• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kent iemand deze Monza?

Ze is binnen hoor. Heerlijk terug gereden en het rijdt vele malen beter dan de Corsa!! Er zitten inderdaad wel slappe veren onder, maar echt erg ga ik dat niet vinden denk ik.

Foto:

ztyme.jpg

:)

Als je zo,n wat in toeren houd wel...Maar het is niks in vergelijking tot een Holden 5.0 V8 hahahah,die 24V hebben niet veel koppel onderin...

Max 270nm bij hoog toeren.

Maar het is een echte vooruitgang op de 30E,en vele male sneller en zuiniger.

Man man man Ron want ben jij een kinderlijke patat,met dat eeuwige gezeur over de status en bla bla bla,kijk eens naar je eigen A2 Monza das toch een bij een geraapt ding:

Velgen kleur motor uitlaat veren die vreemde dingen in de kap gelast.....

Zo,n Holden V8 is net zo vreemd voor een Monza als een 24V in die Holden zat namelijk ook standaard een 2.6 Dual-Ram voor de nieuw zeelandse markt,als Opel ooit een V8 had willen inbouwen hadden ze ook de Holden genomen.

En wat intereseert het me of jij interesse hebt,ga maar mooie verhalen schrijven met leuke woorden over hoe geweldig een Monza wel niet is daar ben je goed in.....

Ja en als jij een beetje dit gehele topic doorleest kom je tot de conclusie dat het hier gaat om welke Monza aan te schaffen...........

En dat de vraag of een 24V een beetje loopt laterna is gekomen,net als mijn conclusie dat een V8 stukke beter loopt......

Ik zal morgen even kijken. Ik heb er nog wel een paar, maar die zijn als je het mij vraagt overbelicht en niet echt mooi. Bij deze foto heb ik ook een beetje lopen spelen met de kleuren, schaduwen en dingen die je veranderen. Echt gekend ben ik nog niet met fotosoepen en dit was dus ook de eerste keer dat ik het deed om toch iets te kunnen plaatsen..

Ik heb al een paar punten die ik graag wil veranderen.

Namelijk:

binnenspiegel klapt omhoog bij het wegrijden

groot licht schijnt links de berm in

dopjes op de velgen(ooit misschien andere velgen, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit)

Misschien trekhaak(soms verrekte handig)

Zijn er voor de Monza ook van die jaloezieën net als voor de kadett coupetjes op de achterruit?

schokbrekers

Eigenlijk vind ik dat weeïge rijden heerlijk. Maar ik reed vandaag gewoon rustig met 100op de teller richting Tiel en dan heb je even na een bruggetje voor een spoor op de rechter baan een hobbel. Volgens mij ging hij toen echt door zijn veren heen en dat kan niet goed zijn.

Ik vergeet een goede stereo.

Speaker die passen suggesties? Ik ga géén gaten maken in de hoedenplank of deurpanelen!!! Denk gewoon op de plaatsen van de std speakers en als ondersteuning voor de bass een kleine sub,

Als je andere dopjes (naafkapjes heten ze officieel) voor je velgen wilt hebben (want nu heb je ze van BMW), kun je die gewoon bij BBS bestellen. Velgen zou ik zo laten, want de honingraatvelgen zijn de mooiste velgen die je voor een youngtimer kunt hebben (maar dat is persoonlijk).

Voor de Monza zijn er bij mijn weten geen achterruit jaloezien (zoals bij de Manta, enz). Staat ook niet, denk ik. Een soort "verkeerde" manier van optische tuning (al was het wel van die tijd).

Grootlicht zal niet meer dan een kwestie van afstellen zijn.

Dat de binnenspiegel omhoog klapt is voor mij een vreemd fenomeen. Hooguit dat de spiegel door trillen een beetje uit z'n oorspronkelijke positie zou kunnen raken.

Voor de audio zou ik qua radio geen moderne nemen. Die pastniet in het in het tijdsbeeld. Ik heb bijvoorbeeld de originele cassette/radio van Philips, die ook door Opel in de Monza gelevert werd. Prima geluid, achterspeakers zijn ook van Philips. Aan de zijkanten van de hoedenplank (boven de achterdempers) zit reeds ruimte gereserveerd voor speakers. De kofferruimte is gelijk de klankkast. De voorspeakers zijn van een "mindere"kwaliteit qua muziek en vermogen.

Maar ook hier weer, alles is persoonlijke smaak.

Het hoeven niet je veren te zijn. Het kunnen ook versleten schokdempers zijn. Dat vermoed ik eerder. Kun je makkelijk testen. Duw de wagen in, en dan moet hij gelijk terug komen. Bijft hij 2 of meer keer nadeinen, dan zijn de dempers op.

een jaloezie was ook voor de monza te krijgen btw, maar volgens mij über zeldzaam, heb ergens 1 foto op mn computer staan met eentje erop, straks ff zoeken

Ik heb die gekke dingen op de achteruit in een Manzel catalogus zien staan,een bekende van mij heeft zo,n boekje met alle mogelijke spoilersets voor een Monza/Manta/Senator/Rekord E en daar stond ook zo,n ding bij voor op de achterruit.

Nee na mijn idee ziet het der niet uit...Lijkt wel mad max dan en vooral als je zo,n compleet Manztel spoiler set hebt..Dan heb je toch iets wat niet echt op een Monza lijkt.

Om een of andere rede was ik gister te lui om te bewegen:o:o:o. Dus nog geen nieuwe foto's....

Vandaag na wat wikken en wegen toch de radio uit mijn andere auto getrokken en die geïnstalleerd. Staat misschien niet zo mooi, maar nu kan ik weer cdtjes luisteren en het geluid is beter.

Terug
Naar boven