• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kent iemand deze Vectra OPC! Is nu van mij

Ik zit toevallig net te lezen dat zo'n auto gemiddeld 1 op 9.5 rijd

Maar veel zal ook wel aan je rechtervoet liggen ;)

meestal zitten ze toch wel rond de 1 op 8 bij normaal nederlands gebruik.

hoe meer snelweg, hoe zuiniger deze is..

ik heb laatst 3 weken met een Astra-G-Coupe 2.0 Turbo gereden, die liep bij rustig rijden, zuiniger in de stad dan mijn vectra-B sedan 2.5 V6, maar op de snelweg (120 cruise) weer duurder, Als je gaat spelen met een 2.0 turbo of een Vectra-B 2.5 V6, loopt zo'n turbo Echt VEEEELLLLLL Duurder als een 2.5 V6.

verbruik is echt motor afhankelijk

denk zo'n geblazen 2.8 turbo toch wel wat lust hoor, deze heeft van bovenstaand namelijk bijde (V6 + turbo)

Mijn 2.5 V6 doet op de korte stukken toch ook gauw 1 op 9, maar rijdt ik m lekker warm (gaat wel vlot in warme modus (nog geen 5 minuten rijden, en hij loopt op warme verbruiken) kan ik in de stad 1 op 11 halen..

korte of lange ritten Schelen een hele berg!!!

Willem

meestal zitten ze toch wel rond de 1 op 8 bij normaal nederlands gebruik.

hoe meer snelweg, hoe zuiniger deze is..

ik heb laatst 3 weken met een Astra-G-Coupe 2.0 Turbo gereden, die liep bij rustig rijden, zuiniger in de stad dan mijn vectra-B sedan 2.5 V6, maar op de snelweg (120 cruise) weer duurder, Als je gaat spelen met een 2.0 turbo of een Vectra-B 2.5 V6, loopt zo'n turbo Echt VEEEELLLLLL Duurder als een 2.5 V6.

verbruik is echt motor afhankelijk

denk zo'n geblazen 2.8 turbo toch wel wat lust hoor, deze heeft van bovenstaand namelijk bijde (V6 + turbo)

Mijn 2.5 V6 doet op de korte stukken toch ook gauw 1 op 9, maar rijdt ik m lekker warm (gaat wel vlot in warme modus (nog geen 5 minuten rijden, en hij loopt op warme verbruiken) kan ik in de stad 1 op 11 halen..

korte of lange ritten Schelen een hele berg!!!

Willem

Deze staat al heel lang tekoop al stond hij een jaar geleden voor 24500.rij zelf ook 2.8T verbruik bij mij rond de. 1:10 stad en 1:13-14 op snelweg bij 140-130

wim v6 vergeet niet dat hier.een.hele.fijne.bak.achter zit welke.ideaal bij lage touren rijd. Motor heeft een lekker koppel van 1800tot 4500 rpm 350nm constant. De turbo is ook nog een.slecht benut door opel en draait op heel weinig druk. Motot zonder aanpassingen kan 315 pk produceren na.software aanpassingen.

Deze staat al heel lang tekoop al stond hij een jaar geleden voor 24500.rij zelf ook 2.8T verbruik bij mij rond de. 1:10 stad en 1:13-14 op snelweg bij 140-130

wim v6 vergeet niet dat hier.een.hele.fijne.bak.achter zit welke.ideaal bij lage touren rijd. Motor heeft een lekker koppel van 1800tot 4500 rpm 350nm constant. De turbo is ook nog een.slecht benut door opel en draait op heel weinig druk. Motot zonder aanpassingen kan 315 pk produceren na.software aanpassingen.

Zeer strake bak heb er zelf 1 keer in mogen rijden en het koppel is echt bizar. Heb toen gekeken naar het verbruik ik kwam niet onder de 11 liter per 100 km

Zeer strake bak heb er zelf 1 keer in mogen rijden en het koppel is echt bizar. Heb toen gekeken naar het verbruik ik kwam niet onder de 11 liter per 100 km

Ja over het verbruik maak ik me niet zo zorgen,

Heb al een 3,2 V6 gereden en die was ook niet zuinig.

Dat weet je als je zo'n auto gaat rijden.

Maar heb er zin in om te gaan kijken en als we eruit komen

met inruil en bijleg dan rij ik er donderavond mee naar huis.

Weet iemand hoeveel OPC combi's er rijden in nederland?

Volgens mij niet veel en zeker niet in die kleur. Een OPC

Moet je ook echt in die kleur rijden.

Maar hij is goedgekeurd, mag ik hiermee het forum versterken :D

Ja over het verbruik maak ik me niet zo zorgen,

Heb al een 3,2 V6 gereden en die was ook niet zuinig.

Dat weet je als je zo'n auto gaat rijden.

Maar heb er zin in om te gaan kijken en als we eruit komen

met inruil en bijleg dan rij ik er donderavond mee naar huis.

Weet iemand hoeveel OPC combi's er rijden in nederland?

Volgens mij niet veel en zeker niet in die kleur. Een OPC

Moet je ook echt in die kleur rijden.

@astralover wrote:

Als je hem niet nog mooier gaat maken, dan mag het voor deze ene keer :jerry :jerry :jerry .

Ben erg benieuwd of je er uit gaat komen.

Zag op 1 foto van een velg dat deze licht beschadigd was (niet om lullig te doen, maar kijk hem goed na).

@astralover wrote:

Als je hem niet nog mooier gaat maken, dan mag het voor deze ene keer :jerry :jerry :jerry .

Ben erg benieuwd of je er uit gaat komen.

Zag op 1 foto van een velg dat deze licht beschadigd was (niet om lullig te doen, maar kijk hem goed na).

Ja ja hij is eindelijk van mij!!!!

Ben vanmiddag wezen kijken en was een pracht wagen.

Had idd een velg achter beschadigd maar dat was ook

Echt alles dus daar kon ik hem echt niet voor laten staan.

En hij rijdt gewoon geweldig niet te beschrijven, wat een koppel.

In de 6 gewoon zoveel koppel je hoeft nog niet eens te schakelen.

En dekleur is ook zo geil, niet normaal.

Mensen als je er de centen voor hebt moet je het echt doen,

Ben net een klein kind dat met Sinterklaas heel veel cadeau 's

Heet gehad. En wat een bekijks en een mooi Coole sound ook,

Met optrekken lekker gegrom en zo hoor je hem bijna niet .

Terug
Naar boven