• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan iemand helpen bepalen wat voor nokkenas ik hier heb?

Hallo,

Bij een 2.0E blok wat ik onlangs heb gekocht kreeg ik een scherpe nokkenas bij, ongebruikt en wel.

Kan iemand helpen bepalen wat voor een 't is, aan de hand van de nummers die er in gedrukt staan?

Als ik 't goed heb gelezen staan er de volgende getallen op:

12

1 91

R 80 090 582

Nikonmeuk6098.jpg

Nikonmeuk6096.jpg

Nikonmeuk6101.jpg

Op de doos waar 'ie in zat staat ook nog met de hand geschreven N (of H? M?) 210102, ooit aangeschaft bij Jansen Tuning uit Goor.

Kan iemand d'r wat mee? Is evt ook te koop, zie mezelf voorlopig nog geen motorblok tunen ;-)

Groeten,

Roel

Voorop staan vaak de codes van Tuners (voor Kent bijv.: KCOP...) achterop staan vaak de codes van Opel (bijv.: H,M,A,...)

dus, kijk daar even na, deze zeggen niet zoveel.

Dan wordt het een lastig verhaal, maar als het waar is wat op de doos staat, dan is het geen snelle nokkenas, maar een originele dus.

Je kan erachter komen als er geen codes voor of achterop in staan, maar dat betekend dan het nodige opmeetwerk.

Dat tandwiel is ook verbouwd zo te zien, eigenlijk hoort er nog een flensje bij die hem afklemt op de nokkenas.

Van de 22E zijn de gegevens: R90 090 582 met de M achterop.

De 20E heeft de R achterop en de 19E de H.

Gokje dat die van jou met nr: R80 090 582 eentje van de 2.4 is.

@jethro wrote:Van de 22E zijn de gegevens: R90 090 582 met de M achterop.

De 20E heeft de R achterop en de 19E de H.

Gokje dat die van jou met nr: R80 090 582 eentje van de 2.4 is.

een 2.4 nokkenas heeft geen gleuf in het midden zitten.

Terug
Naar boven