• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

keerring shakelbak

Gisteren heb ik meegedaan aan een oldtimer rit in voorthuizen. Dit was tevens het eerste ritje dat de manta weer gereden heeft. Er was alleen 1 probleem, de keerring van de versnellingsbak lag eruit. Maar daar kun je opzich gewoon mee rijden. Nu konden wij alleen halverwege de rit niet meer schakelen en hebben de rit in de 3e versnelling uit gereden. Nu ga ik vanavond kijken of het misschien komt doordat de kopplingskabel misschien niet strak genoeg heeft gestaan. maar nu moet alsnog de keerring vervangen worden. Moet hiervoor de versnellingsbak gedemonteerd worden of zou je er vanaf de aandrijfas bij kunnen?

Alvast bedankt.

aandrijfas er ff af, en vervangen maar.

schroefjes in de oude draaien,

vervolgens met tang daaraan trekken,

wat wrikken,

LOS!

met monteren geen schroevjes gebruiken he :D

haha nee met monteren niet idd.

Maar zoals ik had uitgelegd, maakt het niet uit dat ik met een lekke keerring ben gaan rijden? Want hij lekte natuurlijk wel aardig maar dit heeft lijkt mij niks te maken met het schakel probleem?

verwacht dat je nu alle olie gewoon kwijt bent....

t kan schadelijk zijn, maar hoeft niet altijd..

met wat geluk is het bijvullen.. keering vernieuwen... en gaan :D

Als die keerring d'r uit is zou ik zowiezo niet meer rijden.

Ik ben eens het afsluitplaatje verloren uit de cardan waar die uit de

bak gaat. Olie weg en veel lawaai uit de bak.

Wagen gedépaneerd naar huis.

Maar na olie opgieten en cardan te repareren zonder problemen

nog jaren gereden.

Voordat ik een nieuwe keerring erin doet, wil ik hem eerst goed hebben schakelen.

Ik heb de koppeling even goed afgesteld. Hij doet het wel beter maar hij schuift in zun 2 de tandwielen niet goed in elkaar. en in zun 1 schiet hij er soms uit..

Is er een afstel mogelijkheid?

Alvast bedanktking:king:

origineel gepost door opelclanermelo

ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile

nou kosten die krengen bij jou dan ???

mot er nog 2 hebben :D

Zo ik heb een andere schakel bak geregeld via via. Alleen zag later dat het een andere bak was. Er staat R25 op. met deze code:90342346199.

Degene bij wie ik hem kon ophalen vertelde mij dat deze pas was te maken voor mijn blok. Weet iemand daar meer vanaf?

Groeten!

als je nu een manta 5 bak hebt (240 getrag), past die van een omega wel op je blok, maar de pook moet je dan ombouwen, en een tussenas maken, incl een schuifstuk, dus een andere 240 kopen is handiger.

en als je eerst zorgt der er weer olie in de oude zit incl een nieuwe keering, kan je eerst kijken of je probleem verholpen is, want zoals al verteld hierboven, zonder olie kan je een bak kosten, maar hoeft niet, keering kost niet de hoofdprijs en olie ook niet, en is binnen een dagdeel wel te regelen, zelfs voor jouw wel denk ik.

en als de bak wel stuk is, kan je alsnog een goed passende bak regelen

origineel gepost door Ghanz

3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer

origineel gepost door 2000

origineel gepost door Ghanz

3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer

ja dat weet ik. maar die van de gemiddelde keerringleverancier was bij mij eens de verkeerde...

of niet juist passend. dus die niet weer :D

Terug
Naar boven