• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan iemand mij aan dit onderdeel helpen voor mijn Astra G?

Laatst kwam ik er achter dat er achter de raam of ruit strip van mijn Astra G 3dr (geen idee hoe het officieel heet) een plek met roest zat, de strip kwam ook los en brak af van de montage aan een kant toen ik er aan trok.

Zie foto:

12762377.jpg

ik wil dit product graag vervangen maar heb geen flauw idee hoe het officieel heet en kan het daardoor dus ook niet vinden online, enige hulp zou erg gewaardeerd worden!

astra f, g of h...

er zijn zo veel soorten en aangezien de foto wat aan de kleine kant is is het niet heel erg zichtbaar om welk model het gaat.

ook heeft een 3 deurs weer langeren dan de 5 deurs.

thnx voor de reply!

Het schijt in vaktermen een raamsnor genoemd te worden en bij de dealer vragen ze €36,- er voor...

Iemand suggesties voor een goede sloop met veel Opel in regio 010?

voor 36 euro zou ik hm gewoon nieuw halen... daarvoor ga je toch niet naar de sloop, zoeken naar een een gebruikt exemplaar waar de vraag nog maar is of je hem er weer mooi op krijgt en kost ook nog meer tijd dan even langs de dealer te gaan.

Dat is ook zo, denk ook dat ik dat ook maar ga doen, reden dat ik hem los had getrokken was roest. Suggesties hoe dat fatsoenlijk te behandelen?

Thnx

Als je de foto bekijkt in de eerste post hierboven zie je een kleine verkleuring, daar achter zit de raamsnor vast in de deur volgens mij en iets daar is verroest, toen de raamsnor begon te breken heb ik niet verder getrokken, maar toen viel mij op dat op dezelfde locatie aan de binnenkant van de deur (of eigenlijk op de kop zijn kant van de deur), boven de vergendeling), ook een roestplek zat.

Zie hier:

12773796.jpg

Ik vrees dus dat het doorgeroest is, maar weet het niet zeker.

Terug
Naar boven