• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Keerring oliepomp

Ik wil mijn keerring vervangen van de krukas aan de oliepomp zijde.

Maar ik heb nog een oud type krukas (dun) en de keerring bij de opeldealer is niet goed , nl de afmetingen zijn 50-38-8mm

Ik heb de krukas gemeten en die heeft een dikte van 27mm

Dus zou ik 50-27-8 moeten hebben .

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar ik de keerring kan halen ?

Mvg dennis

't is maar hoe je het bekijkt, ik vind het juist wel netjes als je niet in je carterpan hoeft te boren, want dat betekent ook dat je de gaten in je pakking groter moet gaan maken... (met alle kans op lekkerij)

Heb zelf trouwens netjes draadbussen in mijn oliepomp geperst voor M6, maar da's dus niet persé nodig....

't is maar hoe je het bekijkt, ik vind het juist wel netjes als je niet in je carterpan hoeft te boren, want dat betekent ook dat je de gaten in je pakking groter moet gaan maken... (met alle kans op lekkerij)

Heb zelf trouwens netjes draadbussen in mijn oliepomp geperst voor M6, maar da's dus niet persé nodig....

Is zo te horen een XEV keerring die jij nodig hebt...

Bij mijn krukas (lichte versie van de eerste XE blokken) zat er een bus om de krukas die de juiste buitenmaat had. Zo kan je altijd als die slijt hem vervangen zonder dat je aan de krukas hoeft te kloten...

Is zo te horen een XEV keerring die jij nodig hebt...

Bij mijn krukas (lichte versie van de eerste XE blokken) zat er een bus om de krukas die de juiste buitenmaat had. Zo kan je altijd als die slijt hem vervangen zonder dat je aan de krukas hoeft te kloten...

hmm ik heb ook een oud type lichte krukas.

de oliepomp is kapotgelopen en heb deze vervangen.

nu denk ik dat als er een busje zou zitten dat ik deze met de pomp heb weggegooid .

dus moet ik zon busje gaan zoeken denk ik...

hmm ik heb ook een oud type lichte krukas.

de oliepomp is kapotgelopen en heb deze vervangen.

nu denk ik dat als er een busje zou zitten dat ik deze met de pomp heb weggegooid .

dus moet ik zon busje gaan zoeken denk ik...

Ik had een XEV oliepomp gekocht en moest de keerring ervan vervangen omdat het gat juist te klein was.

Lijkt me nog best lastig om aan die bus te komen, anders misschien eentje laten draaien ergens. Hier in Hilversum laat ik dat soort dingen wel eens doen bij een bedrijfje dat pompen reviseert. Die vent doet echt alles voor je....

Ik had een XEV oliepomp gekocht en moest de keerring ervan vervangen omdat het gat juist te klein was.

Lijkt me nog best lastig om aan die bus te komen, anders misschien eentje laten draaien ergens. Hier in Hilversum laat ik dat soort dingen wel eens doen bij een bedrijfje dat pompen reviseert. Die vent doet echt alles voor je....

Oke en weet je toevallig de lengte?

Misschien een stomme vraag maar hoe kan het dan afsluiten als er geen afsluiting tussen zit?

Oke en weet je toevallig de lengte?

Misschien een stomme vraag maar hoe kan het dan afsluiten als er geen afsluiting tussen zit?

@st3nnis wrote:Oke en weet je toevallig de lengte?

Nee, lengte weet ik zo niet, sorry...

Ik heb me precies dat zelfde afgevraagd, maar schijnbaar gaat dat goed... mijne lekt in elk geval niet...

@st3nnis wrote:Oke en weet je toevallig de lengte?

Nee, lengte weet ik zo niet, sorry...

Ik heb me precies dat zelfde afgevraagd, maar schijnbaar gaat dat goed... mijne lekt in elk geval niet...

Kan er weinig over vinden ook...

Alleen een plaatje...

pc220160xw2.jpg

5c1b3ai.jpg

Terug
Naar boven