• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan ik doorrijden met mijn distributieriem?

Bel opel dealer wolves in rijssen eens op.

Daar was ik 1,5 jaar terug iets meer dan 300 kwijt :thumbup

Succes!

Bel opel dealer wolves in rijssen eens op.

Succes!

Ik zou hem zeker weten laten vervangen.(eigen ervaring jammer genoeg)

Ik dacht het zelf ook te doen net als jou weinig geld en denken ach die kan nog wel ffies mee.

Alleen mijn vec dacht eranders over. :( De totale kosten waren mij iets te veel van het goede ..

Kwam uit op een kleine 1200 euro.. :swear

Sinds dien ben ik er ruim van te voren bij met het vervangen ervan..

Dan maar een maandje geen leuk uitje o.i.d :$

Ik zou hem zo snel mogelijk laten vervangen en 350 euro is altijd nog beter dan 1200 a 1500 euro :O

het is nooit zo dan een dis riem na het aantal opgegeven km's breekt.. er zal gerust wel een veilige marge ingebouwd zijn in die adviezen... maargoed... risico is het wel lol

als het een c20ne of een andere vrijloper was zou k zeggen lekker doorrijden lol maar hiermee haha nee

Ik zou hem zeker weten laten vervangen.(eigen ervaring jammer genoeg)

Ik dacht het zelf ook te doen net als jou weinig geld en denken ach die kan nog wel ffies mee.

Alleen mijn vec dacht eranders over. :( De totale kosten waren mij iets te veel van het goede ..

Kwam uit op een kleine 1200 euro.. :swear

Sinds dien ben ik er ruim van te voren bij met het vervangen ervan..

Dan maar een maandje geen leuk uitje o.i.d :$

Ik zou hem zo snel mogelijk laten vervangen en 350 euro is altijd nog beter dan 1200 a 1500 euro :O

Er is zeker een veiligheidsmarge ingebouwd. Maar door heftig terugschakelen e.d. verkort je de levensduur van je riem wel en wordt je veiligheidsmarge dus kleiner.

Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor doorrijden in die veiligheidsmarge, terwijl je kosten door een gebroken riem binnen de opgegeven levensduur nog wel kunt verhalen op Opel of in ieder geval flinke coulance mag verwachten.

het is nooit zo dan een dis riem na het aantal opgegeven km's breekt.. er zal gerust wel een veilige marge ingebouwd zijn in die adviezen... maargoed... risico is het wel lol

als het een c20ne of een andere vrijloper was zou k zeggen lekker doorrijden lol maar hiermee haha nee

bij mij word ie gewoon om de 60.000 vervangen.. x16xe..

zou er geen km langer mee doorrijden, maar als het waar is wat wim zegt dan zou jij er nu ook al 30.000 overheen moeten zitten?

anyway, gewoon vervangen!

Er is zeker een veiligheidsmarge ingebouwd. Maar door heftig terugschakelen e.d. verkort je de levensduur van je riem wel en wordt je veiligheidsmarge dus kleiner.

Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor doorrijden in die veiligheidsmarge, terwijl je kosten door een gebroken riem binnen de opgegeven levensduur nog wel kunt verhalen op Opel of in ieder geval flinke coulance mag verwachten.

persoonlijk zou ik het ook NU doen

maar als jij ermee door wilt rijden, moet je dat zelf weten.

maar weet gewoon dat de kans steeds groter wordt dat die riem knapt.

en ALS die riem knapt, kun je zowiezo naar een andere kop gaan kijken en grote kans dat je zuigers ook een douw hebben gehad.

bij mij word ie gewoon om de 60.000 vervangen.. x16xe..

zou er geen km langer mee doorrijden, maar als het waar is wat wim zegt dan zou jij er nu ook al 30.000 overheen moeten zitten?

anyway, gewoon vervangen!

@GTS Power wrote:Bel opel dealer wolves in rijssen eens op.

Succes!

Tja Chiel, tis en blijft een gok.

Maar wat Tom zegt, informeer is bij Wolves of andere dealer in de buurt.

Er zouden binnen Opel vaste prijzen moeten zijn, maar in de praktijk is dit niet zo.

Anders zou ik eens een keer op zoek gaan naar een goede onafhankelijke garage.

persoonlijk zou ik het ook NU doen

maar als jij ermee door wilt rijden, moet je dat zelf weten.

maar weet gewoon dat de kans steeds groter wordt dat die riem knapt.

en ALS die riem knapt, kun je zowiezo naar een andere kop gaan kijken en grote kans dat je zuigers ook een douw hebben gehad.

@GTS Power wrote:Bel opel dealer wolves in rijssen eens op.

Succes!

Tja Chiel, tis en blijft een gok.

Maar wat Tom zegt, informeer is bij Wolves of andere dealer in de buurt.

Er zouden binnen Opel vaste prijzen moeten zijn, maar in de praktijk is dit niet zo.

Anders zou ik eens een keer op zoek gaan naar een goede onafhankelijke garage.

Indien je deze kosten toch moet maken, dan doe je het beter nu. ik ga ervan uit dat je niet nog eens 90.000 km met dezelfde wagen gaat blijven rijden, dus uistellen om het interval naar volgende keer toe te verlengen heeft geen zin.

Terug
Naar boven