• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett stugger maken

Als mijn daily drive heb ik een Kadett E 1.4.

Nu heb ik daar laatst mijn oude velgen van mn Manta opgeschroefd (ats cup 15'' 7j) en de wielkastranden omgeslagen.

Aleen bij ver inveren raakt hij de wielrandjes nog steeds.

Mijn vraag is, is er een demper te krijgen die wel veel stugger is maar niet verlaagt?

Eventueel i.c.m. veren.

mag niet te veel kosten vanwege de financiele crisis...

Of is er nog een andere manier om dit probleem makkelijk op te lossen?

velgen er weer onder weg :sleeping

er zijn dempers van spax te koop die ook dempen bij het in veren van je achteras normale dempers dempen alleen de rebound das dus de uitgaande slag

Ik had onder mijn Kadett gele Koni's, die dempten ook de ingaande slag.

Ik had ook een setje veerwegbegrenzers van MHW achteraan tussen de veren zitten, werkte perfect, helaas deze week verkocht.

img1455r.jpg

en gaan er van de week denk ik onder:P

met die gele koni's erbij veert ie ook wat moeilijker in, die heb ik er al wel ingezet vanachter

dus je zou kunnen kijken of je ergens een setje gele koni's te pakken kan krijgen die dempen bij ingaande slag....ik heb namenlijk ook verkorte dempers liggen die alleen rebound hebben

wat voor een banden liggen er op de velgen ?

Ik heb ats cup wielen ( ook 15'' 7j ) onder men D kadett gehad die voor 100mm en achter 60mm was verlaagd dit liep pas aan met 5 verbrede stalen velgen in de kofferbak en met 2 man erin.. ik had 195-50/15 banden...

ik heb er ook 195-50/15 op liggen.

met die omgevouwen wielranden loopt hij nog net aan als ik over een drempel rijd of een hobbelige weg...

Terug
Naar boven