• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kastje voor stoelverwarming ??( aansluiten en het werkt ?)

Daarnaast: alles is lekker origineel, zonder dat er in geknipt is en met de juiste draad diktes :thumb

Wat zal jij toch strax een paar warme billen hebben :jerry

haha zeker te weten..!!

hoop dat het goed gaat werken

en niet al te veel werk meer is

ik was niet verder gegaan als ik de draden er niet in had liggen

maar heb eindelijk de mzzel :thumb

Je kan er heel makkelijk achterkomen , sluit een voltmeter aan op de draden en schakel de stoelverwarming in , als je dan spanning meet heb je de juiste draden, zoniet dan zoeken welke wel op de schakelaar reageren.

wel even een zekering plaatsen he.

en NIET de gele kabel aansluiten als je nu geen airbags heb in je stoelen.

ook niet als je straks stoelen heb waar wel airbags in zitten.

de kabel ligt er wel, alleen is de sensor niet geschikt, dus krijg je een storing.

@robert_corsa wrote:wel even een zekering plaatsen he.

en NIET de gele kabel aansluiten als je nu geen airbags heb in je stoelen.

ook niet als je straks stoelen heb waar wel airbags in zitten.

de kabel ligt er wel, alleen is de sensor niet geschikt, dus krijg je een storing.

heb je toevallig een foto van waar de zekering in moet ??

gewoon in de zekeringkastje ??

kun je de airbag wel werkend krijgen dan ?

airbag is werkend te maken, sensor vervangen, en kabels trekken.

verder weet ik het niet, zo is het mij verteld

zekering moet idd in het zekeringkastje, 30amp volgens mij.

kun je vinden in het boekje

@robert_corsa wrote:airbag is werkend te maken, sensor vervangen, en kabels trekken.

verder weet ik het niet, zo is het mij verteld

zekering moet idd in het zekeringkastje, 30amp volgens mij.

kun je vinden in het boekje

ok

dus beter een setje stoelen kopen zonder airbag ??

vind zelf de airbag ook niet al te mooi

en kan een compleet setje overkopen voor 450 euro

alleen wand is beetje lelijk ( valt nog mee vond ik )

helaas heeft deze jonge geen boekje erbij haha

ooit ergens neer gelegd en nooit meer weer kunnen vinden king:

Stekker met bezetting voor de stoelverwarming:

DSC08055.jpg

Zekering staat idd in het boekje is een zekering die je deelt met andere functies. In de Vectra is het 20A.

Heb je airbag stekkers uit je stoel komen? Of is die stekker van de voorbereiding van je kabelboom?

moet maar eens goed zoeken welke zekering waar in moet :shock:

mijn airbag stekkers komen vanuit mijn kabelboom

uiteindelijk zou de stekker ook in de stoel uitkomen ( of hopen op een setje zonder airbag maar met stoleverwarming )

word doe zoeken en zoeken en zoeken naar een mooi en goed setje

hopel kan iemand mij nog een foto sturen van de zekering ??

Voor verwarmde voorstoelen moet er een 20 Ampere zekering(Die is geel) aanwezig zijn op NR36 (Dit nummer is ook voor de sigarenaansteker dus als het goed is al aanwezig) en een grote 30A (Donkergroen)zekering op plek 2 (Als het goed is ook al aanwezig)

kapje met 3 gaten nieuw besteld in duitsland

602588_525681477461848_1326940290_n.jpg

28045_525681564128506_210594874_n.jpg

311265_525681654128497_477425517_n.jpg

558800_525681257461870_971227775_n.jpg

kleur geel van de schakelaar word vervangen door groen king:

wachten op de postbode duurt lang ;)

Ik heb hier ook nog een vraagje op, ik heb net 2 recarotjes gekocht, ZONDER airbags en gordelspanners... De airbag stekker knip ik gewoon af en doe ik een weerstand tussen, maar kan ik dat met die stekker van de gordel weerstand ook doen? Of moet ik deze met elkaar verbinden? HEb namelijk geen zin om de hele tijd tegen dat lampje aan te kijken :)

Ik heb toen ook 2 oude stoelen ervoor gebruikt en de rails en ook de gordelspanners mee overgezet.

Dan kan je ze weer gewoon aansluiten aan de huidige stekker.

En als je op de sloop bent kijk dan meteen of er astra's bijstaan waar wel de airbagstekkers onder de stoelen zitten.

Want je hebt ook astra's die wel zijn voorbereid maar geen stoelairbags erin hebben zitten.

Ik zag dit vanmiddag bij die van mij wel de stekkeraansluiting maar geen stoelairbag

@Blue-Dragon wrote:Ik heb toen ook 2 oude stoelen ervoor gebruikt en de rails en ook de gordelspanners mee overgezet.

En als je op de sloop bent kijk dan meteen of er astra's bijstaan waar wel de airbagstekkers onder de stoelen zitten.

Want je hebt ook astra's die wel zijn voorbereid maar geen stoelairbags erin hebben zitten.

Ik zag dit vanmiddag bij die van mij wel de stekkeraansluiting maar geen stoelairbag

Maar het zijn stoelen die uit een manta B komen volgens mij, aangezien daar dezelfde recaros in gezeten hebben. Alleen die gordelspanner kan daar niet oppassen, aangezien die daar niet voor ontworpen is, kan ik die sensor niet gewoon voor de gek houden??

@darknight2003 wrote:@Blue-Dragon wrote:Ik heb toen ook 2 oude stoelen ervoor gebruikt en de rails en ook de gordelspanners mee overgezet.

Maar het zijn stoelen die uit een manta B komen volgens mij, aangezien daar dezelfde recaros in gezeten hebben. Alleen die gordelspanner kan daar niet oppassen, aangezien die daar niet voor ontworpen is, kan ik die sensor niet gewoon voor de gek houden??

ja je kunt het vast voor de gekhouden met bepaalde weerstandjes ( alleen weet ik hier verder niks vanaf )

alleen mijn mening knip gewoon niks af!

waar ik de leren setje vandaan haalde die gek had zijn hele draadboom onder de stoelen doorgeknipt ( waarom omdat hij stekker niet los kreeg )

het is gewoon jammer voor de volgende eigenaar of voor jezelf

De gordelspanner zit vast aan de gordelsluiter deze kan je niet splitsen.

Je zult hierop toch wat moeten verzinnen , je kan toch een steuntje ofzo ervoor gaan maken .

Terug
Naar boven