• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett word niet warm

origineel gepost door Aapje

Check rond de slangenklemmen.... Ik had van de week ook een lek daaro... M'n Koelslang zat niet goed over 't waterpompje heen...

Heb ik inderdaad gedaan, maar kan niks vinden. Kan het zijn dat het koelsysteem nog helemaal gevuld moest worden ofzo? Want ik zie het echt nergens lekken.. Kvind het heel raar...

Is anders zo'n pil voor in je koelsysteem iets? Dat de gaatjes dicht?

Lekt ie dan? Leg een stuk karton eronderr.... Start de motor...

Word de motor nu wel warm dan?

Dan kan het zijn dat er lucht in de kachelradiator zit.... Effekes de kachel vol open gooien

paar keer gasgeven tot 3000 toeren ofzo, dan pompt ie effe flink 't water rond....

Dan moet 't wel redelijk 'luchtvrij' worden...

Als 't goed is heb je een resovaatje, deze moet tot een rand in het midden van het tankje gevuld zijn. (NIET tot de DOP!)

Dan kan het zijn dat er lucht in de kachelradiator zit.... Effekes de kachel vol open gooien

paar keer gasgeven tot 3000 toeren ofzo, dan pompt ie effe flink 't water rond....

Als 't goed is heb je een resovaatje, deze moet tot een rand in het midden van het tankje gevuld zijn. (NIET tot de DOP!)

Ik zie hem nergens lekken, maar toch ging tot nu toe elke keer het reservaartje steeds leeg...

De motor word nu wel warm..

Ik heb idd ook eventjes aantal keren flink gas gegeven, (ook om te kijken of het ergens lekt) maar kan niks vinden.

Ik ga straks weer even een stuk rijden, en kijken wat er nu gaat gebeuren met het reservaatje..

Als die dan weer leeg gaat, wil ik nog even zo'n pil proberen, en anders word het toch weer richting garage :p

Groeten,

Rottentweetie king:

Ik zie hem nergens lekken, maar toch ging tot nu toe elke keer het reservaartje steeds leeg...

De motor word nu wel warm..

Ik heb idd ook eventjes aantal keren flink gas gegeven, (ook om te kijken of het ergens lekt) maar kan niks vinden.

Ik ga straks weer even een stuk rijden, en kijken wat er nu gaat gebeuren met het reservaatje..

Als die dan weer leeg gaat, wil ik nog even zo'n pil proberen, en anders word het toch weer richting garage :p

Groeten,

Rottentweetie king:

Pil niet doen! Levert alleen maar rotzooi op!

Probleem ligt waarschijnlijk aan een lek ergens, en 't lek vinden is betrouwbaarder dan zo'n pil.

Probleem ligt waarschijnlijk aan een lek ergens, en 't lek vinden is betrouwbaarder dan zo'n pil.

Mag ik er even op inhaken ?

Wat zijn dan de nadelen van het geven van een "pil"

Groet, Rik

Mag ik er even op inhaken ?

Wat zijn dan de nadelen van het geven van een "pil"

Groet, Rik

Dat je rotzooi in je systeem doet die je eigenlijk niet erin wilt? Je krijgt na een aantal jaren dan zo'n melkachtige drap in je koelsysteem.... dat wil je echt niet.

Edit,

niet geheel onbelangrijk. Die krengen zijn bedoeld als tijdelijk redmiddel.

Dat je rotzooi in je systeem doet die je eigenlijk niet erin wilt? Je krijgt na een aantal jaren dan zo'n melkachtige drap in je koelsysteem.... dat wil je echt niet.

Edit,

Edit,

aha

Rik

Edit,

aha

Rik

Ow ok... Kijk weer wat geleerd :p

Nou ik heb me koelvloeistof vandaag weer even in de gaten gehouden en vandaag heb ik geen bijzonderheden vernomen... Dus waarschijnlijk was toch het systeem te leeg, of vol met lucht waardoor elke keer het reservaatje leeg ging, en de luchtholtes opvulde. Nu zit er dus voldoende vloeistof in het systeem en blijft het reservaatje netjes half vol :) (Hopelijk blijft het ook zo :p)

Ow ok... Kijk weer wat geleerd :p

Nou ik heb me koelvloeistof vandaag weer even in de gaten gehouden en vandaag heb ik geen bijzonderheden vernomen... Dus waarschijnlijk was toch het systeem te leeg, of vol met lucht waardoor elke keer het reservaatje leeg ging, en de luchtholtes opvulde. Nu zit er dus voldoende vloeistof in het systeem en blijft het reservaatje netjes half vol :) (Hopelijk blijft het ook zo :p)

Let wel op dat je 't met een koude motor bijvult e.d. he.... Staat niet voor niets "Kalt" met een peil naar 't midden van 't tankje... Maar mooi dat er niks serieus aan de hand is :)

Let wel op dat je 't met een koude motor bijvult e.d. he.... Staat niet voor niets "Kalt" met een peil naar 't midden van 't tankje... Maar mooi dat er niks serieus aan de hand is :)

Terug
Naar boven