• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Tja, ik heb een brug tot mijn beschikking bij mijn hobbygarage, dus kan nog wel eens een klein klusje doen...

Qua vibratiedemping ziet die bevestiging er niet echt optimaal uit trouwens, is denk ik omdat het een automaat is heh? Bij alle Kadetts die ik heb gehad zat het voor zover ik me kan herinneren anders. Dan met een plaat aan het einde van het spruitstuk op de koppeling, die weg loopt naar de voorkant van de steun.

Op jou foto is precies zoals hij bij mijn Kadett hoort te zitten.En ja,het is een automaat,en volgens mij krijgt zo'n beugel best wel wat te verduren.Elke keer als je optrekt dan schokt de auto.Dat geeft ie dan door aan de beugel van de uitlaat.

Op jou foto is precies zoals hij bij mijn Kadett hoort te zitten.En ja,het is een automaat,en volgens mij krijgt zo'n beugel best wel wat te verduren.Elke keer als je optrekt dan schokt de auto.Dat geeft ie dan door aan de beugel van de uitlaat.

@turbo.d wrote:oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.

Ik bedoelde ook gele platen zonder EU symbool.

Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.

@turbo.d wrote:oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.

Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.

@asconahobbyist wrote:@turbo.d wrote:oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Ja inderdaad, het deel 3 achter de ruit. Weet jij per wanneer dat niet meer noodzakelijk was :?: ik kan me niet herinneren dat ik dat in 1999 in mijn Kadett had. (gekocht augustus 1999)

Maar mooie platen hoor :)

@asconahobbyist wrote:@turbo.d wrote:oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Ja inderdaad, het deel 3 achter de ruit. Weet jij per wanneer dat niet meer noodzakelijk was :?: ik kan me niet herinneren dat ik dat in 1999 in mijn Kadett had. (gekocht augustus 1999)

Maar mooie platen hoor :)

ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub

Willem

@wim-v6 wrote:ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub

Willem

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub

Willem

@wim-v6 wrote:ik heb de originele P96 bij mijn Ascona erbij, lag in het dashboard kastje, hangt nu achter de voorruit :wors :wub

Willem

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

Gisteren even een andere radio in de Opel gezet.Niks geen digitaal,lekker ouderwets met een schaalverdeling.Heerlijk simpel.

Is wel een mono ding,maar alletwee de speakers werken gewoon.

gr Marcel.

Gisteren even een andere radio in de Opel gezet.Niks geen digitaal,lekker ouderwets met een schaalverdeling.Heerlijk simpel.

Is wel een mono ding,maar alletwee de speakers werken gewoon.

gr Marcel.

Terug
Naar boven