• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett GSI verbouwing

Hoi,

Na al een ruime tijd deze kadett in mijn bezit te hebben toch maar besloten hier eens een topic aan te maken om dit alles met jullie te delen.

Deze kadett heb ik toen ik hem kocht eerst een jaartje of 2 mee rond gereden wel alleen met mooi weer is namelijk alleen maar voor het plezier erbij en aangezien ze toch al zo snel roesten gaan we de problemen maar niet opzoeken :P.

Inmiddels ligt hij nu bijna 2,5 jaar uit elkaar en zit er weer een beetje schot in de zaak.

Hier eerst maar eens hoe hij eruit zag.

30vom02.jpg

2u63404.jpg

2s99m5s.jpg

mmddnb.jpg

Het begon allemaal met een kleinigheidje ik wilde namelijk al het rose eruit hebben was niet echt mijn smaak meer die van de vorige eigenaar.

Dan kom je toch ineens tot het besluit van ja dan doen we het maar meteen goed toch helemaal kaal dus ermee.

Wilde namelijk het rose ook uit de motorruimte hebben en ja dat gaat toch makkelijker en beter als er niks inzit toch!!:wtf

2ed1tno.jpg

o03qbn.jpg

En ja dan rij je in een calibra turbo en ja dan meteen krijg je ideeen van laten we het dan maar meteen helemaal goed doen dan moet er ook een c20let terug in:jerry.

Zoals jullie op bovenstaande foto's kunnen zien zat er stiekem toch wel aardig werk aan en ja de body van de kadett is nog super dus dan doen we de rest ook maar goed was het idee.

Dus de motorruimte netjes kaal gemaakt en gelast en daarna maar netjes in dezelfde kleur als de auto laten spuiten.

Wat is dat strak zetten daarom een kut karwei maar zie het resultaat het mag er wezen denk ik.

epf59k.jpg

25ivymg.jpg

2rgny46.jpg

En dit is hoe het er nu bij staat.

w9ehhe.jpg

Dan waar het allemaal eens mee begon!!

Het interieur veranderen zodat er geen rose mee in voor zou komen.

Ja hoe doe je dat natuurlijk? Nou als volgend je neemt een astra G dashboard en dit plaats je in een kadett en dan heb je weer een hoop werk.

Je besluit namelijk uiteindelijk dat er wel een rolkooi in mag dit ziet er namelijk erg stoer uit :angel en ja met een c20let erin is alle stevigheid meegenomen.

343namo.jpg

24g7udt.jpg

bhk9dv.jpg

2nauw04.jpg

2d9cy2u.jpg

Rolkooi van wiechers.

e6bvh2.jpg

10y134k.jpg

2cqxkjc.jpg

Zo dit lijkt me toch al een aardig topic gevuld met foto's dus laat maar horen wat jullie ervan vinden.

Dan komt misschien de rest ook nog:jerry dit is namelijk nog maar het topje van de ijsberg dat er aan gedaan is haha.

Je begint ergens aan alleen het einde is zoek geraakt.:wors

groeten

Michel

Vind dit ook een mooie kadett :thumbup heb hem van de week ff live bewonderd in lekkerkerk, word een dik ding, Dezelfde rolkooi heb als ik heb gehad volgens mij , moest je deze ook op de bodem bevestigen? Ga je ook nog de rolkooi bevestigen ook je veerpoten?

Ja klopt een jaar of 4 denk ik ofzo of langer terug heb ik hem van hem overgekocht enige wat ik er helaas niet van hem is van de restauratie van de carrosserie dat is wel jammer.

Zijn er mensen die deze foto's toevallig wel allemaal hebben of weten waar ik ze kan gaan bemachtigen??

:o

Dan hebben we natuurlijk ook de motor nog.

deze kwam uit en calibra en stond inmiddels net 200.000 km op dus ja werd tijd dat deze eens goed opgefrist werd.

De bedoeling gewoon netjes door de revisie ermee en geen al te gekke dingen buiten een phase 2 chipsetje van EDS.

Maar ja dan raakt alweer dat einde zoek en zie hieronder het resultaat.

29f870o.jpg

fv8eg4.jpg

123skjs.jpg

2csb0ch.jpg

auffpy.jpg

Inmiddels is dit de staat en zijn er een hoop dingen aan gebeurt onder andere.

-nieuwe wossner zuigers ivm beschadigen van 1 ouwe zuiger (helaas onhandig geweest) meteen blok geboord.

-nieuwe lagers overal

-krukas uitbalanceren

-nieuwe pakkingen

-oliepomp

-klepstoters

-koprevisie

-etc. etc.

dus ja zijn weer wat verder

He bekende kadett, vroeg me al af waar die gebleven was.

Was ook nog wel eens op de hoek van holland meeting

Mooi dat je dat roze vervangt:worsen natuurlijk een mooi motertje:wors

blijft een mooie kadett, en blij dat je dat roze vervangt:hmmz ook niet echt een combi met de kleur van de auto...

en blok is dik geworden mooie kleuren combi ook:o:kewlpics

Dit word/is zeker een mooie gsi, met de let erin helemaal topking:, idd erg netjes als binnenin de auto alles mooi zwart is:wors kleur vd wagen is ook erg netjes.

veel succes met deze mooie kadett gsi:wors:wors

groetet nick

vond het roze wel grappig toen der tijd

lukt het met t astra G dash (wel jammer dat meerdere het nu doen :P)

Ja idd wel jammer dat meerdere het doen een astra G dash erin zetten volgens mij had toen ik er aan begon das inmiddels denk wel 2,5 jaar geleden nog bijna niemand het.

Alleen trabantman geloof ik als ik het goed heb en ja helaas maar gelukkig gaat het niet zo makkelijk dus dat zal er ook wel een aantal tegenhouden het te doen.:swear

origineel gepost door dinse

Ja idd wel jammer dat meerdere het doen een astra G dash erin zetten volgens mij had toen ik er aan begon das inmiddels denk wel 2,5 jaar geleden nog bijna niemand het.

Alleen trabantman geloof ik als ik het goed heb en ja helaas maar gelukkig gaat het niet zo makkelijk dus dat zal er ook wel een aantal tegenhouden het te doen.:swear

Verbocht had het toen ook klaar liggen.. heb het met de koop van zen kadett niet meegenomen...

origineel gepost door dinse

zo lastig is t niet als je de goede onderdelen maar hebt

bij mij zat ie er toen ook zo in :P

incl vectra 2000 digi :P

maar komt weer in me v6 dettje terug

als je nog vragen hebt over t dash geef maar een gil

Zo hier maar weer eens een kleine update.

Het werd inmiddels tijd om de trommel remmen achter te vervangen door een soort wat krachtiger is dus hebben we maar een achteras van een kadett GSI 16v op de kop getikt.

Allereerst deze even laten stralen, nieuwe schijven, nieuwe lagers en nieuwe blokken en ook de klauwen een likje verf gegeven tevens ook de bussen vervangen door PU bussen.

Dus zie hier het eindresultaat gaat het denk ik toch al beter doen dan de trommelkes die er opzaten.

flg0ea.jpg

bhb0c4.jpg

mvg

Terug
Naar boven