• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett Turbo Insanity

Ik ben nog bezig met de onboard beelden van Zandvoort en Assen maar die zijn een beetje groot dus lukt niet echt:hmmz

O ja 1 maart is het weer zo ver op Zandvoort knallen.:D en 29 maart Assen duitse auto sport dag.

Eerst nog even de auto aan passen nieuwe zwaardere koppeling, semislick banden, andere velgen (ATS DTM 9x17) misschien een GT30R turbo er op, uitlaat misschien veranderen, audio er uit:hmmz

origineel gepost door Andre Botter

Nou dat zou ik met de 4x4 van opel maar niet doen dat overleeft hij niet denk ik.:hmmz

Zou er dan echt geen enkele manier zijn om het 4x4 systeem track-proof te krijgen :( Met een flink stugge schroefset en goed onderhoud moet je toch een heel eind kunnen komen lijkt me.

tussenbak wordt te warm olie druk te hoog en dan klapt de druk zuiger er uit:cry het probleem schijnt te zijn dat je op het circuit constant het zelfde rondje rijd en dat vind hij niet leuk :(

En gloof me ik knal ook veel maar op het circuit krijgt het echt op zijn flikker de versnellingsbak begint zelfs spontaan te zweten:o

Nou dat is weer lekker, heb ik van alles aangepast en verbetert en zo'n dikke 4000euro uit gegeven om nu bij de eerste 3 te komen gooien ze me in de pro klasse tussen de elke week op zandvoort pipo's :fy1:fy1:fy1

Van de week krijg ik mijn nieuwe velgen binnen:D:D:D

ATS DTM 9x17:P

Hoezo elke week zandvoort pipo's??

Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst echt rondjes met onze auto kunnen rijden.

Dus je hebt in ieder geval al meer ervaring met je kadett op het circuit dan ik met mijn astratje :P:D

Gewoon je best doen en zien hoe ver je komt.:thumbup:thumbup

Ik vond er maar weinig rijden zaterdag die op 1maart meerijden.

@Miruni,

Waarom stelden jullie de astra af op slicks?

Was wel een moeilijke auto om op de baan tehouden geloof ik?

Maar snel was hij zeker:thumbup

We hadden de toyo's nog niet binnen..

Door het koude weer is het moeilijk om de slicks warm te krijgen. De astra staat goed afgesteld voor als de slicks warm zijn.

Dat houd wel in dat het moeilijk is om de eerste paar ronden de auto onder controle te houden. Zeer listig van achter.

We gaan iets meer camber zetten achter, ligt de auto wat vaster.

Nou gloof me de meeste rijden er vaak.

En er zit een kenteken op de auto maar op de weg komt hij niet.

En komen op een aanhanger aan

Maar we gaan lekker knallen porsche pesten :P en sufaru evo's schijtline:D

Originally posted by Andre Botter

Maar we gaan lekker knallen porsche pesten :P en sufaru evo's schijtline:D

haha zo mag ik het horen, hoop ook op wat onboard filmpjes. Volgende keer wil ik mn camera wel uitlenen voor zoiets.

We kunnen spijtig genoeg niet meedoen door een sterfgeval in de familie:thumbdown:thumbdown

Jammer want we hadden nog verschillende dingen veranderd sinds het vrijrijden van 2 weken terug.:vertag

Als alles zo gegaan was als met de training en met betere remmen was het een appeltje eitje geweest:P

Jammer jongens,volgend jaar maar weer!

Nou woensdag hebben we hem op nieuw af gesteld bij Klasen motors nu hebben we 380PK en 475nm en dat zijn echte pk's en niet EDS of V Max pk's.

Bij 4600 toeren zit hij aan 300pk en 5800 toeren 380pk en tot 7700 toeren komt hij niet meer onder de 330pk.

Als ik nu bij EDS of V max op de bank ga heb ik er 430:jerry

Hij loopt nu echt 20x beter vooral in deel last:D

En de semi slicks zitten er nu ook onder.:o

De inlaat nokkenas is een xe en de uitlaat nokkenas is origineel met andere assen gaat hij over de 400pk :Pdat doen we later misschien nog wel eens:D

Dat zijn goede resultaten.

Vooral dat ie in hogere toerentallen zo blijft doorlopen:vertag

Zijn geen "zielige"nokkenassen wat je erin hebt liggen:D

Ik denk niet dat je het nog van je pk's moet hebben want die heb je nu zat. :thumbup

Ben benieuwd wat voor een tijden je nu rijdt.

:vertag

Nou Het is weer een heel verhaal

Had ik alles klaar denk je rustig aan je zondag te kunnen beginnen wordt je om 5uur wakker gebeld door Richard Koks die met zijn kadett turbo ook mee zou doen met time attack in de semi pro street was hij de hele nacht al bezig geweest om zijn kadett goed rijdend te krijgen maar hij bleef maar stotteren.

Dus een half uur later stond hij bij mij voor de deur ik hem geholpen bougie's waren niet goed.

En een sleep oog had hij ook niet dus een gemaakt van een touw

Om 6uur op weg naar Zandvoort.

Om 9:20uur warmup ronden droge baan goeie tijd neer gezet 2.03 zeker gezien alles boven mij puur circuit auto's zijn helaas nam ik ook even een grindbak erg hard de nieuwe velgen zijn nu dus ge grind straalt en ook het achterscherm toen ben ik even de pitstraat in gegaan grind en zand uit de velgen gehaald.

Daar na de baan nog een keer op maar ja hoor op eens geen

vermogen meer en even later ook geen stuurbekrachtiging en stroom V snaren verdwenen.

Spuitstuk net voor de turbo open gebarsten en nog twee scheuren ja wat doe je dan.

Nou dan demonteer je de boel en rijd als een dolle naar huis in Lekkerkerk om hem te lassen en twee V snaren te halen.

En dan weer terug en de boel monteren en net op tijd klaar om te gaan rijden.

Hij liep weer goed en ik had er weer zin in er was alleen één aan het olie strooien geweest in het scheivlak en de bocht er na dus spek glad en het had geregend.

In de twee de ronde wilde ik een snelle ronde neer zetten wordt ik door een BMW GTR zwaar op gehouden weg ronde.

Dan de volgende poging maar vol door de Arie luiendijk bocht rechte stuk op zie ik een schijtline rijden en ja hoor die gaat als een trutje door de tarzan op de droge ideale lijn dus weer kostbare seconde weg toch maar door knallen maar bij de Arie Luiendijk bocht aan gekomen op eens geen vermogen meer ik denk nee he weer een scheur toch maar door gereden om een tijd neer te zetten.

Maar onder weg hoorde ik een paar keer wat onder de bodem door gaan dat waren de M10 bouten van de turbo.

Dus 4 bouten weg ik had ze aardig vast getrokken dacht ik maar om dat ze zo heet waren geweest liepen de moeren te stroef dus leek het maar zo.

Maar toch nog een 6de tijd neer gezet had veel beter kunnen zijn

Was een heel duur dagje maar wel leuk.

O ja en de aandrijfas links was ook overleden ben er nog net mee thuis gekomen

Zo te lezen heb je dus niet een leuke dag kunnen racen, ik heb je nog wel een paar keer voorbij horen komen, erg mooi geluid :)

Terug
Naar boven