• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadettje schrapen!

Piele

Post vaak
Hallo hier!

Ben van plan om m'n VW Caddy mk1 (:X) weg te doen en er een mooie kadett e voor in de plaats te kopen!

Plannen zijn om hem dan verschrikkelijk laag te laten gaan en ben bezig de opties op een rijtje te zetten!

Nu ben ik heel bekend met Corsaas en niet zo erg thuis in het kadett gebeuren, dus hierbij vraag om hulp ;)

Ik ben al zo ver:

-Kan geen enkele schroefset vinden, maar heb vernomen dat astra setjes ook passen!

-Achterschokkers zijn niet zo laag te krijgen als dat ik zou willen, passen Corsa schokkers en veren..?

-Vind ik een voorpoot modje met wat speurwerk:

ce3d12eh0.jpg

Iemand ervaring mee?

Is de fusee los te halen en te verplaatsen, of zal je dit met een hoop (pers) geweld voor elkaar krijgen en krijg je hier geen problemen met de homo?

Maak mij wijzer!! :angel

btw!

Lucht is voor balonnen....

Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.

Je kan zelf wel zien hoever je echt zakken kan......

Maar ik geloof dat er mooiere oplossingen zijn, je kan de schotel weg halen en vervolgens je eigenbouw schroefset gaan fabriceren.

Er zijn kortere dempers te krijgen voor voorin. Maar of die zo laag kunnen?

Je kan ook de veerschotel boven op....los kunnen slijpen en die een cm of wat hoger kunnen lassen. Scheelt ook weer iets, maar dan kom je weer dichter in de buurt van de motorkap.

Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.

Je kan zelf wel zien hoever je echt zakken kan......

Maar ik geloof dat er mooiere oplossingen zijn, je kan de schotel weg halen en vervolgens je eigenbouw schroefset gaan fabriceren.

Er zijn kortere dempers te krijgen voor voorin. Maar of die zo laag kunnen?

Je kan ook de veerschotel boven op....los kunnen slijpen en die een cm of wat hoger kunnen lassen. Scheelt ook weer iets, maar dan kom je weer dichter in de buurt van de motorkap.

[rquote=1858335&tid=141836&author=Fearless]Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.

[/rquote]

Hoe zit dit vast dan?

Wat ik begrijp is dat dit er los omheen geklemt zit, of zie ik dat verkeerd?

[rquote=1858335&tid=141836&author=Fearless]Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.

[/rquote]

Hoe zit dit vast dan?

Wat ik begrijp is dat dit er los omheen geklemt zit, of zie ik dat verkeerd?

Volgens mij zit dit vast gelast.

En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes....)

Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast....

Volgens mij zit dit vast gelast.

En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes....)

Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast....

[rquote=1858349&tid=141836&author=Fearless]Volgens mij zit dit vast gelast.

Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast....[/rquote]

Bout en sleuf zou ideaal zijn, is gewoon te spreiden en hoger te plaatsen, maar zie idd ook geen bout..

Ik ga er van uit dat het fusee gietwerk is en de demperhouder van staal, dat zullen ze toch nooit verlassen...?

[rquote=1858349&tid=141836&author=Fearless]Volgens mij zit dit vast gelast.

Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast....[/rquote]

Bout en sleuf zou ideaal zijn, is gewoon te spreiden en hoger te plaatsen, maar zie idd ook geen bout..

Ik ga er van uit dat het fusee gietwerk is en de demperhouder van staal, dat zullen ze toch nooit verlassen...?

DSC05280.jpg

Het bestaat dus wel.....een kant en klaar setje.

De achterste zijn golf dempertjes.

De losse veer en demper contstuctie vervangen voor zoiets is ideaal. en als je weer lager moet pas je de wielkast aan.

DSC05280.jpg

Het bestaat dus wel.....een kant en klaar setje.

De achterste zijn golf dempertjes.

De losse veer en demper contstuctie vervangen voor zoiets is ideaal. en als je weer lager moet pas je de wielkast aan.

Ok, het bestaat wel... :p

Was deze ook al tegen gekomen, super set, maar ga geen KW centjes uitgeven als ik toch het circuit niet opga..

En dit setje gaat mij ook nog niet laag genoeg :P

Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D

Ok, het bestaat wel... :p

Was deze ook al tegen gekomen, super set, maar ga geen KW centjes uitgeven als ik toch het circuit niet opga..

En dit setje gaat mij ook nog niet laag genoeg :P

Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D

[rquote=1858386&tid=141836&author=Piele]

Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D[/rquote]

Ding komt straks niet eens de stoep meer op dan??! En wat voor banden ga je eronder leggen 155's??:o

Wel gaaf!king:

[rquote=1858386&tid=141836&author=Piele]

Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D[/rquote]

Ding komt straks niet eens de stoep meer op dan??! En wat voor banden ga je eronder leggen 155's??:o

Wel gaaf!king:

Terug
Naar boven