• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kelk geplaats....

wellez

Post weleens wat
ik heb de kelk geplaats

alles verloopt goed

dag 2 , op de autostrade gaat lampje branden , dat motortje (kraantje)

volgens kameraden omdat ik nu hogere toeren maak is dat door het chip achter de 1 uitlaatpot.

en zou ik naar de garage moeten .

Jammer van die 'kelk', volgens mij kun je beter een echte sportuitlaat plaatsen dan een sierstukje....

En hogere toeren en je lambdasonde (die bedoel je denk ik), nee, volgens mij kun je inderdaad beter je foutcodes laten uitlezen en dan die hier eens posten.

Jammer van die 'kelk', volgens mij kun je beter een echte sportuitlaat plaatsen dan een sierstukje....

En hogere toeren en je lambdasonde (die bedoel je denk ik), nee, volgens mij kun je inderdaad beter je foutcodes laten uitlezen en dan die hier eens posten.

Ow, laatst vroeg hij namelijk waardoor hij een zwaarder uitlaatgeluid zou krijgen, een 'kelk' of een een sportuitlaat. En die sportuitlaat was teveel werk en te duur. Een open luchtfilter draagt niks bij aan het uitlaatgeluid, maar aan het inlaatgeluid.

@ topicstarter: Probeer even uit te leggen aan ons Nederlanders wat je bedoelt

Ow, laatst vroeg hij namelijk waardoor hij een zwaarder uitlaatgeluid zou krijgen, een 'kelk' of een een sportuitlaat. En die sportuitlaat was teveel werk en te duur. Een open luchtfilter draagt niks bij aan het uitlaatgeluid, maar aan het inlaatgeluid.

@ topicstarter: Probeer even uit te leggen aan ons Nederlanders wat je bedoelt

Humz, als een sportuitlaat plaatsen al te veel werk is

en hij wil toch een zwaarder geluid?

Ik heb de oplossing!

Pak een grote hamer cq vuistje, en begin als een gek op je kat te rammen tot er een gat in zit whahahahaha :jerry

Bij het lezen van "kelk" denk ik aan throttle bodies :D

Humz, als een sportuitlaat plaatsen al te veel werk is

en hij wil toch een zwaarder geluid?

Ik heb de oplossing!

Pak een grote hamer cq vuistje, en begin als een gek op je kat te rammen tot er een gat in zit whahahahaha :jerry

Bij het lezen van "kelk" denk ik aan throttle bodies :D

@wellez wrote:ik heb op de autostrade gaat lampje branden , dat motortje (kraantje)

volgens kameraden omdat ik nu hogere toeren maak is dat door het chip achter de 1 uitlaatpot.

Hogere toeren is onzin, of je hem nu met andere luchtfilter of einddemper rijdt (ff geen idee wat je met kelk bedoelt, omdat je dit woordt in verschillende andere topics van je voor verschillende dingen gebruikt.

Waarschijnlijk heb je gewoon een stekker of kabel niet goed terug geplaatst, tenminste als je alleen een open luchtfilter heb gemonteerd.

En dan het lampje:

Is die oranje of rood?

Foto-M8VECT4W.jpg

Op deze foto die van rechts boven (oliedruk) of links onderin (motormanagement)?

@wellez wrote:ik heb op de autostrade gaat lampje branden , dat motortje (kraantje)

Hogere toeren is onzin, of je hem nu met andere luchtfilter of einddemper rijdt (ff geen idee wat je met kelk bedoelt, omdat je dit woordt in verschillende andere topics van je voor verschillende dingen gebruikt.

Waarschijnlijk heb je gewoon een stekker of kabel niet goed terug geplaatst, tenminste als je alleen een open luchtfilter heb gemonteerd.

En dan het lampje:

Is die oranje of rood?

Foto-M8VECT4W.jpg

Op deze foto die van rechts boven (oliedruk) of links onderin (motormanagement)?

ik bedoel met het woord kelk , een luchtfilter

deze geeft idd een iets dofer(zwaarder inlaatgeluid )

en nu dat lampje is oranje het linksondere motormanagment.

nu aleen vandaag ging het terug branden.

ik rij nu echt door kelk hogere toeren met zelf besef.

en soms hapert hij met het vertrekken of geschakeld. dan hapt hij even lucht precies en dan gaat hij vlot vooruit.. (gekomen door klek plaatsing)

Terug
Naar boven