• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E sedan Topic

Zo te zien heb je weinig last van het roestduiveltje :thumbup Altijd jammer dat oudere rode wagens zo verkleuren....

De achterkant onder de bumper is op sommige plaatsen vrij krokant...en er zijn overzetdorpels op gezet zo heb ik me laten vertellen toen ik 'm kocht, een van de voorschermen heeft een roestplek onder de lak (zie je niet op de foto) maar dat is makkelijk te vervangen; een andere roestplek zit onder de lak bij een van de wielkasten; die zie je alleen als je de achterdeur open hebt.... kun je die lak nog een beetje netjes krijgen met poetsen met wax ofzo, of is dat onbegonnen werk?

Die lak krijg je zeker nog wel goed. Als je de auto helemaal met commandant 4 cleaner behandeld is hij weer zo rood als bij aflevering. Let wel dat dit een zwaar klusje is als je het met de hand doet. Machinaal is veel prettiger (hoewel je dan weer moet opletten dat je de lak niet weg polijst op de randjes)

origineel gepost door ginkelvanmichiel

Die lak krijg je zeker nog wel goed. Als je de auto helemaal met commandant 4 cleaner behandeld is hij weer zo rood als bij aflevering. Let wel dat dit een zwaar klusje is als je het met de hand doet. Machinaal is veel prettiger (hoewel je dan weer moet opletten dat je de lak niet weg polijst op de randjes)

en je dan regelmatig de auto in de wax zet en niet met zeep wast maar , alleen met water !

precies, zowieso eigenlijk niet te veel gebruik maken van zeep. Beter is twee emmers nemen met lauw water, een om vers water uit te halen en de andere om je spons in uit te spoelen. Krijg je ook minder last van krassen en swirls.

FF oude koeien uit de sloot plukken.

Krijg morgen mn sedan ben benieuwd of er foto's zijn van mooie two tone sedans zit erover te denken de helft onder de stootstrip bumpergrijs te spuiten om lasplekken te verbergen.

Vind het zelf wel wat hebben en kan geen mooie plaatjes vinden hiervan.

Dit word de mijne alleen dan zonder deze velgen heb met paint de onderkant gekleurd.

TwoTone.jpg

Ziet er veelbelovend uit!

Intussen is mijn Kadett ook al verandert (laatste foto hier was "Gepost op 2-9-2009 op 19:59")...

Dus hierbij:

DSC00969.jpg

DSC00960-1.jpg

Grtz king:

P.S.: weet er trouwens iemand of er voor de sedan een achterruit jaloezie bestaat???

Had m al eerder gezien blijft een mooie, dikke velgen :thumbup

Mijne krijgt ook van die rood witte nummerplaten erop...

origineel gepost door Kadett 1.5-TD 4Deurs

origineel gepost door Kadett-E

Misschien dat we onze eigen sedan's hier is posten? Dat is ook wel leuk.

Leef je uit :P (of wat bedoel je?)

Ik heb er nog wat gevonde, de ene al cooler als de ander, ma kan wel zijn dat ze vn e paar van t forum hier zen:

100_0585.jpg

100_0586.jpg

Ik dacht al dat ik die ergens van herkende (van in jouw ander topic natuurlijk) :hmmz

Natuurlijk jammer vn die hangjongeren... :swear

Hoop dat je er weer iets moois van maakt :thumbup

Dit is de mijne nu

IMG_0402.jpg

Bumpers matzwart witte knippers en velgen opnieuw zwart en randjes zilver gespoten alle logo´s en stickers achter eraf.

Komen gepolijste calibra/vectra2000 velgen onder.

Ben er nog niet uit of de alles onder de stootrips ook matzwart wordt.

ik zal de mijne er ook even op gooie , tis niets spectaculairs maar we gaan voor de ratrod look

1034514110_6_xjXO.jpeg

moet er aleen nog wat dinge aan veranderen :

- gele lampen in de lampen

- verlagen

- andere motorkap met doorgelaste booskijkers

- andere demper

- koffeklep spoiler

- imperial

tis mischien niet iedereens smaak maargoed

origineel gepost door Pat70

Heeft denk ik toch iets meer weg van een lapjeskat dan van een rat :D:D:D

jha klopt eigenlijk wel m hij heeft nu ook de bijnaam de lapjes dett :afro

maar de uiteindelijke bedoeling is om hem rat style te laten worden dus moet nog wel wat dingen verzinne om het op te lossen :hmmz

Gaat wel lukken sjaak. Effe lekker brainstorme en alles komt goed. Als JIJ er maar tevreden mee bent en er plezier van hebt !!!:thumbup

Even met rollertje over heen gaan hoeft niet superstrak he als ie rat(look) word, dat zou ik doen..

Maar dit is wel uniek natuurlijk.

ik vindt het alleen jammer dat je je achterklep helemaal afgelast hebt en een achterklep spoiler zou hem ook goed staan :thumbup

verder is hij erg dik :wub

heb er wel eens aan zitten denken om een 3drs hachback te kopen en daarvan de portieren en b stijlen om te lassen zodat je een echte 3drs. hebt.

maar dat is zoveel werk dat is niks voor mij :P

hier nog wat recente foto's van mijn kadett gt

2990262.jpg

LGIM0102-1.jpg

LGIM0103-1.jpg

origineel gepost door Pat70

Gaat wel lukken sjaak. Effe lekker brainstorme en alles komt goed. Als JIJ er maar tevreden mee bent en er plezier van hebt !!!:thumbup

jha idd , ik ben hardstikke blij met men dettje , iedereen lacht me uit helaas maar het ding heeft net 1 ton op de teller en heb er nognooit echte peg met gehad, terwijl andere met van die uitgeboude autos continu met peg staan ...

origineel gepost door uknowme

Even met rollertje over heen gaan hoeft niet superstrak he als ie rat(look) word, dat zou ik doen..

Maar dit is wel uniek natuurlijk.

jha ik zat er ook aan te denken om dat te doen , aleen heb er nog geen tijd voor gevonden helaas ... heb al zoveel ideeën maar nog geen tijd gehad haha king:

Terug
Naar boven