• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Ik heb vanmiddag ook nog een rondje gereden; maar je niet gezien :( had je Kadett wel ff willen bewonderen.

Gr

Marcel

@turbo.d wrote:Ik heb vanmiddag ook nog een rondje gereden; maar je niet gezien :( had je Kadett wel ff willen bewonderen.

Gr

Marcel

Hoi Marcel,

ik reed door de wijken heen.Niet op de hoofdwegen.Dus dat kan kloppen dat je me niet zag.

gr Marcel

@ginkelvanmichiel wrote:Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan...

Mijn ouders hebben dat met hun C18NZ gehad, dus dat is wel een beetje een andere motor... (de E16NZ is gelijk aan de C16NZ maar dan zonder katalysator, en de C18NZ is het grote broertje daar weer van...) echter was dat in Frankrijk. Zie daar maar eens een bobine te vinden... Moesten we helemaal naar Albertville om een nieuwe te bemachtigen. Ding geplaatst, ging de benzinetank lek... fijn! Konden we wéér naar Albertville.

hmmmmmm ik heb inderdaad even (een minuut of 2 a 3 ) gewacht,de auto gestart en ik kon weer doorrijden.Weleenswaar niet echt van harte,maar ik kon thuis komen.Thuis aangekomen heb ik hem nog even laten draaien,maar toen was er niets aan de hand.

Het zou natuurlijk de bobine kunnen zijn,die is tenslotte ook 26 jaar oud.

Wel heb ik de bobine wat opgeknapt en zwart gespoten.

Zou dat het probleem wezen?Dat er een laag verf op zit?

Maarja,aan de andere kant,ik ben er wel mee naar Dronten geweest.Tuurlijk had ik wel rijwind.

Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan...

Mijn ouders hebben dat met hun C18NZ gehad, dus dat is wel een beetje een andere motor... (de E16NZ is gelijk aan de C16NZ maar dan zonder katalysator, en de C18NZ is het grote broertje daar weer van...) echter was dat in Frankrijk. Zie daar maar eens een bobine te vinden... Moesten we helemaal naar Albertville om een nieuwe te bemachtigen. Ding geplaatst, ging de benzinetank lek... fijn! Konden we wéér naar Albertville.

Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.

Uiteindelijk de anwb gebeld ergens onderweg, die kwam er achter dat het de module was. Dit kon je op 1 of andere manier doormeten, maar ik weet niet meer hoe.

Misschien een idee om even te checken.

@ginkelvanmichiel wrote:Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan...

hmmmmmm ik heb inderdaad even (een minuut of 2 a 3 ) gewacht,de auto gestart en ik kon weer doorrijden.Weleenswaar niet echt van harte,maar ik kon thuis komen.Thuis aangekomen heb ik hem nog even laten draaien,maar toen was er niets aan de hand.

Het zou natuurlijk de bobine kunnen zijn,die is tenslotte ook 26 jaar oud.

Wel heb ik de bobine wat opgeknapt en zwart gespoten.

Zou dat het probleem wezen?Dat er een laag verf op zit?

Maarja,aan de andere kant,ik ben er wel mee naar Dronten geweest.Tuurlijk had ik wel rijwind.

@Caravan-E wrote:Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.

Uiteindelijk de anwb gebeld ergens onderweg, die kwam er achter dat het de module was. Dit kon je op 1 of andere manier doormeten, maar ik weet niet meer hoe.

Uiteraard speelt dat ook in mijn gedachte.Ik ga ervan uit dat de module ook ondertussen na 26 jaar een beetje de geest gaat geven.

Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan...

@saluma wrote:Vanmiddag even een rondje gereden.Na ongeveer 5 minuten stilstaan met bedrijfswarme motor begon de Kadett rommelig te lopen en vervolgens sloeg hij af :shock: :shock:

Ik denk wat is dit nu weer.Starten en weer na wat gerommel afslaan.

Ik heb een paar minuten gewacht waarna de Kadett weer rond draaide en ik kon m'n weg vervolgen.

Heeeeeeel vaag.

Hij 'blafte' ook wat uit de uitlaat tijdens het probleempje.Thuis gekomen liep hij weer keurig stationair.

Ik snap er niets van.

Morgen maar even de bougies schoonmaken en de boel ff checken.

brandstoftoevoer?

Ook paar keer gelijksoortige dingen meegemaakt, spontaan afslaan tijdens rijden (lekker als je 120 op de linkse baan rijd in de spits). Soms een enkele seconde inhouden.

Soms niet willen starten, maar meestal wel. En dan ineens helemaal niet meer.

Was in alle gevallen (Vectra A 1.6i, Kadett E 1.3s, Vectra A 1.8i, etc.) de module. Is dat kleine zwarte blokje wat elektronica regelt. Zit ergens onder je motorkap verstopt.

Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.

@Caravan-E wrote:Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.

Uiteraard speelt dat ook in mijn gedachte.Ik ga ervan uit dat de module ook ondertussen na 26 jaar een beetje de geest gaat geven.

Wat ik mij heb laten vertellen is dat een module,of werkt of niet werkt.Er is geen tussenweg.

Hij stopt ermee of hij blijft werken.

Mocht dit niet waar zijn dan zou ik kunnen beginnen met de module te vervangen.Maar het gekke is,dat ik hem van de week gestart heb,en hij sloeg gewoon aan en draaide netjes stationiar.

(snap er geen hol van)

@saluma wrote:Vanmiddag even een rondje gereden.Na ongeveer 5 minuten stilstaan met bedrijfswarme motor begon de Kadett rommelig te lopen en vervolgens sloeg hij af :shock: :shock:

Ik denk wat is dit nu weer.Starten en weer na wat gerommel afslaan.

Ik heb een paar minuten gewacht waarna de Kadett weer rond draaide en ik kon m'n weg vervolgen.

Heeeeeeel vaag.

Hij 'blafte' ook wat uit de uitlaat tijdens het probleempje.Thuis gekomen liep hij weer keurig stationair.

Ik snap er niets van.

Morgen maar even de bougies schoonmaken en de boel ff checken.

brandstoftoevoer?

Ook paar keer gelijksoortige dingen meegemaakt, spontaan afslaan tijdens rijden (lekker als je 120 op de linkse baan rijd in de spits). Soms een enkele seconde inhouden.

Soms niet willen starten, maar meestal wel. En dan ineens helemaal niet meer.

Was in alle gevallen (Vectra A 1.6i, Kadett E 1.3s, Vectra A 1.8i, etc.) de module. Is dat kleine zwarte blokje wat elektronica regelt. Zit ergens onder je motorkap verstopt.

Vervang toch je module maar eens Marcel !

Ik heb hier ook al enige ervaring in en ook met de laatste keer:

Rijdt ik een parkeerterrein op, zet mn auto weg.

Kom ik terug en ik stap in en wil starten: helemaal NIKS !!

Nog een keer, nog een keer, even wachten dan maar.

En nog een keer proberen.

En ja, hopla, ineens starten en meteen prima lopen he ?

Ik dus die module vervangen omdat ik meteen wel wist dat het aan de module lag.

En ja, sindsdien niet meer geauwehoer meer gehad :thumb

Dit is de "ontstekingsmodule":

Rik :D

Wat ik mij heb laten vertellen is dat een module,of werkt of niet werkt.Er is geen tussenweg.

Hij stopt ermee of hij blijft werken.

Mocht dit niet waar zijn dan zou ik kunnen beginnen met de module te vervangen.Maar het gekke is,dat ik hem van de week gestart heb,en hij sloeg gewoon aan en draaide netjes stationiar.

(snap er geen hol van)

Terug
Naar boven