kadett-driver
Lid
Beste opelfanaten,
Ik ben al 4,5 jaar in het bezit van een geweldige kadett.
Hij heeft me tot nog toe nog niet heel veel problemen opgeleverd, maar nu ineens wel...:hmmz
Ik hoop hier eigenlijk een antwoord te vinden op mijn vragen.
Mijn kadettje vertoont de volgende kuren:
-Inhouden onder het rijden zo nu en dan.
Zet ik mijn voet iets steviger op het pedaal
, probleem weg
Rij ik een constante snelheid dan "sputtert" ie onder het rijden. Het gevoel alsof ie niet regelmatig loopt zal ik maar zeggen.
-Ik hoor sinds kort een keiharde tik onder de motorkap vandaan komen. Het is niet constant, maar wel regelmatig. Bij het starten doet hij gewoon normaal en soms blijft het tikken uit, maar andere keren is het gewoon niet leuk meer
Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of ik het uit de motor hoor komen of dat het een ander deel ernaast is.
Klopt het als het de kleppen zijn dat het getik constant aanwezig moet zijn?
Verder heeft ie afgelopen week een kleine beurt gehad, olie, oliefilter, kleppendekselpakking, luchtfilter en de slang van het luchtfilterhuis naar de motor is vervangen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Ik weet niet wat ik met mijn dettie aan moet. Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt aan het raken.
Hopelijk hebben jullie een paar ideen.
Ik hoor het wel.
Groetjes,
een opel liefhebber :wors
Ik ben al 4,5 jaar in het bezit van een geweldige kadett.
Hij heeft me tot nog toe nog niet heel veel problemen opgeleverd, maar nu ineens wel...:hmmz
Ik hoop hier eigenlijk een antwoord te vinden op mijn vragen.
Mijn kadettje vertoont de volgende kuren:
-Inhouden onder het rijden zo nu en dan.
Zet ik mijn voet iets steviger op het pedaal
Rij ik een constante snelheid dan "sputtert" ie onder het rijden. Het gevoel alsof ie niet regelmatig loopt zal ik maar zeggen.
-Ik hoor sinds kort een keiharde tik onder de motorkap vandaan komen. Het is niet constant, maar wel regelmatig. Bij het starten doet hij gewoon normaal en soms blijft het tikken uit, maar andere keren is het gewoon niet leuk meer
Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of ik het uit de motor hoor komen of dat het een ander deel ernaast is.
Klopt het als het de kleppen zijn dat het getik constant aanwezig moet zijn?
Verder heeft ie afgelopen week een kleine beurt gehad, olie, oliefilter, kleppendekselpakking, luchtfilter en de slang van het luchtfilterhuis naar de motor is vervangen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Ik weet niet wat ik met mijn dettie aan moet. Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt aan het raken.
Hopelijk hebben jullie een paar ideen.
Ik hoor het wel.
Groetjes,
een opel liefhebber :wors