• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadettje schrapen!

hey, even terugkomend op jou u2u,

ik had onder mijn kadett een verlaging van -90 mm voorzeide

en -80 mm achterzeide ( door audio uiteindelijk ook -90 mm achter)

veren waren orineel -80mm maar de voorveren heb ik via via na kunne persen tot -90mm.

De schokdempers had ik van koni geel voorzeide 40mm kortere dempers en achter 50mm kortere dempers.

Ik had 16" calibra turbo velgen erop (5 gaats) et 49 met een 195-45-16 bandje erop.

Foto-KCXAAUMG.jpg

Foto-RBLEWBWM.jpg

en hier met 9x16 et 15 215-35-16 bandje ( wielkasten moeten wel aangepast worden )

Foto-4NUS778I.jpg

Foto-ROIYOVCG.jpg

Foto-N6OSX6MS.jpg

Foto-SQUVRKBY.jpg

op de foto zie je dat hij eigenlijk met het zijscherm op de band ligt zakte nog iets met verbrede kasten

greets Sai-Man

[rquote=1858892&tid=141836&author=Piele][rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.

Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.

Schijnt 10-15 mm te schelen.

Zoiets dus :

295small.jpg
[/rquote]

Dat scheelt alweer een stuk!

Waar is dat te krijgen?

@glenn

Bedoel je die van KW?

Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..

Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte! [/rquote]

Sowieso moet een E kadett poot ( of D kadett of astra F ) worden aangepast voor een schroefset. Het fusee gedeelte is 1 met de rest.. niet zoals bij een Corsa dus of zoals je Caddy.. Dat set van KW wat Fearless poste zijn E kadett voorpoten. Daar kun je het goed zien dat het 1 deel is.

[rquote=1858892&tid=141836&author=Piele][rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.

Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.

Schijnt 10-15 mm te schelen.

Zoiets dus :

295small.jpg
[/rquote]

Dat scheelt alweer een stuk!

Waar is dat te krijgen?

@glenn

Bedoel je die van KW?

Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..

Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte! [/rquote]

Sowieso moet een E kadett poot ( of D kadett of astra F ) worden aangepast voor een schroefset. Het fusee gedeelte is 1 met de rest.. niet zoals bij een Corsa dus of zoals je Caddy.. Dat set van KW wat Fearless poste zijn E kadett voorpoten. Daar kun je het goed zien dat het 1 deel is.

@glenn

Okee, duidelijk!

Vind er toch berichten over dat het mogelijk is, maar denk dat jullie er meer in handen hebben gehad dan mij... ;)

Zie wel las randen bij dat KW setje en niet zo snel bij fotos van een orginele poot, hoe zit dat..?

@Sai-Man

Dat gaat goed laag!

Wat voor ET zijn die laatste velgen eigenlijk, lijkt me redelijk laag!

Ben ook wel eens benieuwd tot hoe ver ik kan gaan, met aanpassingen van de liggende binnenranden voor en achter!

Heb nu 2 sets die ik allebij wel zou willen monteren,

OZ Turbo 15" et15 en BBS RM 15" ET33, de 2e lijkt me goed te doen, komen toch zwaar getrokken banden onder, maar die ET 15 lijkt me een beetje overkill niet...? :-D

@glenn

Okee, duidelijk!

Vind er toch berichten over dat het mogelijk is, maar denk dat jullie er meer in handen hebben gehad dan mij... ;)

Zie wel las randen bij dat KW setje en niet zo snel bij fotos van een orginele poot, hoe zit dat..?

@Sai-Man

Dat gaat goed laag!

Wat voor ET zijn die laatste velgen eigenlijk, lijkt me redelijk laag!

Ben ook wel eens benieuwd tot hoe ver ik kan gaan, met aanpassingen van de liggende binnenranden voor en achter!

Heb nu 2 sets die ik allebij wel zou willen monteren,

OZ Turbo 15" et15 en BBS RM 15" ET33, de 2e lijkt me goed te doen, komen toch zwaar getrokken banden onder, maar die ET 15 lijkt me een beetje overkill niet...? :-D

het laatste setje velgen is 9x16 et 15 met 215-35-16 band

de wielkasten heb ik toendertijd laten aanpassen...

voorkant..

Foto-JOA8A3XE.jpg

achterkant..

Foto-SQTWM7XT.jpg

Foto-GKW6DOBD.jpg

Foto-8G8L7BWM.jpg

greets Sai-Man

het laatste setje velgen is 9x16 et 15 met 215-35-16 band

de wielkasten heb ik toendertijd laten aanpassen...

voorkant..

Foto-JOA8A3XE.jpg

achterkant..

Foto-SQTWM7XT.jpg

Foto-GKW6DOBD.jpg

Foto-8G8L7BWM.jpg

greets Sai-Man

nou v-maxx zelf verkoopt geen sets maar ik heb ze laten maken door iemand met nieuwe delen van een schroefset van v-maxx.met standaart poten kun je eigenlijk niet lager dan -80 omdat er dan geen bumpstops meer onder liggen.en de stuurarmen komen tegen de binnescheremen aan.de ingekorte verie die ik had waren +-5 cm korter dan de standaart poten.dus als je die zonder aanslang rubber gebruikt zou je met de wielen los van de grond liggen:P dus 130mm lager.maar met de bumpstop gehalveert er tussen kwam hij volgensmij op -100/110.

nou v-maxx zelf verkoopt geen sets maar ik heb ze laten maken door iemand met nieuwe delen van een schroefset van v-maxx.met standaart poten kun je eigenlijk niet lager dan -80 omdat er dan geen bumpstops meer onder liggen.en de stuurarmen komen tegen de binnescheremen aan.de ingekorte verie die ik had waren +-5 cm korter dan de standaart poten.dus als je die zonder aanslang rubber gebruikt zou je met de wielen los van de grond liggen:P dus 130mm lager.maar met de bumpstop gehalveert er tussen kwam hij volgensmij op -100/110.

Originele poten zitten met een klempassing vast. En die moet je er doorheen persen. En dan max 20mm, want anders kom je tegen je homokineet aan.

Anders toch schroefset kopen. Ik was net zo laag, al dan niet iets lager als sai man op het laatst. Carterpan lag paar cm van de grond af. (en ja, ik kwam over alle drempels!)

Dit was een KW variant 2 schroefset.

Maar als je het circuit op gaat (met standaard poten), is zo laag helemaal niet zo goed. Heel je geometrie + het feit dat je totaal geen vering meer hebt, krijg je een klote wegligging. Als je met standaard poten 90mm laag gaat, kan dat wel, alleen zit je op het einde van je dempers. Dus stuitert het bijhoorlijk.

Originele poten zitten met een klempassing vast. En die moet je er doorheen persen. En dan max 20mm, want anders kom je tegen je homokineet aan.

Anders toch schroefset kopen. Ik was net zo laag, al dan niet iets lager als sai man op het laatst. Carterpan lag paar cm van de grond af. (en ja, ik kwam over alle drempels!)

Dit was een KW variant 2 schroefset.

Maar als je het circuit op gaat (met standaard poten), is zo laag helemaal niet zo goed. Heel je geometrie + het feit dat je totaal geen vering meer hebt, krijg je een klote wegligging. Als je met standaard poten 90mm laag gaat, kan dat wel, alleen zit je op het einde van je dempers. Dus stuitert het bijhoorlijk.

Stuiteren is geen probleem, laatste beetje nieren wat ik nog over heb na 4 autos static gereden te hebben... :p

Er wordt juist geen circuit mee gereden, daarom geen vering nodig :D

Dus ze zijn wel te persen!

Gaat de goeie kant op ;)

Nu nog een koper voor mijn caddy ;)

Stuiteren is geen probleem, laatste beetje nieren wat ik nog over heb na 4 autos static gereden te hebben... :p

Er wordt juist geen circuit mee gereden, daarom geen vering nodig :D

Dus ze zijn wel te persen!

Gaat de goeie kant op ;)

Nu nog een koper voor mijn caddy ;)

schroefset voor een d of e kadett zijn gewoon totaal kortere poten dus niks verder onder in je fuse geperst

schroefset voor een d of e kadett zijn gewoon totaal kortere poten dus niks verder onder in je fuse geperst

Okee, dus ff opties op een rijtje:

Poten zelf aanpassen door fusee verplaatsen en kortere veren en schokkers, max -90

Schroefset opsturen naar kw (achter...?) en de euroboom van mn buurman versnipperen.

Pipo lief aankijken en een prijs opgaaf vragen..? ;) achter..?

Okee, dus ff opties op een rijtje:

Poten zelf aanpassen door fusee verplaatsen en kortere veren en schokkers, max -90

Schroefset opsturen naar kw (achter...?) en de euroboom van mn buurman versnipperen.

Pipo lief aankijken en een prijs opgaaf vragen..? ;) achter..?

Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.

Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.

Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.

Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.

[rquote=1859619&tid=141836&author=GlennGSI]Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.

Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.[/rquote]

Zo wil ik het ook gaan doen bij me Mattig straks:thumbup:thumbup

Terug
Naar boven