• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kenteken zonder cilinderinhoud

GS2.6

Post vaak
Hoe zit dat hiermee?

Dus bijv. een A Ascona, waar geen cilinderinhoud bij vermeld staat op de papieren.

en er ligt origineel een 1.2 in, maar

daar wordt een 2.0s ingelegd en dan?

Dit gewoon melden aan de verzekering en voor de rest klaar of hoe?

nou als je der met bij rdw komt weten ze vaak aan de hand van chassis nr precies te vertellen wat er in hoord schijnbaar

bij controle zul je geen last hebben denk ik

had er ook niks op staan enkel gte ging om wiziging heen van trekgewicht kwam er ineens 1900 op te staan

Nee zo makkelijk gaat dat niet.

Bij grote controles (waarook de rdw bij is) zullen ze het wel nakijken.

Bij heel wat auto's staat er geen cilinderinhoud op de papieren. Maar ff een ander blok er in en lekker rijden gaat hem niet worden.

Dat wordt zoiezo even langs de rdw met de auto om het kenteken aan te laten passen.

das wel raar, het staat niet op kenteken, maar als de rdw je controleerd, en dat doen ze tegenwoordig dmv fuiken, dan moet het er ineens wel op staan en dus langs de rdw

nou als je der met bij rdw komt weten ze vaak aan de hand van chassis nr precies te vertellen wat er in hoord schijnbaar

bij controle zul je geen last hebben denk ik

had er ook niks op staan enkel gte ging om wiziging heen van trekgewicht kwam er ineens 1900 op te staan

Nee zo makkelijk gaat dat niet.

Bij grote controles (waarook de rdw bij is) zullen ze het wel nakijken.

Bij heel wat auto's staat er geen cilinderinhoud op de papieren. Maar ff een ander blok er in en lekker rijden gaat hem niet worden.

Dat wordt zoiezo even langs de rdw met de auto om het kenteken aan te laten passen.

Nee dat moet niet, bij heel veel nieuwe wagens staat er ook geen cilinderinhoud aangegeven.

Ze zullen bij een fuik het wel nakijken in het systeem....

ik heb al eens een Manta 1.8s gehad waar 110pk op kenteken stond

mooi gezeik met de verzekering toen ook nog die wouden m niet verzekeren voordat t er goed op stond

das wel raar, het staat niet op kenteken, maar als de rdw je controleerd, en dat doen ze tegenwoordig dmv fuiken, dan moet het er ineens wel op staan en dus langs de rdw

Sow, mooie reacties, maar dan weet ik voldoende.

Ik vroeg me dit gewoon even af, maar sowieso, laat ik alles altijd omkeuren, blijft toch prettiger en kost ook de wereld niet.

Nee dat moet niet, bij heel veel nieuwe wagens staat er ook geen cilinderinhoud aangegeven.

Ze zullen bij een fuik het wel nakijken in het systeem....

ik heb al eens een Manta 1.8s gehad waar 110pk op kenteken stond

mooi gezeik met de verzekering toen ook nog die wouden m niet verzekeren voordat t er goed op stond

@GS2.6 wrote:Hoe zit dat hiermee?

Dus bijv. een A Ascona, waar geen cilinderinhoud bij vermeld staat op de papieren.

Ik zou bij de RDW vragen of zij jou kunnen vertellen wat hier in hoort te liggen.

En ik denk dat ze dat niet weten omdat het een behoorlijk oud voertuig betreft.

Sow, mooie reacties, maar dan weet ik voldoende.

Ik vroeg me dit gewoon even af, maar sowieso, laat ik alles altijd omkeuren, blijft toch prettiger en kost ook de wereld niet.

@GS2.6 wrote:Hoe zit dat hiermee?

Ik zou bij de RDW vragen of zij jou kunnen vertellen wat hier in hoort te liggen.

En ik denk dat ze dat niet weten omdat het een behoorlijk oud voertuig betreft.

Terug
Naar boven