel.

Onder het dashboard?Of in de motorruimte?

groetjes Marcel.[/rquote]

Hallo, ik ben Rik en ik wil je ook even helpen.

Maakt niet uit zo zijn wij allemaal begonnen !!!

De BLAUWE stekker moet hem zijn:

6ifm89.jpg

En deze is wat dichterbij genomen...

23r93k1.jpg

Groet, Rik

hele mooie e kadett ik heb zelf ook 1 uit 91 toen ik 'm 3 jaar geleden kocht had ie nog maar 49.000 km gelopen. nu inmiddels een ton, maar is ook nog helemaal gaaf op een paar deukjes dan. ik zal de auto deze zomer ook helemaal nakijken en als het nodig is behandelen.

hele mooie e kadett ik heb zelf ook 1 uit 91 toen ik 'm 3 jaar geleden kocht had ie nog maar 49.000 km gelopen. nu inmiddels een ton, maar is ook nog helemaal gaaf op een paar deukjes dan. ik zal de auto deze zomer ook helemaal nakijken en als het nodig is behandelen.

Keurige Kadett zo te zien.

Mijn Kadett had ook een perfecte bodemplaat,maar de rest was wel rot.....Inmiddels alles gelast en aan het strakplamuren.

Wat jij zegt over dat vocht dat had ik ook....Je moet eens een stukje hoger kijken op je schutbord bij je pedalen.Daar zit een lasnaad en daar zitten vaak roestplekjes.Daar kwam bij mij het water naar binnen.(ook passagierszijde)

Onder de motorkap zit ergens in het midden een afvoerpijpje voor als er overtollig water onder je parafaanplaat blijft zitten,dat water loopt dan via je schutbord naar links en rechts en blijft daar staan...Na meer dan 20 jaar rot het dan door je schutbord heen.

Succes met de Kadett

Dannis

Keurige Kadett zo te zien.

Mijn Kadett had ook een perfecte bodemplaat,maar de rest was wel rot.....Inmiddels alles gelast en aan het strakplamuren.

Wat jij zegt over dat vocht dat had ik ook....Je moet eens een stukje hoger kijken op je schutbord bij je pedalen.Daar zit een lasnaad en daar zitten vaak roestplekjes.Daar kwam bij mij het water naar binnen.(ook passagierszijde)

Onder de motorkap zit ergens in het midden een afvoerpijpje voor als er overtollig water onder je parafaanplaat blijft zitten,dat water loopt dan via je schutbord naar links en rechts en blijft daar staan...Na meer dan 20 jaar rot het dan door je schutbord heen.

Succes met de Kadett

Dannis

@rik en Patrick,

Helaas heb ik niet zo'n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.

@Dannis

Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.

Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.

Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:

* Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!

* De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!

* Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.

* Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.

* De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.

Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto's van vandaag!

OpelKadett038.jpg

OpelKadett041.jpg

OpelKadett042.jpg

OpelKadett044.jpg

groetjes Marcel.

@rik en Patrick,

Helaas heb ik niet zo'n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.

@Dannis

Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.

Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.

Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:

* Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!

* De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!

* Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.

* Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.

* De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.

Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto's van vandaag!

OpelKadett038.jpg

OpelKadett041.jpg

OpelKadett042.jpg

OpelKadett044.jpg

groetjes Marcel.

Hee Michel,

Ik heb de stootstrips wel gezien,maar ik denk niet dat ik ze bestel.Ik laat de auto zoals hij nu is.Vroeger hadden ze niet allemaal stootstrippen op de deuren zitten.Ik vindt het wel lekker ouderwets staan zo.

Nu ik weet dat de Kadett (zover ik weet) gewoon goed is,sta ik te popelen om hem verder te verzorgen.

Maar geduld wordt beloont!

gr Marcel.

Hee Michel,

Ik heb de stootstrips wel gezien,maar ik denk niet dat ik ze bestel.Ik laat de auto zoals hij nu is.Vroeger hadden ze niet allemaal stootstrippen op de deuren zitten.Ik vindt het wel lekker ouderwets staan zo.

Nu ik weet dat de Kadett (zover ik weet) gewoon goed is,sta ik te popelen om hem verder te verzorgen.

Maar geduld wordt beloont!

gr Marcel.

hey.... ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen...

als je ze weghaalt weet je meer;)

hey.... ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen...

als je ze weghaalt weet je meer;)

[rquote=1843993&tid=140616&author=opelkadetje]hey.... ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen...

als je ze weghaalt weet je meer;)[/rquote]

Kun je vanaf de buitenkant geen aanknopingspunten vinden als onder het bitum aan roesten is?Ik bedoel dat je bij de randen van het bitum roestsporen kan zien zitten?

Wat ik gezien heb kan ik geen rariteiten vinden .

[rquote=1843993&tid=140616&author=opelkadetje]hey.... ik wil niet gelijk negatief zijn:P maar vaak is er onder die bitume matjes wel rottigheid alleen nog niet zo erg dat het is gaan bubbelen...

als je ze weghaalt weet je meer;)[/rquote]

Kun je vanaf de buitenkant geen aanknopingspunten vinden als onder het bitum aan roesten is?Ik bedoel dat je bij de randen van het bitum roestsporen kan zien zitten?

Wat ik gezien heb kan ik geen rariteiten vinden .

Van buiten is dat niet je zien

steek dat spul er maar uit dan zie of t echt was roest heeft

meestal zit er wel wat onder

even de verfstripper er op en je steekt het er zo uit

Van buiten is dat niet je zien

steek dat spul er maar uit dan zie of t echt was roest heeft

meestal zit er wel wat onder

even de verfstripper er op en je steekt het er zo uit

Terug
Naar boven