• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadettje schrapen!

Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.

Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.

Schijnt 10-15 mm te schelen.

Zoiets dus :

295small.jpg

Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.

Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.

Zoiets dus :

295small.jpg

[rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.

Zoiets dus :

295small.jpg
[/rquote]

Dat scheelt alweer een stuk!

Waar is dat te krijgen?

@glenn

Bedoel je die van KW?

Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..

Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte!

[rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.

Zoiets dus :

295small.jpg
[/rquote]

Dat scheelt alweer een stuk!

Waar is dat te krijgen?

@glenn

Bedoel je die van KW?

Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..

Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte!

ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.

ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.

[rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]

Hahaha! :P

Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?

[rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]

Hahaha! :P

Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?

hoi,

ik had inderdaat een set te koop maar die is al weg.

pipo op het forum kan ze voor je maken als het goed is tot -120mm

en zijn prijzen vind ik mee vallen.

hoi,

ik had inderdaat een set te koop maar die is al weg.

pipo op het forum kan ze voor je maken als het goed is tot -120mm

en zijn prijzen vind ik mee vallen.

Dus Pipo kan custom schoefsetjes maken, maar hij perst ook veren na!

Was al helemaal vergeten, ooit voor een corsa gevraagd, maar kwam daarmee niet laag genoeg.

Maar er zit dus ietsjes meer speling in Kadett veren :D

Dit was mijn inspiratie, in mijn ogen 1 van de mooiste Dettjes ooit...

p1080418v.jpg

p1080423.jpg

p1080423.jpg

p1080403j.jpg

dsc2863g.jpg

xscarnight24.jpg

47373351125432f4bb36b.jpg

Dus Pipo kan custom schoefsetjes maken, maar hij perst ook veren na!

Was al helemaal vergeten, ooit voor een corsa gevraagd, maar kwam daarmee niet laag genoeg.

Maar er zit dus ietsjes meer speling in Kadett veren :D

Dit was mijn inspiratie, in mijn ogen 1 van de mooiste Dettjes ooit...

p1080418v.jpg

p1080423.jpg

p1080423.jpg

p1080403j.jpg

dsc2863g.jpg

xscarnight24.jpg

47373351125432f4bb36b.jpg

hey, even terugkomend op jou u2u,

ik had onder mijn kadett een verlaging van -90 mm voorzeide

en -80 mm achterzeide ( door audio uiteindelijk ook -90 mm achter)

veren waren orineel -80mm maar de voorveren heb ik via via na kunne persen tot -90mm.

De schokdempers had ik van koni geel voorzeide 40mm kortere dempers en achter 50mm kortere dempers.

Ik had 16" calibra turbo velgen erop (5 gaats) et 49 met een 195-45-16 bandje erop.

Foto-KCXAAUMG.jpg

Foto-RBLEWBWM.jpg

en hier met 9x16 et 15 215-35-16 bandje ( wielkasten moeten wel aangepast worden )

Foto-4NUS778I.jpg

Foto-ROIYOVCG.jpg

Foto-N6OSX6MS.jpg

Foto-SQUVRKBY.jpg

op de foto zie je dat hij eigenlijk met het zijscherm op de band ligt zakte nog iets met verbrede kasten

greets Sai-Man

Terug
Naar boven