origineel gepost door max
leuk bezig.
Ik snap alleen niet waarom je met 2 gasklephuizen wilt gaan werken.
Die ene gasklep met je originele spruitstuk flowed meer dan goed genoeg voor een Turbomotor, met die 2 gaskleppen ga je er geen meter harder door. Persoonlijk denk ik dat je er bij lagere toeren alleen maar een slechter lopende motor door krijgt daar je stroming in je 2 spruitstukken niet optimaal is.
(daar je volgorde van openen van je inlaat kleppen 1-3-4-2 is) Ze behoren om en om te werken, (dus 1-4-2-3) echter zo werkt een 4 cilinder niet. Dus het enige wat je dan nog kunt doen is de 1&4 en 2&3 met elkaar verbinden (net als bij een 4 in 2 in 1 uitlaat). Hierdoor krijg je echter zo'n wirwar van buizen dat het dus niet meer loont.
Angst dat het standaard spruitstuk het te weinig doorlaat heeft hoef je niet te hebben, Er zijn er al meerdere die ruim boven de 250+ PK mee zijn gegaan.
Jouw turbo kan echter 200PK maximaal leveren dus met je inlaat heb je geen probleem.
Bespaar jezelf het werk en bouw die Turbo er met een normaal spruitstuk op, ben je sneller klaar en gaat er nog harder mee. je moet nog genoeg andere zaken aanpassen om het werkend te krijgen.
Injectors is afhankelijk van je vermogen wat je wilt gaan rijden. Kijk anders hier dan weet je wat je moet hebben.
315 cc voor 200PK is dan op de veilige kant.
dan kan ik dus beter een airbox maken tussen het spruitstuk en de 2 gaskleppen in dan heb ik geen last van die volgorde.
ik wil gewoon proberen of het iets scheelt met 1 of 2 gasklephuizen.
want motor gasklephuizen zijn weer niet gebouwd voor een 2.0 liter dus ik dacht dat dit miss. een betere oplossing was.
maar we zien wel voor mij is het geen moeite maar hobby vindt het heerlij kom te doen.
vooral nu ik geen automonteur meer ben