• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Keuzedilemma

InjectTheVenom

Woont hier bijna
Het doel van mijn restauratie is originele nieuwstaat maar ik heb een probleem, de verlichting van mijn SRTI meters bestaat uit witte SMD LED's en die van het interieur uit normale peertjes wat voor een conflict zorgt.

Ergens vind ik het verschil in verlichting storend en staat het strakker als de verlichting overal gelijk is maar stop ik op de andere plaatsen ook witte LED's dan pleeg ik afbreuk aan mijn eigen OEM streven en krijg ik daarom bij de taxatie misschien minpunten.... help :shock:

Veel metertjes kunnen T5 of T10 lampjes in. Ff een paar gloeilampjes opscharrelen en die in de meters prakken?

Het gaat om de boost meter linksboven en de oil pressure meter linksonder, zouden daar gewone gloeilampjes in gestopt kunnen worden?

STRI_DSD_CS.jpg

Hier wat in mijn auto zit:

dsc0866z.jpg

22032009284w.jpg

Haal ze er ff uit, check de achterkant of daar toevallig een lampfitting in geklikt of geschroefd zit.

Niet dat ik zie helaas, plus dat de voorste ring zodanig vast om de huls heen geperst zit dat ik betwijfel of het wel uit elkaar te halen valt

dsc0868.jpg

dsc0867.jpg

Tuirbo timer, om de Motor even door te laten lopen na het uitzetten van Contact, voor Behoud van de turbo..

Willem

@calibart16v wrote:Wat voor kastje zit er bij jou in het vakje tussen de stoelverwarmings knopjes?

Geen Stinger maar wat dan wel?

Een Greddy Full Auto Turbo Timer, moet alleen nog een rpm gever boven een homokineet zetten want de Timer kan het ABS signaal van de Calibra niet verwerken :hmmz

Omdat een turbodruk meter redelijk belangrijk is en die is nu eenmaal niet origineel in de Calibra of Vectra A geleverd, en als je de drukmeter er in hebt zitten dan zit een oliedruk meter er zo bij.

Ik heb al een op de stekker na complete meterset gevonden maar die heeft witte wijzerplaten en ik weet niet of deze voor 27-07-1993 correct zijn of dat het grijze wijzerplaten moeten zijn.

@Red-bull wrote:als je doel totale originele nieuwstaat is , waarom zet je dan deze meters erin??

Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg. :hmmz

@opelremco wrote:Witte platen was toch alleen bij de DTM editie?

Wat ik ervan onthouden heb zijn tot de facelift in 1994 grijze wijzerplaten geleverd en daarna witte op alle Calibra's maar op de 1 of andere manier ben ik daar niet meer zeker van.

Terug
Naar boven