• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan de oude opels toch niet loslaten

ik had standaard die steuntjes op mijn 2.2 klauwen zitten, die heb ik bij mijn volvo remmen hergebruikt, hoef je ze niet zelf te maken

remmenBilstein003.jpg

Voor de 2 aansluitingen heb ik een blokje gefreesd waar 2 banjobouten door heen gaan en daar een remleiding aan. Het door boren van de gaten is niet makkelijk je moet schuin boren en de kans is groot dat je boortje breekt en het staal van de tangen is vrij hard. Ik heb schijven van een Renault megane16V erop moest dan wel een afstand schijf/bus draaien voor de juiste diepte van schijf t.o.p.v remtang.

Vandaag mijn oude ascona weer opgehaald en ik zal samen met een maat van me de motor e.d. gaan demonteren voor de oude eigenaar, aangezien hij daar niet de ruimte voor heeft en de tijd.

Er komen dus verschillende zaken in de verkoop. De lijst staat in de volgende reactie en in verkoopafdeling zal alles met prijs worden benoemd. Heb je vragen dan U2U men mij maar.

Hier zoals ze er ooit uitzag:

IMG_3779-1.jpg

IMG_0362-1.jpg

En nu helaas zo:

asconahatchback005-1.jpg

asconahatchback008-1.jpg

We hebben dus weer wat werk aan de winkel... Ik zal jullie op de hoogte houden van alle vorderingen.....:thumbup

Hierbij een lijst met spullen die te koop staan of komen:

Brandstoftank

Achteras

Remklauwen

Compleet motorblok of eventueel in onderdelen

Versnellingsbak 1.8s 5-bak

Corbeau stoelen MET onderframe

Rolbeugel van ALU van het merk Heigo

mantaspiegels

En de rest wat nog bij me opkomt.....:D

origineel gepost door M@ntaMi@

E

Opel Rekord set (schijnen op circuit toch te falen volgens Shrek):hmmz

Ja mijn rekord schijven zijn naar de gallemiesen naar 1 dag circuit, ik moet wel zeggen dat de afscherm randen er nog wel opzitten zodat de remmen misschien iets minder koeling krijgen king:

Hierbij een lijst met spullen die te koop staan of komen:

Brandstoftank

Achteras

Remklauwen

Compleet motorblok of eventueel in onderdelen

Versnellingsbak 1.8s 5-bak

Corbeau stoelen MET onderframe

Rolbeugel van ALU van het merk Heigo

mantaspiegels

En de rest wat nog bij me opkomt.....:D

tjee kees, dat doet wel zeer denk ik als je hem zo weer terug ziet na al het werk :o

Da is echt grote zonde, was een hele nette ascona. Die sport voorspoiler is zeker een beetje uit vorm??

Zoek ik nog 1 namelijk.

origineel gepost door bipsus

Da is echt grote zonde, was een hele nette ascona. Die sport voorspoiler is zeker een beetje uit vorm??

Zoek ik nog 1 namelijk.

Ja die is gebroken op 2 plekken.

tjee kees, dat doet wel zeer denk ik als je hem zo weer terug ziet na al het werk :o [/quote]

Vertel mij wat.. Vond het echt niet tof om de wagen zo terug te moeten zien, maar 1 pluspunt. Hij staat nu wel weer in mijn schuur.

Zijn al lekker opgeschoten met strippen. :agent

Nog wat onderdelen die in de verkoop gaan:

Manta spiegels

Achteras met goede schotels

Heigo Rolbeugel van ALU

Sportstoelen met frame van Corbeau

Brandstoftank

Standaard remmerij

U2U voor meer info of zie verkoopafdeling op opel-forum

tjee kees, dat doet wel zeer denk ik als je hem zo weer terug ziet na al het werk :o

Vertel mij wat.. Vond het echt niet tof om de wagen zo terug te moeten zien, maar 1 pluspunt. Hij staat nu wel weer in mijn schuur.

Zijn al lekker opgeschoten met strippen. :agent [/quote]

Hopen dat we de manta straks niet zo terug krijgen ;)

origineel gepost door voederbiet

hey kees heb je zaterdag middag nog wat te doen?:P

Weet ik nog niet, maar kan zeker wel even wat tijd vrijmaken hoor!

Zoek ik nog 1 namelijk.

hoe erg is het gebroken? kan ik dat niet meer rep.?

en waar ligt het? gr broer v bipsus

origineel gepost door mantarick

Zoek ik nog 1 namelijk.

hoe erg is het gebroken? kan ik dat niet meer rep.?

en waar ligt het? gr broer v bipsus

Ik ga het wel proberen te repareren, maar er ontbreekt ook een stuk van de spoiler helaas... Ik doe hem niet weg in ieder geval. Heb ik er nu 3 liggen, maar op een racewagen weet je maar nooit wat er gebeurd natuurlijk :angel

ik ben ook benieuwd. dit is nog een half jaar mijn ascona geweest toen ik net m'n rijbewijs had:) maar toen was het ook al nodig dat er het een en ander aan de motor zou gebeuren. ik heb zelfs de kentekenplaat voor aanhanger er nog van liggen

Terug
Naar boven