• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan de oude opels toch niet loslaten

Vorderingen gaan prima.

De zwarte ascona was helaas wel erg erg rot en daardoor veel herstel werkzaamheden om alles weer keurig te lassen. De koets van mijn oude ascona komt daarbij goed van pas.

Momenteel staat deze wagen op zijn kant en zijn we eerst bezig met aan andere Ascona B (oranje) om deze klaar te maken met een C20LET en dat gaat de goede kant op. Verwachting is dat deze in maart rijdbaar is, maar nog niet met de aangepaste remmen/stoelen en rolkooi, omdat we eerst de zwarte verder willen opknappen.

Foto's heb ik wel, maar simpelweg te weinig tijd om te posten. Eigenlijk een schande, maar als alles klaar is komen er zeker foto's te staan.....

Hierbij dan een paar spypics:

De turbo ascona:

Afbeelding097.jpg

Wat leuke onderdelen:

Ascona_Turbo_Parts_007.jpg

Ascona_Turbo_Parts_011.jpg

origineel gepost door Tiedo

die oranje stond een tijdje geleden op marktplaats toch? mooie auto:thumbup

Klopt! Even snel handelen en meteen ophalen die wagen. Vorige eigenaar was al 8 ! jaar bezit met de restoratie, maar door zijn ziekte kon hij niet teveel en te snel eraan werken. Alles ziet er dan ook perfect uit en de auto is ook gestraald geweest.

Helaas is de eigenaar toch vroegtijdig overleden en heeft zijn schoonzoon de auto in de verkoop gedaan. Afgelopen week alle overige onderdelen opgehaald en dat was ook zeker de moeite waard.

Veel extra onderdelen erbij, zoals Dashoards, stoelen, ophanging etc etc etc...

Kabelboom is geheel klaar, nu maar hopen dat het allemaal weer goed zit.

Wat een werk was dat zeg. Blok van voorheen van ene Kerni, maar echt er was zoveel gekloot met de bedrading dat ik alles bijna uit elkaar heb moeten halen en voor 80 euro aan nieuw draad heb besteld in de juiste kleuren.

Wanneer we de motor gaan starten komen we er wel achter of alles weer goed zit :angel

Gaan nu bezig om de 265 getrag achter de motor te plaatsen, maar moet eerst nog wat pakkingen en boutjes bestellen. Als alles binnen is en ik heb weer wat tijd, dan kan het snel gaan met het project.

Huidige stand van zaken met de Ascona Turbo:

Motor doet het, maar heb nog wel een elektronisch probleem, dat wanneer ik het contact aanzet, dan het brandstofrelais gaat klikken. Zodra ik echter de ECU van de massa afhaal is het over.

Motor loopt perfect rond overigens.

Foto:

Kleppendeksel, nokkenas tandwielen e.d. krijgen nog een andere kleur in de toekomst als de Evo310 kit erin komt.

Afbeelding006.jpg

Afbeelding007.jpg

Let niet op de rommel en de auto is ook nog lang niet gepoets , hahaha

Afbeelding004.jpg

zozo kees, ziet er weer gelikt uit:thumbup:thumbup moet binnekort maar weer eens een kijkje komen nemen:P

p.s. boutjes nog gevonden?:jerry:jerry

Indrukwekkend zo'n blok in een Ascona B. :agent

Het valt mij op dat de originele radiateur en radiateurdop er nog inzitten.

Gaat dat goed met de warmtehuishouding?

origineel gepost door Martin 2.0S

Indrukwekkend zo'n blok in een Ascona B. :agent

Het valt mij op dat de originele radiateur en radiateurdop er nog inzitten.

Gaat dat goed met de warmtehuishouding?

Radiateur is opnieuw gebouwd met een dikker koelblok erin. Een 3-rijen koelblok met een fijn mesh ala automaten radiateur.

De koeling zal denk ik geen probleem opleveren en anders maken we wel weer wat nieuws.. :angel

Even een kleine update. Auto is weer uit de winterstalling en meteen maar even verder af gemaakt.

Nu tijd voor een circuitdoop!

Sommige zaken worden later dit jaar aangepakt te weten:

Sper-as met remschijven

Bumpers meer in lijn met de koets zetten

Motorruimte netjes maken (nieuwe slangen etc)

Polijsten

Eerst maar even rijden!

Hier de foto's:

IMG_1565.jpg

IMG_1561.jpg

IMG_1559.jpg

IMG_1563.jpg

Leuk detail met die c20let op de motorkap a la amerikaanse muscle car

Geniet er van zou ik zeggen!

heel gaaf bakkie!

heb je de originele tellerunit van ascona gebruikt toevallig?

en al testresultaten van deze setup?

Keep up the good work!

[rquote=1907291&tid=96193&author=Emiel-Manta]heel gaaf bakkie!

heb je de originele tellerunit van ascona gebruikt toevallig?

en al testresultaten van deze setup?

Keep up the good work![/rquote]

Inderdaad de originele tellerunit gebruikt, werkt prima.

Motorvermogen word geschat op 260~280pk en gaat in ieder geval hard zat!

Volgende week donderdag een dag op zandvoort knallen, even kijken hoe de auto zich dan houdt. Alles op de auto is in principe nieuw, dus verwacht geen gekke dingen, maar je weet maar nooit.

:afro

Terug
Naar boven