• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kanweg

netjes

mooie site ook maar kleine opmerking ;) ... misschien moet je de text in Zwart of donker blauw doen ... dan ist wat makkelijker te lezen

Zozo Wim, je bent veel poster in het How-to gedeelte ! :thumbup

Vooral met electronica..:D

Trouwens, nette schemaatjes.. Alleen voor mij zijn ze nog steeds aba cadabra hokus spokus & hub hub barba truck.. Ben een behoorlijke leek in electra helaas..;)

Hej Wim, Dit is echt te gek!! Ik ben al tijden op zoek naar zo'n daytimerunninglight-relais.... heb zelfs bij 'n Opeldealer in Zweden gevraagd hoeveel ze kostte, omdat ze daar veel gebruikt worden, maar Opel heeft gewoon een vaste prijs voor heel de wereld, dus kosten ze net zo veel als hier ( 50 euro!! )

Maareh....... die 4 relais die je gebruikt hebt, wat voor soort zijn dat???

Ik wil hem graag maken , maar vind dit nergens in je beschrijving.

Peter

ps. waar gebruik je die OB's voor ( laatste pic ) :wtf

Oke als jullie dan toch alles hier uitleggen.

Kunnen jullie dan ook uitleggen hierzo hooe of dat je:

-Voorwiellagers vervangt

-Sensoren vervangt

Veel dingen kunnen we en doen we zelf maar altijd handig om te weten hoe of dat dit soort zaken zitten.

origineel gepost door Shadowmaniacs

Oke als jullie dan toch alles hier uitleggen.

Kunnen jullie dan ook uitleggen hierzo hooe of dat je:

-Voorwiellagers vervangt

-Sensoren vervangt

Veel dingen kunnen we en doen we zelf maar altijd handig om te weten hoe of dat dit soort zaken zitten.

Moet er wel net iemand zijn die daar aan toe is. Anders kan je geen knappe How to... maken met foto's!!

Peter

ja, vraag ik me ook af:hmmz

iedergeval ze gas klep op de foto zit wel veel zooi op, i.d. tijd voor schoonmaak:vertag

ff terugkomend op het hemeltje.... bij ons is het bij het achterram iets los. Hoe kan ik dit het beste weer vast krijgen? Beetje lijm ertussen en het hemeltje aandrukken? of moet het op een andere manier vast?

Grt. René

De hemel zit alleen maar vast dmv klikmechanisme en tussen rubbers.

Dus kijk ff of je dat zo kan oplossen. en als het niet lukt , maak er ff een fotootje van. dat is makkelijker!!

Peter

als het dakhemeltje fout gaat mensen :cool: ik heb er nog een liggen

ik verkoop namelijk me complete auto in onderdelen en ik heb hem helemaal van voor tot achter zelf gestript dus ik weet weet ook hoe alles in mekaar zit ,,, vragen ? ik hoor het wel

probeer nooit je dashbord eruit te halen ik pleegde bijna zelfmoord:kewlpics

dit kan ook bij de Sedan modellen en andere types opel.

alleen zal de plaats van het lampje in de fittingen verschillen.

Willem

origineel gepost door redmanta

mooi man, maar nu de vraag waar haal je stroom vandaan, achter de lichtschakelaar??

Gewoon van boven je hemel, bij je lampje!

Peter

Terug
Naar boven