• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett gsi verbouwing

nouja hij vonkt niet dat hebk gezien dus dan is dat waarschijnlijk het probleem dat hij niet aanwil slaan lijkt me?

en er komt iid brandstof uit de leidingen, en de bougies waren een beetje nat dus de bezine komt ook wel in het blok zelf,

en die distributieriem hek nog nie naar gekeken maar dat komt wel met de apk.

ik heb aan de kadett kant van de stekker nog een aantal draden over, 1 zwarte, 1 bruinegeel, 1 groene, 1 dunne blauwrood

en aan de vectra kant, 1 bruine, 1 zwartgeel

weten jullie de betekenissen van deze kleuren en of ze moeten zijn aangesloten om het blok telaten lopen?

gr bert

heb je wel de ecu er op zitten (dat gebeurde mij eens en nie lopen da ding raar he :P )

je hebt niet alle alles van die stekkertjes bij de ecu nodig zijn er maar een paar

ik had van me ronde stekker ook wat over moet alleen even kijken wat ook al weer

de groene is van het toerental (die zit in een stekkertje bij de ecu (alleen klopt de aanduiding op je digidash niet )

bruin/geel was uit me hoofd van t storingslapmje (kan je makkelijk bij de stekkertjes pakken (weet dit helaas niet zeker )

dunne blauw/rood moet k nakijken en ik had volgend mij ook een zwarte over in de stekker van de kadett

jahoor hij looopt:D

en stukje gereden al, allee die versnellingspook afstellen is kut werk bijna af:P

maarja moet dus nog even een paar dingen aansluiten

Toerenteller,

km teller,

warmte sensor van de koelwater

en de blower moet er nog voor.

en dan gaan met die banaan

:D:D

mooi man dat ie loopt

maar wat was nu het probleem ?

ook even langs de rdw zeker er mee?

en :kewlpics:kewlpics

eeeh ja schaamschaamschaam:P

benzine lijdingen omdraaien:P

nee geen rdw denk ik hahaha:P

anderfs betaal ik nog meer verzekering das niet de bedoeling:P xd

nu eerst weekend dan even detje v6 afmaken en nieuwe set banden kopen haha:P

ga naar de rdw jo is zo gebeurd en heb je geen gezeik

mijne is netjes v6 op kenteken

en net wat eric zegt je bent echt goed de lul

mocht je iemand invalide rijden kan je je hele leven mooi dokken en dat is ff meer dan 53 € rdw keuring

en apk word ie NIET goedgekeurd en als ze m afmelden en ze hebben een steekproef ben je ook zuur

mijne was ook 16v orgineel en zoveel meer ga je echt niet betalen

wegenbelasting ging 20€ per 3 mnd omhoog en verzekering ook iets

als je m niet op kenteken zou zetten vind k ook niet echt slim

aaah, ja dat klopt wel verzekering technies is dat niet handig als je hem niet keurd. nouja zal er nog even over nadenken.. haha toch bedankt;)

maar die lui zijn niet echt kritisch toch die rdw? of gaan ze dat ding helemaal bekoekeloeren?

maar ik ben nog maar 18 he, dan ben je beginnend bestuurder en dan betaal je je scheel aan verzekering voor mijn 16v moest ik 120 in de maand betalen:O:O

er komen wss 2 finnen op, 1 die constant draait en 1 die aan gaat als hij dan nog teheet wordt, omdat die radiatuer van de 16v er voor zit en dies wel stukje kleiner als die van de v6.

en hij wordt nog verhoogt omdat hij nu bijna met de caterpan de grond raakt:P dus even originele veren van detje cabrio overzetten, genoeg tedoen dus voordat ie op de weg kan.

die RDW stelt geen reet voor

bij mij keek ie of de accu vast stond en vond t best ga netjes met dat ding naar de RDW als je gepakt word heb je een dikke prent en is alles voor niets geweest dan ben je m KWIJT

gewoon netjes en deugdelijk inbouwen dan heb je echt geen last

die radiateur red het wel hoor

Eric en ik draaien met een calibra turbo radiateur en die is volgens mij nog kleiner ook (wel iets dikker volgens mij )

k heb totaal geen last met koeling

mijne stond ook zo laag

heb er originele hoogte schokbrekers in gedaan 4cm verlangings veren en staat nu op 16 inch

wat heb je er voor remmen op zitten

Ja hij is goed ingebouwt. motorsteun goed gelast ect.

bekabeling netjes vastgezet enzo,

trouwens die kabelboom komt bij het koelwater reservoir binnen ja, heb jij die boom eerst nog een stukje naar voor gelegt? tussen het tankje en de zeikant zeg maar? want ik krijg dat eerst stuk bij dat tankje niet echt netjes.. er overheen wil niet omdat dan de kap niet dicht wil, en er onderdoor is ook niet echt ideaal.

oke dan doe ik ook gewoon 1 fin die van de 16v.

schijfremmen, maar dat bedoel je denk ik niet?:P

er zit nu coni geel onder,

gr bert

bij mij ligt ie tussen t tankje en schutboard t is wel iets proppen haha

maar bedoel remmen vooraan nog orgineel zeker

die apk regel is weer terug gedraaid moet weer geteld worden

ding laten keuren en rijden

gsi maffia is er eens mee aangehouden en toen dachten ze ook dat ze m mooi hadden maar die was gelukkig gekeurd

Die zwager van mij schiet voor geen **** op.

Bouwt tie daar een vette wagen, maakt hij geen foto`s :-(

Zal morgen een paar schieten als ik in de buurt ben!

Gr. Dennis

lol :p

de motor liep trouwens perfect toen die nog in de vectra lag...

ligt tog aan je inbouwkunsten :p

doe dat maar ReTiRed wil wel eens wat zien :P

maar als ie in de vectra goed liep zal er wel iets niet goed gegaan zijn

brand er geen motorlampje (of is deze niet aangesloten )

ehm nee die is nog niet aan gesloten,

de motor liep idd goed dus het ik denk dat ik iets niet helemaal goed heb gedaan.

hoe heb jij die toeren teller gedaan dan? dat is de groene draad toch?

en de km teller doet het ook niet maar die zit gewoon op de bak met een 2 polig stekkertje alleen kan ik die niet terug vinden.

gaat de snelheid ook via de computer? of kan ik gewoon 2 draden uit de kabelboom halen en die op de bak zetten? zoja welke kleuren zijn dat?

gr bert

die op de bak zit heeft 3 draden

toerental heb k gewoon die groene voor gepakt (alleen geeft ie iets te veel aan boeie )

Terug
Naar boven