• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E trackday Car

Aangezien ik na velen jaren weer een speeltje wou hebben en iets aparts

voor de zaak (als reclame) ben ik deze Kadett op het spoor gekomen.

Het gaat om een van origine 1.2 die volledig is omgebouwd na een GSI C20NE.

Bij de ombouw is de auto compleet gespoten en strak gezet. Dit is inmiddels

weer zo een 5 jaar geleden.

Zo zag de auto eruit bij aankoop:

luxijnj9ct1oc.jpg

Hierop heb ik besloten een setje RH ZW3 te halen met nieuwe toyo proxess banden.

rede hiervoor was omdat het oog ook wat wilt.

Dit zag er zo uit:

rqvozzmr0b0an.jpg

Toen uitstapje richting een tolweg in Duitsland:

rf1qbgv6goy4h.jpg

49ya7oql7ug8v.jpg

Omdat het setje RH op de Ring me toch niet het vertrouwen gaf wat ik wilde ben ik op

zoek gegaan na wat anders. Hierop een setje 17" OZ turismo gevonden waar ik Achilles 123 semi-slicks omheen heb laten trekken. Niet iedereen kon namelijk 205/40/17 leveren.

Ook een schroefset gekocht van het merk intrax inclusief camberplates. Dit icm de banden gaf een enorme verbetering in wegligging. Wel is de set beenhard en eigenlijk niet meer bruikbaar voor dagelijks gebruik over de weg.

Intrax met de RH (zag mooier uit als met de OZ, maarja gebruik op het circuit viel me tegen)

ay8nkc7rl5ddz.jpg

sczsksrmh3eng.jpg

Ook de wielkasten maar eens in de tectiel gezet, geen overbodige luxe natuurlijk (nog zonder schroefset):

iwr9qa7cg5khy.jpg

En ondertussen met de OZ eronder. Tevens stootlijsten en spiegelvoeten weer in het zwart gezet. Ook de trekhaak verwijderd omdat deze toch overbodig is geworden.

xg86vrbzwlica.jpg

nbjhmdqh9t6lv.jpg

hawick49x0ncd.jpg

Plannen voor de Kadett verder:

- volledige rolkooi;

- remmenupgrade (achter nog trommels);

- airducts voor koeling van de remmen in de mistlampsparingen (iemand enig idee waar te verkrijgen??);

- interieur strippen;

- auto laten bestickeren in race uitvoering/reclame (wie o wie weet een kundig persoon/bedrijf hiervoor).

In de toekomst staat nog een motorswap gepland maar denk dat ik voorlopig eerst alle plannen uitvoer voordat de andere motor erin komt. Ik ben van mening dat eerst de basis goed moet zijn. Daarbij loopt de auto zeker niet slecht. Ik ben van plan de C20NE te rijden totdat deze de geest geeft (ik weet het, dan kan lang duren).

Enige probleem is dat de uitlaat nu weer lek is (is al eens gelast) en ben dus opzoek na wat

anders. Dus ander spruitstuk + volledige uitlaatlijn. Er hoeft geen kat onder aangezien de auto van 1986 is. Enige nadeel wat ik nu ondervind is het verkrijgen van onderdelen en dergelijke. Spruitstukken (ben een beetje twijfelachtig over TA technics) Kan ook zijn dat ik er te lange tijd uit ben geweest. Heb vanaf 2005 tot 2008 Astra GSI gereden en toen waren de onderdelen helemaal niet zo een probleem. Toen stond er regelmatig spul op marktplaats van lexmaul.

Terug
Naar boven