• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan ik doorrijden met mijn distributieriem?

Indien je deze kosten toch moet maken, dan doe je het beter nu. ik ga ervan uit dat je niet nog eens 90.000 km met dezelfde wagen gaat blijven rijden, dus uistellen om het interval naar volgende keer toe te verlengen heeft geen zin.

tsja ik zou hem toch vervangen.....heb hem bij mijn tigra twintop ook laten vervangen laatst.

was bij de opel dealer trouwens 700,- euro kwijt.

-distributieset

-nieuwe olie

-nieuwe filter

-klein materiaal :wtf

waarom nieuwe olie en filter,nou heb zelf gehoord dat de spanner van de ketting door olie druk op spanning word gehouden.dus dat dit ook verstandiger is erbij.

correct me if i'm wrong :thumbup

maar olie vervangen is nooit slecht ;)

tsja ik zou hem toch vervangen.....heb hem bij mijn tigra twintop ook laten vervangen laatst.

-distributieset

-nieuwe olie

-nieuwe filter

waarom nieuwe olie en filter,nou heb zelf gehoord dat de spanner van de ketting door olie druk op spanning word gehouden.dus dat dit ook verstandiger is erbij.

Ik zou dus niet zoals in de poll staat:

"Je kunt rustig nog even wachten..."

Ja heel rustig ja.

Maar niet doen dus, gewoon de distributieriem vervangen.

Ik zou dus niet zoals in de poll staat:

"Je kunt rustig nog even wachten..."

Ja heel rustig ja.

Maar niet doen dus, gewoon de distributieriem vervangen.

@SigNumberOne wrote:@GTS Power wrote:Bel opel dealer wolves in rijssen eens op.

Daar was ik 1,5 jaar terug iets meer dan 300 kwijt :thumbup

Succes!

Tja Chiel, tis en blijft een gok.

Maar wat Tom zegt, informeer is bij Wolves of andere dealer in de buurt.

Er zouden binnen Opel vaste prijzen moeten zijn, maar in de praktijk is dit niet zo.

Anders zou ik eens een keer op zoek gaan naar een goede onafhankelijke garage.

Ik heb toen 3 opel dealers in de buurt gebeld voor een prijsopgave en er zat 130 euro verschil tussen de goedkoopste en duurste.

Dus de prijzen zijn niet overal hetzelfde!

@SigNumberOne wrote:@GTS Power wrote:Bel opel dealer wolves in rijssen eens op.

Daar was ik 1,5 jaar terug iets meer dan 300 kwijt :thumbup

Succes!

Tja Chiel, tis en blijft een gok.

Maar wat Tom zegt, informeer is bij Wolves of andere dealer in de buurt.

Er zouden binnen Opel vaste prijzen moeten zijn, maar in de praktijk is dit niet zo.

Anders zou ik eens een keer op zoek gaan naar een goede onafhankelijke garage.

Ik heb toen 3 opel dealers in de buurt gebeld voor een prijsopgave en er zat 130 euro verschil tussen de goedkoopste en duurste.

Dus de prijzen zijn niet overal hetzelfde!

Nou, dat lijkt me duidelijk... :afro

Heb net even met Wolves gebeld. € 308,75 voor het vervangen van de distributieriem, exclusief waterpomp. Met waterpomp kom je uit op € 475,00, net zoals Hartgers in Hoogeveen (ook Opel dealer, bij mijn werk in de buurt).

Deze jongen zij dat de monteur bij vervanging van de riem maar moest kijken of vervanging van de pomp nodig was.... :hmmz

Nou, dat lijkt me duidelijk... :afro

Heb net even met Wolves gebeld. € 308,75 voor het vervangen van de distributieriem, exclusief waterpomp. Met waterpomp kom je uit op € 475,00, net zoals Hartgers in Hoogeveen (ook Opel dealer, bij mijn werk in de buurt).

Deze jongen zij dat de monteur bij vervanging van de riem maar moest kijken of vervanging van de pomp nodig was.... :hmmz

@astrastation28 wrote:tsja ik zou hem toch vervangen.....heb hem bij mijn tigra twintop ook laten vervangen laatst.

-distributieset

-nieuwe olie

-nieuwe filter

Whow 700eu? mn astra heeft maar 100 meer gekost :D

@astrastation28 wrote:tsja ik zou hem toch vervangen.....heb hem bij mijn tigra twintop ook laten vervangen laatst.

-distributieset

-nieuwe olie

-nieuwe filter

Whow 700eu? mn astra heeft maar 100 meer gekost :D

mag ik zeggen dat ik het niet zo slim vind om hier een poll/topic voor te openen, denk namelijk dat niemand hier zal zeggen ach je zit over de tijd en km heen blijf lekker rijden en zorg dat je €2000 schade aan de motor krijgt, bijna iedereen zal zeggen dat je hem beter meteen kan vervangen zoals ook aan de poll te zien is. maar een andere vraag waarom zou je in godsnaam zon gok willen nemen, buiten de kosten om want dat weet je als je auto gaat rijden.

Erwin

ik moet er niet aan denken als hij breekt, je gaat dan een duure reperatie tegemoet

en in het ergste geval misschien wel een andere motor, zonde van zo,n mooie auto. :(

mijn mening, meteen laten vervangen.

mag ik zeggen dat ik het niet zo slim vind om hier een poll/topic voor te openen, denk namelijk dat niemand hier zal zeggen ach je zit over de tijd en km heen blijf lekker rijden en zorg dat je €2000 schade aan de motor krijgt, bijna iedereen zal zeggen dat je hem beter meteen kan vervangen zoals ook aan de poll te zien is. maar een andere vraag waarom zou je in godsnaam zon gok willen nemen, buiten de kosten om want dat weet je als je auto gaat rijden.

Erwin

Terug
Naar boven