Heb onlangs een andere Insignia gekocht nadat de vorige bij ruim 500000 km de automaat het begaf . Weer een 163 pk diesel automaat in Duitsland gekocht met onder andere keyless entry. Nu gaat elke morgen als ik wat in mijn kofferbak leg en daarna in stap een waarschuwingssignaal af ( twee keer kort toeteren), wat zeer irritant is. Heb ook vaak een aanhanger erachter en als ik dan wil controleren of de verlichting van de aanhanger het doet door achter de aanhanger tecgaan staan toetert hij ook. Als je een portier opent om wat uit de auto te halen en je loopt een paar meter van de auto vandaan met geopend portier terwijl de motor niet loopt toetert hij ook. Was er vanuit gegaan dat keyless entry betekent dat je de sleutel altijd in je broekzak kunt laten zitten, maar bij Opel moet je dus als eerste je sleutels in de auto leggen voordat je de kofferklep opent, en ten alle tijden de sleutels erin laten liggen en absoluut niet in je broekzak of tas laten zitten want dan krijg je constant waarschuwingssignalen. Het leek mij zo makkelijk om de autosleutels in je jaszak te kunnen laten zitten en dit kan bij collega’s met andere merken wel. Is dit normaal of is er iets niet goed. Dealer heeft er naar gekeken en kan niets vinden.