• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Mijne zit er voor 25 jaar nog goed uit....beetje verweert maar verder nog goed te lezen

En verder zit er nog een NL sticker op...en die is geelig (geworden) weet niet of die 25 jaar oud is....

maar had het eerlijk niet verwacht dat opel nederland zulke dingen doet...maarja vriendelijk zijn en foto's mee sturen doet wonderen zo te horen ;)

je kan ook niet alles hebben hè ;) en volgensmij zijn we allemaal blij met de auto en maken die kleine dingen het allemaal nog iets leuker

je kan ook niet alles hebben hè ;) en volgensmij zijn we allemaal blij met de auto en maken die kleine dingen het allemaal nog iets leuker

Nu we het toch over kleine dingetjes hebben,ik heb gisteren een deel III gevonden van 1988.

Ik heb diverse deel III liggen van verschillende jaren en verschillende auto's die ik en m'n vader gehad heb.Het kenteken wat er op stond was van mijn oude Ascona B.

Dit heb ik met Paintshop verwijderd en het kenteken van de Kadett er op gezet.

Daarna uitgeprint en voila.........een ' illegale ' versie van de deel III achter het voorruit.

Ik vindt het heel geslaagd.

Het deel III wat er op zat was uit het jaar 1991.Nu dus van 1988.

Misschien zijn er meerdere die dit graag willen.Ik kan dan een foto ervan maken en doormailen zodat je zelf je eigen deel III kunt maken zoals ik het gedaan heb.Geef dan ff je bouwjaar door van je auto.

OpelKadett001-4.jpg

OpelKadett001-5.jpg

hier de oude

OpelKadett001.jpg

groetjes Marcel.

Nu we het toch over kleine dingetjes hebben,ik heb gisteren een deel III gevonden van 1988.

Ik heb diverse deel III liggen van verschillende jaren en verschillende auto's die ik en m'n vader gehad heb.Het kenteken wat er op stond was van mijn oude Ascona B.

Dit heb ik met Paintshop verwijderd en het kenteken van de Kadett er op gezet.

Daarna uitgeprint en voila.........een ' illegale ' versie van de deel III achter het voorruit.

Ik vindt het heel geslaagd.

Het deel III wat er op zat was uit het jaar 1991.Nu dus van 1988.

Misschien zijn er meerdere die dit graag willen.Ik kan dan een foto ervan maken en doormailen zodat je zelf je eigen deel III kunt maken zoals ik het gedaan heb.Geef dan ff je bouwjaar door van je auto.

OpelKadett001-4.jpg

OpelKadett001-5.jpg

hier de oude

OpelKadett001.jpg

groetjes Marcel.

Leuk gemaakt.....

Ik heb deel 3 niet....mijn opa nog wel van ´96 aan de garagedeur geplakt. Maar het zijn van die leuke details. Zelfde als je een pak bonnen hebt die in al die jaren bij gehouden/bewaard zijn.

Van mijn auto weet ik van de geschiedenis niet heel veel..alleen waar hij nieuw afgeleverd is...dat hij nieuw was gekocht door een belastingadviseur(iets met belasting deed die man) en waar hij in onderhoud is geweest....

Leuk gemaakt.....

Ik heb deel 3 niet....mijn opa nog wel van ´96 aan de garagedeur geplakt. Maar het zijn van die leuke details. Zelfde als je een pak bonnen hebt die in al die jaren bij gehouden/bewaard zijn.

Van mijn auto weet ik van de geschiedenis niet heel veel..alleen waar hij nieuw afgeleverd is...dat hij nieuw was gekocht door een belastingadviseur(iets met belasting deed die man) en waar hij in onderhoud is geweest....

Gisteren even twee kleine filmpjes gemaakt van m'n vriend.

Op het eerste filmpje zie je dat ik m'n wieldoppen eraf heb.Deze worden vandaag gespoten in de grijze kleur.Vindt het persoonlijk mooier staan dan de zilveren doppen.Geeft een wat ouder uiterlijk.Maar hiervan komen vanmiddag de foto's van.

Nu eerst de filmpjes.

" onclick="window.open(this.href);return false;

en de tweede...........

groetjes Marcel.

Gisteren even twee kleine filmpjes gemaakt van m'n vriend.

Op het eerste filmpje zie je dat ik m'n wieldoppen eraf heb.Deze worden vandaag gespoten in de grijze kleur.Vindt het persoonlijk mooier staan dan de zilveren doppen.Geeft een wat ouder uiterlijk.Maar hiervan komen vanmiddag de foto's van.

Nu eerst de filmpjes.

en de tweede...........

groetjes Marcel.

een onvoorstelbaar mooie kadett!

op pagina 7 wat een dashboard zoo simper en toch een echte werkplek he,

nog een topper vind ik de wielkasten , dat rood knap op(Y)

heb je trouwnesn orginele bougiekabels of die van bosh?

:thumb

een onvoorstelbaar mooie kadett!

op pagina 7 wat een dashboard zoo simper en toch een echte werkplek he,

nog een topper vind ik de wielkasten , dat rood knap op(Y)

heb je trouwnesn orginele bougiekabels of die van bosh?

:thumb

Het is even stil geweest omtrent de Kadett.

Maar ondertussen ben ik bezig geweest met allerlei andere dingen.Onder andere naar de sloop voor kleine onderdelen voor de Volvo.

Voor de Kadett heb ik van een medeforummer mooie zgn opbouwmistlampen overgenomen.Hele aparte verschijning,al zeg ik het zelf Echt jaren 80.Volgens mij zijn de voorgangers van de inbouwmistlampen.

Ik vindt ze in ieder geval erg apart om te zien.

Het monteren was niet echt moeilijk.Het aansluiten doe ik volgend jaar,want het is nu niet echt weer om ff lekker aan de auto te rommelen.

Maargoed,zeg wat je hart vindt,maar ik vindt ze super.!!!!!

groetjes Marcel.

OpelKadett002-4.jpg

OpelKadett004-4.jpg

OpelKadett007-2.jpg

OpelKadett008.jpg

OpelKadett009-1.jpg

OpelKadett010.jpg

@rickykadett

De Opeldealer hier in Enkhuizen heeft helaas bijna geen originele onderdelen meer van de Kadett.Ik heb ze bij Brezan vandaan.

En dat dashboard...........meer heeft een mens toch niet nodig?En alle extra functies (wat in onze Volvo V40 zit) kan allemaal stuk gaan.

Het is even stil geweest omtrent de Kadett.

Maar ondertussen ben ik bezig geweest met allerlei andere dingen.Onder andere naar de sloop voor kleine onderdelen voor de Volvo.

Voor de Kadett heb ik van een medeforummer mooie zgn opbouwmistlampen overgenomen.Hele aparte verschijning,al zeg ik het zelf Echt jaren 80.Volgens mij zijn de voorgangers van de inbouwmistlampen.

Ik vindt ze in ieder geval erg apart om te zien.

Het monteren was niet echt moeilijk.Het aansluiten doe ik volgend jaar,want het is nu niet echt weer om ff lekker aan de auto te rommelen.

Maargoed,zeg wat je hart vindt,maar ik vindt ze super.!!!!!

groetjes Marcel.

OpelKadett002-4.jpg

OpelKadett004-4.jpg

OpelKadett007-2.jpg

OpelKadett008.jpg

OpelKadett009-1.jpg

OpelKadett010.jpg

@rickykadett

De Opeldealer hier in Enkhuizen heeft helaas bijna geen originele onderdelen meer van de Kadett.Ik heb ze bij Brezan vandaan.

En dat dashboard...........meer heeft een mens toch niet nodig?En alle extra functies (wat in onze Volvo V40 zit) kan allemaal stuk gaan.

@Mr.F wrote:Ziet er leuk uit, alleen dat bordje vind ik zelf niks.. :thumbup

Knappe kadett heb je hoor!

Dat bordje gaat er ook vanaf.Het jaar is om.Dat hang ik mooi op zolder aan de muur.

Zijn hele aparte lichten,ik heb ze vroeger maar 1 keer gezien.Daarna nooit meer.Tot nu dan hahaha

gr Marcel.

@Mr.F wrote:Ziet er leuk uit, alleen dat bordje vind ik zelf niks.. :thumbup

Knappe kadett heb je hoor!

Dat bordje gaat er ook vanaf.Het jaar is om.Dat hang ik mooi op zolder aan de muur.

Zijn hele aparte lichten,ik heb ze vroeger maar 1 keer gezien.Daarna nooit meer.Tot nu dan hahaha

gr Marcel.

Hoi Marcel , mooi om te zien dat de mistlampen op een goede plek zijn terecht gekomen.

Het is idd heel appart om te zien in het echt en ik weet zeker dat je iets bijzonders hebt en toch origineel Opel.

Er zijn er maar weinig van ( ik heb heb ze in iedergeval nog nooit gezien in het echt , tenminste gemonteerd op een Kadett dan :D )

En dat bordje heb ik ook nog steeds op het dashboard van mijn Vivaro liggen :D

Groetjes Marc ( MaBre)

Terug
Naar boven