• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kentekenpapieren: geen motorinhoud: Voordeel ervan ?

Ivanos

Post weinig
Tjah, aan de ene kant niet specifiek voor het kopje tigra, maar aan de andere kant weer wel, omdat het om mijn tigra in dit geval gaat.

Zat dus een beetje oude topics door te lezen, en kwam op deze terrecht http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=125751

Als ik het goed begreep, kwam het "mooi" dat er op de kentekenpapieren geen motor grote stond vermeld.

Klopt dit? En zo ja, wat is hier dan zo handig aan?

Door dit te lezen, ben ik ook is gaan zoeken op mijn kenteken (de LJ-PS-09) en ook ik kan geen motor grote vinden in mijn kentekenpapieren, en ook niet via de rdw site

https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

Kortom, houdt dit iets in?

Zo ja, wat dan?

Zo nee, wat dan? :P

In jou geval staat er geen motorinhoud op en geen motorcode. Dat wil zeggen dat je er elke 4 cilinder in kan hangen zonder omkeuren.

Want het staat niet op kenteken.

@Haasje17 wrote:In jou geval staat er geen motorinhoud op en geen motorcode. Dat wil zeggen dat je er elke 4 cilinder in kan hangen zonder omkeuren.

Want het staat niet op kenteken.

En over het algemeen gezien, is dit gunstig? (ben nog beetje lerende omtrent dit alles).

En zo ja, wat kan ik er dan maximaal inzetten zonder omkeuren?

Maar toch lijkt mij dit als leek vreemd, dat je er dus elke 4 cilinder zomaar in kan hangen zonder omkeuren. Heeft dit een rede dat het niet geregistreerd staat?

dan hoort het ook op zijn kenteken papieren te staan staat dat er niet. Is er geen inhoud en motorcode bekend bij de rdw.

ZOver ik kan zien staat er 4 cyl op kenteken zonder motorcode dus doe gek eigenlijk alle 4 cyl van 1.0 tot 2.4 al dan niet met of zonder turbo.

Geen voordeel! het staat wel geregistreerd bij de RDW.

Denken er wel meer dat je dan zomaar een andere motor er in kan hangen....dat is onzin.

Op mijn papieren stond ook niks, maar bij herkeuring was het oude type blok toch echt wel bekent bij de rdw. Bovenstaand verhaal slaat nergens op.

Maar anders stuur je eens een mail naar de rdw met de vraag welk motortype er in jou auto hoort te liggen.

Dan weet je het antwoord

bij mijn astra gsi station staat de motorcode ook niet op papier, en er is ook geen inhoud vermeld, maar bij de rdw is het wel bekend

Reken maar dat het bekend is bij de RDW

Stond bij mij eerst ook niks op maar bij herkeuring ivm let inbouw even mee gekeken

Met de keur meester en er stond toch echt X14xe 1400cc op het scherm voor de keuring en 1998cc c20let na de keuring

@Haasje17 wrote:Maar anders stuur je eens een mail naar de rdw met de vraag welk motortype er in jou auto hoort te liggen.

Dan weet je het antwoord

Goeie tip, ga ik is doen. Ben wel benieuwd wat zei zeggen.

Gegevens zijn inderdaad gewoon bekend bij de rdw. Tevens zijn er ook maar 2 type motoren geleverd in een tigra.

Ook de politie heeft heren in dienst met verstand van opel motoren. Ik heb al eens thuis een technische controle gehad omdat ik 2 liter ombouwen deed en zogenaamd een aantal niet omgekeurde voertuigen zou hebben staan.

Deze agent zag in oog opslag het verschil tussen een small en big block. En wist ook wat erin hoorde te liggen.

Als je iets wilt moet je gewoon omkeuren.

@louwe 16 klepper wrote:@Haasje17 wrote:Volgensmij licht dat er maar net aan. Lijkt me dan toch wel sterk dat het niet op kenteken staat?

hier gaat het heel vaak mis

op het forum :cry

zijn wel vaker mensen die "volgens mij" antwoorden geven :shock: :thumbdown

dat zou tot nare gevolgen kunnen lijden voor mensen die hier gewoon een vraag stellen :thumbdown :thumbdown

zitten hier gelukkig ook zat die wel weten waar ze over praten

hoeft je niet sterk te lijken ;) :jerry :jerry

Een "volgens mij" antwoord heb ik niet zo'n moeite mee, dan weet je dat het niet zeker is. Maar de antwoorden waarin zonder twijfel het gezegde waar is (net zoals hierboven) daar heb ik moeite mee. Ik kijk zelf altijd iets verder, maar zullen er zijn die blind gaan op een antwoord.

tnx voor alle info. RDW helpdesk kon het mij niet vertellen, maargoed. mocht ik ooit besluiten een ombouw te doen, laat ik hem toch herkeuren. zou er geen gedoe mee willen tijdens een aanhouding ;)

Terug
Naar boven