• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kelk geplaats....

ik bedoel met het woord kelk , een luchtfilter

deze geeft idd een iets dofer(zwaarder inlaatgeluid )

en nu dat lampje is oranje het linksondere motormanagment.

nu aleen vandaag ging het terug branden.

ik rij nu echt door kelk hogere toeren met zelf besef.

en soms hapert hij met het vertrekken of geschakeld. dan hapt hij even lucht precies en dan gaat hij vlot vooruit.. (gekomen door klek plaatsing)

Die motor is zoveel zuurstof niet gewend, daardoor gaat ie nu slecht lopen.

Een openluchtfilter is troep van de bovenste plank en je zult niet de eerste zijn die problemen krijgt met zn motor door zon kelk.

Weg met dat ding en je originele filter er terug op.

Die motor is zoveel zuurstof niet gewend, daardoor gaat ie nu slecht lopen.

Een openluchtfilter is troep van de bovenste plank en je zult niet de eerste zijn die problemen krijgt met zn motor door zon kelk.

Weg met dat ding en je originele filter er terug op.

:thumb

Wilde net het zelfde plaatsen, Fearless was me voor

je hebt nu grotere kans dat je koppakking het begeeft

zat gezien in mn omgeving

:thumb

Wilde net het zelfde plaatsen, Fearless was me voor

je hebt nu grotere kans dat je koppakking het begeeft

zat gezien in mn omgeving

ok jammer :S kan ik dan mischien gewoon zo een sport filter plaatsen in dat orginele bakje :D? of ook geen effect:D

alvast bedankt

ok jammer :S kan ik dan mischien gewoon zo een sport filter plaatsen in dat orginele bakje :D? of ook geen effect:D

alvast bedankt

Mijn blok is een stuk rustiger gaan lopen (X18XE1 op LPG) door het plaatsen van een open luchtfilter.

Maar ja, als je motormanagementlampje gaat branden na het plaatsen van een openluchtfilter, dan lijkt het me inderdaad logischer dat je 'm er weer afhaalt. Ik denk dat je inderdaad teveel zuurstof in de cilinders voert, die niet volledig verbrand (te weinig brandstof voor zoveel zuurstof) en dat je lamdasonde die zuurstof meet en daardoor foutmelding geeft.

Mijn blok is een stuk rustiger gaan lopen (X18XE1 op LPG) door het plaatsen van een open luchtfilter.

Maar ja, als je motormanagementlampje gaat branden na het plaatsen van een openluchtfilter, dan lijkt het me inderdaad logischer dat je 'm er weer afhaalt. Ik denk dat je inderdaad teveel zuurstof in de cilinders voert, die niet volledig verbrand (te weinig brandstof voor zoveel zuurstof) en dat je lamdasonde die zuurstof meet en daardoor foutmelding geeft.

kan je ook niets tussen kelk en de aansluitleiding plaatsen een mol of zo iets of hoe noemen ze dat?

kan je ook niets tussen kelk en de aansluitleiding plaatsen een mol of zo iets of hoe noemen ze dat?

Heb je alles wel weer goed terug geplaatst / gemonteerd nadat je de openluchtfilter gemonteerd hebt?

Het lijkt er op dat je een stekker bent vergeten aan te sluiten van de luchtmassameter of die andere sensor daar ook wel zit (excuus ben ff de naam kwijt) tussen lichtfilter en gasklep. :hmmz

En van een openluchtfilter kan je echt je motor niet slopen....

Dat doe je alleen door je motor te mishandelen (koud gelijk trappen en met te weinig olierijden en zo)!

Maar goed als alles goed zit aangesloten dan kan je je accu ongeveer een 15 tot 20 minuten losgooien (reset van je motormanagement). Daarna ff stuk gaan rijden (stad, b-weg, snelweg) en kijken wat het doet.

En post voor de grap is welk merk filter je geplaatst hebt?

Heb je alles wel weer goed terug geplaatst / gemonteerd nadat je de openluchtfilter gemonteerd hebt?

Het lijkt er op dat je een stekker bent vergeten aan te sluiten van de luchtmassameter of die andere sensor daar ook wel zit (excuus ben ff de naam kwijt) tussen lichtfilter en gasklep. :hmmz

En van een openluchtfilter kan je echt je motor niet slopen....

Dat doe je alleen door je motor te mishandelen (koud gelijk trappen en met te weinig olierijden en zo)!

Maar goed als alles goed zit aangesloten dan kan je je accu ongeveer een 15 tot 20 minuten losgooien (reset van je motormanagement). Daarna ff stuk gaan rijden (stad, b-weg, snelweg) en kijken wat het doet.

En post voor de grap is welk merk filter je geplaatst hebt?

Oke.. Ik heb dus ook een check engine lampje na het plaatsen van een open lucht filter...

Is het niet zo dat de ecu zichzelf hersteld als er meer lucht je inlaat ingaat dan eerst?

En idd vraag ik me ook zeer af of dit een motor kan slopen.. Of het zou zo moeten zijn dat het mengsel beduidend armer word door de teveel aan koude licht die er in komt? Lijkt me sterk..

Overigens heb ik niets met de luchtmassameter gedaan want heb de filter gewoon op de originele buis gehouden.

Oke.. Ik heb dus ook een check engine lampje na het plaatsen van een open lucht filter...

Is het niet zo dat de ecu zichzelf hersteld als er meer lucht je inlaat ingaat dan eerst?

En idd vraag ik me ook zeer af of dit een motor kan slopen.. Of het zou zo moeten zijn dat het mengsel beduidend armer word door de teveel aan koude licht die er in komt? Lijkt me sterk..

Overigens heb ik niets met de luchtmassameter gedaan want heb de filter gewoon op de originele buis gehouden.

net zoals rico w vertelt corsa_ gsi

mijn luchtfilter (kelk) is van dynamik (autostyle)

de dkas120 http://www.autostyle.nl/catalogsearch/result/?q=DK+AS120

het voorste gedeelte is toe oudere foto.. dus zijgt alleen rondom aan.

mooi geluidje

maar ik heb dan foutmelding als halfuur aan stukje ong heb gereden en bv op 120 km... (neemt hy veel wind)

en als bv terug moet vertrekken en ik stamp plat(als hy warm staat) dus hy 1 a 2 seconde niets en dan vliegt em der vn door :S te veel lucht volgens mij

maar wat is daar aan te doen

heb nu wel de gewone luchtfilter al steken maar vind het jammer

Terug
Naar boven