• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ?

Krukas en drijfstangen van de x20xev zijn meer dan sterk genoeg. Drijfstangen van de z20let zijn bij de eerste modellen gewoon gelijk.

denk dat je moet beginnen met 0.4 bar ik reed met 0.6 bar op een xer en nog wat andere aanpassingen was goed voor 315 pk. Gebruikte hiervoor de turbo van een let. zonder de electrische boostcontroller, maar met een meganische. Bij mij is er 1 drijfstang inderdaad gebroken (maar dit kwam doordat ik de drijfstanglagers had vervangen en niet de bouten van de drijfstangen, maar deze had behouden waardoor dus 1 bout is gebroken)

Verder nooit problemen gehad ben wel begonnen op 0.4 bar en een ecu remap en liep toen al als een tiet. Kun je wel rond en nabij de 200 pk komen met een turbo en group a pijpje en remap injectoren van een let of leh.

misschien een spaghettispruitstuk van ebay kopen en dat omlassen naar turbo spruitstuk

als de drijfstangen indd het zelfde zijn als een let zou ik me daar niet druk om maken

op sites als opelinfos.de en opeloem.com kun je onderdelen uit verschillende blokken vergelijken

Een mv6 3.0 op een 2.0 bak??

En het omhangen van het blok is best wel een tegenvaller vanuit je rolstoel.

Maar het is inderdaad +- 70 pk winst op een goedkope manier zonder een blok op te fokken :thumb

De trubos van de Let LEH LER LEL passen allemaal plug en play. Je moet enkel een gat boren voor de olieretour. Olieaanvoer is al aanwezig op je blok.

Lage druk zonder zuigers te vervangen klopt wil je op hogere druk rijden moet je je zuigers aanpassen.

Drijfstangen is niet noodzakelijk. Maar de meesten raden het wel aan. Vraag me regelmatig af waarom omdat deze namlijk iedentiek zijn aan die van de eerste let motoren.

Wat is je extra vermogen dan? Zit standaard op 137pk.

Moet je ook nog een chip laten aanpassen lijkt mij?

Greetz Emiel

Drijfstangen van een xev/xer zijn zoiezo anders als van een let oid

Zijn zwakker en vinden de std 160pk van een xer soms al teveel

Oftewel een x20xet bouwen is vrijwel onmogelijk met std internals

205 pk, inclusief 2 jaar garantie:

http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Light-Edition/Opel/Omega-B:::7_64_3560_309_4315_5130.html

245 pk, inclusief 2 jaar garantie:

http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Maxi-Edition/Opel/Omega-B:::7_64_3560_308_307_5129.html

Details staan erbij, dus is met standaard internals..

En gelijk een RVS sportuitlaat van uitlaatspruitstuk, via race katalysator tot en met achterdemper

Heb het zelf met een Z22SE laten doen bij dit bedrijf, is toppertje ;)

Gr,

The Duke

lol

kijk naar die bedragen

daar koop je n complete C/Z20let voor, en als je n handige beunhaas bent hang je m er zelf in

een z22se is n totaal andere motor en die hebben standaard een lagere compressie ( in sommige landen zelfs std met compressor geleverd )

Terug
Naar boven