• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Keerring oliepomp

Poehhh ja...ik had ook een bus op mn oude oliepomp.

Die moest je overzetten. Hij dicht hem gewoon af op de keerring en verder niet...

Dat ding zet je namelijk met de krukasbout vast op de krukas. Gebeurt verder niets mee.

Je kan volgens mij ook niet een universele keerring halen die hem wel afsluit want waar die ring normaal gesproken zit is toch niet perfect rond?

Je moet op je carterpan ook 2 gaten uitboren he...

Xevpomp heeft m8 boutgaatjes op dat punt.

Poehhh ja...ik had ook een bus op mn oude oliepomp.

Die moest je overzetten. Hij dicht hem gewoon af op de keerring en verder niet...

Dat ding zet je namelijk met de krukasbout vast op de krukas. Gebeurt verder niets mee.

Je kan volgens mij ook niet een universele keerring halen die hem wel afsluit want waar die ring normaal gesproken zit is toch niet perfect rond?

nee er is geen keerring in die maat te krijgen

27-50-8 zou ik moeten hebben en het is allemaal 26 of 28 mm inwendig.

Maar hopelijk kan otdh mij helpen.

gr Dennis

nee er is geen keerring in die maat te krijgen

27-50-8 zou ik moeten hebben en het is allemaal 26 of 28 mm inwendig.

Maar hopelijk kan otdh mij helpen.

gr Dennis

ah das balen.

Maar je hebt iig weer wat geleerd :P nooit je oude spul weg gooien voordat je het nieuwe werkend hebt :jerry

ah das balen.

Maar je hebt iig weer wat geleerd :P nooit je oude spul weg gooien voordat je het nieuwe werkend hebt :jerry

@Fearless wrote:

Nee, hoeft niet, je kan gewoon langere M6 door en door monteren met een moertje er achter....

@Fearless wrote:

Nee, hoeft niet, je kan gewoon langere M6 door en door monteren met een moertje er achter....

Als iemand nou voor de volledigheid van dit onderwerpje even de dikte van die bus kan meten dan is dat ook duidelijk, mocht er in de toekomst ooit eentje op maat gemaakt moeten worden....

Als iemand nou voor de volledigheid van dit onderwerpje even de dikte van die bus kan meten dan is dat ook duidelijk, mocht er in de toekomst ooit eentje op maat gemaakt moeten worden....

ik ga zo naar mn beunhok, meet m ff op, en neem er zoiezo 1 mee naar huis...

heb dr nog wel meer ook volgensmij

ik ga zo naar mn beunhok, meet m ff op, en neem er zoiezo 1 mee naar huis...

heb dr nog wel meer ook volgensmij

@Vinci wrote:@Fearless wrote:

Dat is idd ook een oplossing, al vond ik mijn oplossing een stukje netter :angel

@Vinci wrote:@Fearless wrote:

Dat is idd ook een oplossing, al vond ik mijn oplossing een stukje netter :angel

Klopt, er is ook eigenlijk maar een type keerring. Alleen de XEV heeft een kleiner gat in het midden. Maar voor zover ik weet is C20LET en Z20LET en C20XE identiek.

Ik denk dat ze voor die bus misschien wel op een andere exploded view moeten kijken, die van de krukas en niet van de oliepomp assemblage....

Klopt, er is ook eigenlijk maar een type keerring. Alleen de XEV heeft een kleiner gat in het midden. Maar voor zover ik weet is C20LET en Z20LET en C20XE identiek.

Ik denk dat ze voor die bus misschien wel op een andere exploded view moeten kijken, die van de krukas en niet van de oliepomp assemblage....

@ st3nnis: Op die foto die is geplaats, zie je die bus in de keerring zitten.

En die bus is trouwens gewoon bij de dealer te bestellen, onderdeelnummer 614780.

Die bus maakt als het ware je krukas dikker zodat de keerring wel past. Je krukas gaat dus met deze bus van 27 naar 38mm en daar gaat zoals ook op de foto is te zien, je keerring weer omheen.

Heb hem namelijk zelf ook al eens vv omdat

1 of andere beunhaas die keerring als eens vv had, maar dit alleen met een parkertje had gedaan en daardoor de bus beschadigt had. Nieuwe bus en weer een nieuwe keerring en toen was het spul dicht.

succes

Terug
Naar boven