• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Hoi Marcel , mooi om te zien dat de mistlampen op een goede plek zijn terecht gekomen.

Het is idd heel appart om te zien in het echt en ik weet zeker dat je iets bijzonders hebt en toch origineel Opel.

Er zijn er maar weinig van ( ik heb heb ze in iedergeval nog nooit gezien in het echt , tenminste gemonteerd op een Kadett dan :D )

En dat bordje heb ik ook nog steeds op het dashboard van mijn Vivaro liggen :D

Groetjes Marc ( MaBre)

@Marc GSI wrote:Hoi Marcel , mooi om te zien dat de mistlampen op een goede plek zijn terecht gekomen.

Het is idd heel appart om te zien in het echt en ik weet zeker dat je iets bijzonders hebt en toch origineel Opel.

Er zijn er maar weinig van ( ik heb heb ze in iedergeval nog nooit gezien in het echt , tenminste gemonteerd op een Kadett dan :D )

Groetjes Marc ( MaBre)

Hoi Marc,

Ik was even je naam kwijt,sorry!

Maar ik ben er heel content mee.Vindt het ook super staan.Het bordje heb ik er inmiddels vanaf gehaald,volgend jaar ga ik weer naar Dronten en dan zal er wel een nieuw bordje op komen.Helaas heb ik voor de zaak geen Opelbus,maar een LDV.Dus daar past zo'n bordje niet in

Ik heb vanmiddag even de Opeldealer gebeld voor de bolletjes.Waarschijnlijk moeten er H1 lampjes in.

Maar tegen die tijd dat ik het ga aansluiten zal ik er wel achter komen.

Die sticker die ik van je gekregen had,moet die in de motorruimte?(alleen originele Opel onderdelen enz)

Ik ben er erg blij mee.Was even wennen,twee van die uitsteeksels,maar hoe langer ik er naar kijk.........ja.....het heeft iets speciaals.

Nogmaals super bedankt!

groetjes Marcel.

@Marc GSI wrote:Hoi Marcel , mooi om te zien dat de mistlampen op een goede plek zijn terecht gekomen.

Groetjes Marc ( MaBre)

Hoi Marc,

Ik was even je naam kwijt,sorry!

Maar ik ben er heel content mee.Vindt het ook super staan.Het bordje heb ik er inmiddels vanaf gehaald,volgend jaar ga ik weer naar Dronten en dan zal er wel een nieuw bordje op komen.Helaas heb ik voor de zaak geen Opelbus,maar een LDV.Dus daar past zo'n bordje niet in

Ik heb vanmiddag even de Opeldealer gebeld voor de bolletjes.Waarschijnlijk moeten er H1 lampjes in.

Maar tegen die tijd dat ik het ga aansluiten zal ik er wel achter komen.

Die sticker die ik van je gekregen had,moet die in de motorruimte?(alleen originele Opel onderdelen enz)

Ik ben er erg blij mee.Was even wennen,twee van die uitsteeksels,maar hoe langer ik er naar kijk.........ja.....het heeft iets speciaals.

Nogmaals super bedankt!

groetjes Marcel.

Hoi Marcel , appart dat de lampjes er niet bij zaten nu je het zegt , maar het lijkt mij dat er gewoon H1 in horen , maar staat er niets over in de beschrijving?

En de sticker hoort op je binnenscherm onder de motorkap te zitten.

Gr. Marc.

Hoi Marcel , appart dat de lampjes er niet bij zaten nu je het zegt , maar het lijkt mij dat er gewoon H1 in horen , maar staat er niets over in de beschrijving?

Gr. Marc.

Best wennen...is iets wat je eigelijk niet ziet op een kadett e maar vind het niet misstaan

Moet je voortaan wel ff oppassen dat je niet te dicht langs de voorkant loopt want dalijk loop je ze er per ongeluk af ;)

Best wennen...is iets wat je eigelijk niet ziet op een kadett e maar vind het niet misstaan

Moet je voortaan wel ff oppassen dat je niet te dicht langs de voorkant loopt want dalijk loop je ze er per ongeluk af ;)

@Raluph wrote:Best wennen...is iets wat je eigelijk niet ziet op een kadett e maar vind het niet misstaan

hahahaha dat zal zeker wennen zijn.Gelukkig hoefc ik niet zover om te lopen hahaha

De behuizing is helemaal van rubber,behalve de rand om het glas heen.

De mistlamp zelf is 1 geheel.Je moet het eigenlijk zien als een normale koplamp,wat bevestigt is in een rubberen behuizing.

Ik weet zeker dat de dealer zijn ogen uit kijkt.

In maart moet ie weer ff gekeurd worden.De Kadett trok met de Opel Testdag begin november al veel bekijks.Nu helemaal.

Ben er erg blij mee.

@Raluph wrote:Best wennen...is iets wat je eigelijk niet ziet op een kadett e maar vind het niet misstaan

hahahaha dat zal zeker wennen zijn.Gelukkig hoefc ik niet zover om te lopen hahaha

De behuizing is helemaal van rubber,behalve de rand om het glas heen.

De mistlamp zelf is 1 geheel.Je moet het eigenlijk zien als een normale koplamp,wat bevestigt is in een rubberen behuizing.

Ik weet zeker dat de dealer zijn ogen uit kijkt.

In maart moet ie weer ff gekeurd worden.De Kadett trok met de Opel Testdag begin november al veel bekijks.Nu helemaal.

Ben er erg blij mee.

@Marc GSI wrote:Hoi Marcel , appart dat de lampjes er niet bij zaten nu je het zegt , maar het lijkt mij dat er gewoon H1 in horen , maar staat er niets over in de beschrijving?

Gr. Marc.

Hoi Marc,

Ik heb huiswerk gedaan en heb gelkeerd dat er H3 lampjes in moeten.

Helaas had ik deze niet liggen,maar die ga ik van de week even ophalen.

Probleempje opgelost JOEPIE!!!!!!!!!!

@Marc GSI wrote:Hoi Marcel , appart dat de lampjes er niet bij zaten nu je het zegt , maar het lijkt mij dat er gewoon H1 in horen , maar staat er niets over in de beschrijving?

Gr. Marc.

Hoi Marc,

Ik heb huiswerk gedaan en heb gelkeerd dat er H3 lampjes in moeten.

Helaas had ik deze niet liggen,maar die ga ik van de week even ophalen.

Probleempje opgelost JOEPIE!!!!!!!!!!

Weer een beetje lucht in dit topic blazen.

Mijn Kadettje heeft vorige week waarschijnlijk zijn laatste ritje gemaakt,tenzij het nog een keertje knap weer wordt.Het weer gaat slechter worden,dus om een stuk te gaan rijden vindt ik niet plezierig.

Plannen voor volgend jaar zijn:

Spatbord rechts vervangen.Er zit een flauwe deuk in die ik er niet uit krijg.

Deur rechts vervangen: zit ook een flauwe deuk en een pit van binnen naar buiten.Ook dit krijg ik niet weg.

Spatborden verwijderen en het chassis kaalhalen en opnieuw behandelen.Ik denk met RX5 en daarna RX10.Dit schijnt een stuk beter te zijn dan de ML Tectyl.

Ook de wielkasten moeten er aan geloven.Kaal halen en behandelen met RX5 en RX10.

In december zal ik mij geboortedag moeten vieren en ik krijg van m'n moeder het spatbord.hahaha heel origineel kado! Van mijn vrouw krijg ik de RX spullen.

Ik kan dus tot het voorjaar 2013 mooi de spullen bij elkaar verzamelen om de Kadett op te knappen.

Ook het plekje bij het achterwiel onder de tankdop ga ik laten maken en spuiten.Maar hopen dat ze de kleur een beetje na kunnen maken.

Dat zijn mijn plannen dus.

Weer een beetje lucht in dit topic blazen.

Mijn Kadettje heeft vorige week waarschijnlijk zijn laatste ritje gemaakt,tenzij het nog een keertje knap weer wordt.Het weer gaat slechter worden,dus om een stuk te gaan rijden vindt ik niet plezierig.

Plannen voor volgend jaar zijn:

Spatbord rechts vervangen.Er zit een flauwe deuk in die ik er niet uit krijg.

Deur rechts vervangen: zit ook een flauwe deuk en een pit van binnen naar buiten.Ook dit krijg ik niet weg.

Spatborden verwijderen en het chassis kaalhalen en opnieuw behandelen.Ik denk met RX5 en daarna RX10.Dit schijnt een stuk beter te zijn dan de ML Tectyl.

Ook de wielkasten moeten er aan geloven.Kaal halen en behandelen met RX5 en RX10.

In december zal ik mij geboortedag moeten vieren en ik krijg van m'n moeder het spatbord.hahaha heel origineel kado! Van mijn vrouw krijg ik de RX spullen.

Ik kan dus tot het voorjaar 2013 mooi de spullen bij elkaar verzamelen om de Kadett op te knappen.

Ook het plekje bij het achterwiel onder de tankdop ga ik laten maken en spuiten.Maar hopen dat ze de kleur een beetje na kunnen maken.

Dat zijn mijn plannen dus.

Ik heb even een beetje huiswerk gedaan omtrent de mistlampen.

Gisteren zag de hoofdmonteur dat ik volgens hem zeer zeldzame mistlampen op de Kadett had zitten.

Hij zei dat het een aftermarketset was van Opel voor mensen die achteraf mistlampen op hun auto wilde.

Op het internet kwam ik op een foto uit van een Kadett met speciale striping en de mistlampen die ik er op heb zitten.

Ik heb ze van een PDF bestand af kunnen plukken en geplakt op m'n foto.

OpelKadett2012007-1.jpg

groetjes Marcel.

Ik heb even een beetje huiswerk gedaan omtrent de mistlampen.

Gisteren zag de hoofdmonteur dat ik volgens hem zeer zeldzame mistlampen op de Kadett had zitten.

Hij zei dat het een aftermarketset was van Opel voor mensen die achteraf mistlampen op hun auto wilde.

Op het internet kwam ik op een foto uit van een Kadett met speciale striping en de mistlampen die ik er op heb zitten.

Ik heb ze van een PDF bestand af kunnen plukken en geplakt op m'n foto.

OpelKadett2012007-1.jpg

groetjes Marcel.

@Paullus wrote:best bijzonder die mistlampen, maar ook geen gezicht :???:

Dat vond ik in het begin ook,maar naar mate ik er langer naar keek had ik zoiets van.............tja,heel apaert en een echte Opelkenner zal ze misschien wel herkennen.

Trouwens,vroeger had Renault ook soortgelijke lampen voorop zitten.Misschien had Opel het daar wel vanaf gekeken.

Je weet het niet.

Maar je mening is gewoon geaccepteerd hahaha.

renaultfiego.jpg

groetjes Marcel.

Terug
Naar boven